בשבוע שעבר, התקיים ביקור של השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, יחד עם סגן יו"ר המל"ג פרופ' אדו פרלמן ומ"מ מנכ"ל המל"ג מיכל נוימן במכללה הציבורית הגדולה בישראל – המכללה האקדמית ספיר. הביקור התקיים בהשתתפות עו"ד גלעד שר, יו"ר ועד המנהל של המכללה,  פרופ' ניר קידר, משנה לנשיא המכללה ואורנה גיגי, מנכ"לית המכללה.

במסגרת הביקור, הוצגו בפני השר חזון המכללה האקדמית ספיר ותחומי פעילותה האקדמית והחברתית. השר סייר ברחבי המכללה ונפגש עם סטודנטים וסטודנטיות, הכל תוך הקפדה על הנחיות התו הסגול.

עו"ד גלעד שר, יו"ר הועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר: "ספיר עומדת בחזית הנגב, הביטחון בעוטף עזה והפריפריה, ואת כל זאת היא עושה תוך חתירה למצוינות אקדמית, חדשנות ומעורבות עמוקה בקהילות סביבה. היא מהווה עוגן לחוסן של החזית האזרחית באזור".

אורנה גיגי מנכ"לית המכללה: "ספיר נטועה באזור עוטף עזה, אנחנו רואים את השילוב של המכללה והסטודנטים בה כאחד היעדים המרכזיים שלנו. למכללה חשיבות כלכלית מכרעת והיא מהווה מנוע צמיחה משמעותי לאזור. ספיר משקיעה כ-4 מיליון שקל במלגות. אנחנו נערכים להוראה מקוונת מלאה בסמסטר הבא בהתאם להתפתחויות וכבר בתחילת הגל הראשון של הקורונה רכשנו מחשבים ניידים לטובת סטודנטים, שאין ברשותם את הציוד הנדרש ללמידה מרחוק".

פרופ' אדו פרלמן, סיו"ר המל"ג: "המכללה האקדמית ספיר בעלת מעלות רבות, כדוגמאת המחלקות: תקשורת, קולנוע, משפטים, עבודה סוציאלית והתכנית החשובה 'שער לאקדמיה', שמטרתה להנגיש את האקדמיה לאוכלוסייה הבדואית תוך שילוב אקדמיה לצד חברה וקהילה".

פרופ' ניר קידר, משנה לנשיא המכללה: אנו עומדים בפני צומת דרכים, 25 שנה למהפכת המכללות. אנו כמוסד אקדמי כבר חושבים על העולם האקדמי בעתיד - לא רק הוראה מקוונת ורכישת ידע, אלא השכלה מודולרית המשלבת רכישת ידע לצד רכישת מיומנויות שונות ופרקטיות".

בתמונה מימין לשמאל: אורנה גיגי, פרופ' ניר קידר, עו"ד גלעד שר, השר זאב אלקין, פרופ' אדו פרלמן, מיכל נוימן וד"ר מוטי גיגי. צילום: יהודה פרץ

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.