לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה -  חילופי תפקידים במכללה האקדמית ספיר 

חמישה ראשי וראשות מחלקות חדשים וראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה חדשה

ד"ר דפנה בן צבי מחליפה את ד"ר ניר קדם במחלקה לתרבות - יצירה והפקה החל מחודש אוגוסט 2020.
בן צבי, בת 51 מתל אביב, מרצה לפילוסופיה ופסיכואנליזה, סופרת ומשוררת לילדים וזוכת פרס דבורה עומר לספרות ילדים. בן צבי כיהנה כמרצה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללת ספיר. בטרם השתלבה במחלקה לתרבות, כיהנה דפנה במשך עשר שנים כראש דסק החדשות בעיתון הארץ.
לדבריה, בתפקידה החדש תנסה לקדם את חזון המחלקה - המשך פיתוח של אקדמיה חברתית, העוסקת לצד לימודי תיאוריה בלימודים מעשיים ובעשייה חברתית-תרבותית. "אני רוצה לחזק את הפן המעשי, התנסותי, מתוך אמונה שלמידה ממשית לא נעשית רק דרך הבנה שכלית, אלא גם דרך פעולה, התנסות ויצירה." כדוגמה לקורסים שבכוונתה לשלב במחלקה: פסיכואנליזה וטאיצ'י, קורס שיעסוק בלמידת מושגים תיאורטיים גם דרך תרגול טאיצ'י; פרויקט כתיבה של סטודנטים עם קשישים בדיור מוגן; ועוד".

ד"ר יורם עידה מחליף את ד"ר אורי לב במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית החל מחודש אוגוסט 2020.
בעל תואר שלישי Ph.D. מהחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב, מרצה בכיר במחלקה מנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר ועמית הוראה בחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.
"אני רואה בתפקיד ראש המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללת ספיר זכות גדולה ושליחות חברתית. במחלקה נלמדים לימודי תואר ראשון ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, שנועדו להכשיר סגל עובדים איכותי לסקטור הציבורי והפרטי ולארגוני החברה האזרחית. על רקע מיקומה הגיאוגרפי של המכללה הכופה על תושבי האזור מציאות חיים לא פשוטה, ומכיוון שמרבית הסטודנטים הלומדים במחלקה הם תושבי האזור, אני מאמין שהמחלקה תורמת תרומה משמעותית לקידום ופיתוח אזורי מבחינה חברתית כלכלית. יחד עם צוות המרצים המצוין והמסור של המחלקה אני מקווה להמשיך ולהצעיד את המחלקה קדימה למצוינות אקדמית ולהמשך התרומה החברתית". 

ד"ר עידו עשת מחליף את ד"ר יופי תירוש בבית הספר למשפטים החל מאוקטובר 2020. 
עשת, בן 46 מהרצליה, נשוי ואב לשתי בנות. בעבר כיהן כעורך דין במגזר הפרטי, ובתפקידים שונים בייעוץ המשפטי של הכנסת. לעשת דוקטורט מהאוניברסיטה העברית שעסק בדיני עבודה. תחום ההתמחות שלו הוא דיני העבודה, בדגש על משפט העבודה הקיבוצי. 
לדבריו, "בית הספר למשפטים בספיר הוא פנינה של ממש. אני מודה לד"ר יופי תירוש על הובלת בית הספר להישגים רבים, ויחד עם כלל הסגל המופלא, אנו נכונים גם לאתגרים העומדים לפתחנו. הזדמנות טובה לאחל שנה טובה לקהילת בית הספר למשפטים בספיר." 

ד"ר לילי (לילך) מונדקה מחליפה את ד"ר עירית דביר במחלקה לכימיה ומדעי החיים החל מאוקטובר 2020.    
מונדקה מתגוררת בקיבוץ אור הנר, כימאית אקולוגית, בוגרת אוניברסיטת בן גוריון. מרצה לכימיה בספיר במחלקה לכימיה ומדעי החיים זו השנה ה-15. הדוקטורט שלה מאוניברסיטת בן גוריון עסק בתקשורת כימית בחיפושית המזיקה בחקלאות מלדרה מטרידה ארגמן. לד"ר מונדקה פוסט דוקטורט בפקולטה לחקלאות בנושא: הממשק בין נדיפים המשתחררים מעצי ברוש פגועים ושני מיני חיפושיות קליפה של הברוש.
לדבריה "את המחלקה אני זוכרת מיומה הראשון (התקבלתי ביום הברית של בני) מאז שניהם צומחים וגדלים למולי. מעיין בן 14 ויש לו דעות מוצקות ואופי משלו. המחלקה גם היא בת 14 וגם היא גיבשה לעצמה אופי משלה. צוות המנהלה וההוראה ותיק, מקצועי ומגובש והאווירה נעימה. כולי תקווה שבעזרת רוח הצוות וההון האנושי המיוחד שבה נצליח כולנו להוביל אותה לגבהים חדשים".

ד"ר שירה צוקר מחליפה את ד"ר נורית גל עוז במחלקה למדעי המחשב החל מאוקטובר 2020. 
צוקר, נשואה עם 5 ילדים, חברת סגל במכללת ספיר מזה עשר שנים. בעלת דוקטורט מאוניברסיטת בן גוריון בתחום האלגוריתמים. 
"אני רואה את המחלקה למדעי המחשב במכללת ספיר כסטרטאפ החברתי המוביל בישראל. האפשרות שלנו לקבל אוכלוסיות, שללא המחלקה שלנו לא הייתה להן גישה להייטק הישראלי, ולתת להן פלטפורמה איכותית כדי להגיע לשם, היא גיים צ'יינג'ר אמיתי לאוכלוסיות האלה בפרט, ולעוטף עזה והנגב בכלל. החזון שלי הוא להאיץ את התהליך הזה על ידי חיבור אוכלוסיות מוחלשות כמו נשים חרדיות וערביות למחלקה שלנו, כך שיוכלו להתפתח ברמה האישית והמקצועית. מצד שני אשמח לחזק את הקשר הקיים עם חברות הייטק, המגיעות יותר ויותר לדרום, כדי ליצור אפשרויות תעסוקה מגוונות לכלל הבוגרים שלנו".

אפרת ליברמן מחליפה את ד"ר תמי רזי כראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה החל מאוקטובר 2020.
ליברמן מרצה כ-16 שנה במכללת האקדמית ספיר, מנהלת המעבדה לחינוך ופסיכולוגיה במסגרת מעבדות חדשנות ויזמות בספיר. בנוסף, מרצה לאתיקה בביה"ס לעבודה סוציאלית בספיר, ולפרזנטציה, עמידה מול קהל ותקשורת בין אישית בביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל ובמכללה האקדמית ספיר. 
"כתושבת הדרום וכמי שמכללת ספיר מהווה בית בעבורה כבר מעל 16 שנים, אני רואה בתפקיד אתגר עצום ומרגש. על רקע השינויים המתרחשים בחיינו מידי שעה, גם התפיסות הפדגוגיות עוברות בימים אלה שינוי והתאמה למאה ה-21. כמכללה אינטרדיספלינארית, המכילה אוכלוסיית סטודנטים, ומרצים, מגוונת במיוחד, אני מוצאת תפקיד זה כמרכזי ומשמעותי במיוחד עבורי. כחלק מתפיסת עולמי, ההתנהלות בעולם והמפגש הבין אישי הם המשמעותיים לתהליכי ההוראה והלמידה גם יחד, וברוח זו אני מקווה למלא גם את תפקיד ראש היחידה לקידום ההוראה והלמידה".  

פרופ' ניר קידר, משנה לנשיא המכללה האקדמית ספיר: "ההון האנושי לצד מצוינות אקדמית הופכים את מכללת ספיר למוסד אקדמי מצליח מהשורה הראשונה. תודה למנהלי המחלקות היוצאים על פועלם ותרומתם למכללה ולאחל להם בהצלחה בהמשך. מברך את חמשת ראשי וראשות המחלקות ואת ראשת היחידה לקידום ההוראה והלמידה, בטוחני שיגיעו להישגים מרשימים ויובילו את תכניות הלימוד לשיאים חדשים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.