השבוע הושק גיליון 11 של המגזין ״מעמול״, על מרפסת הגג הנפלאה של תיאטרון הסימטה ביפו, על רקע הים והשחפים. היה חשמל של התרגשות באוויר.

מעמול הוא מגזין תרבות היוצא לאור כל שנה, פרי עבודה של צוות סטודנטים במחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללת ספיר, שהיו במשך שנה הכותבים, העורכים, המשכתבים והצלמים של החוברת, ותיפקדו כמערכת מגזין לכל דבר. הסטודנטים במסגרת סדנת "מגזין תרבות" בהנחייתם של בני ציפר ואסף סעדון כותבים ומפיקים את המגזין במהלך שנת הלימודים השנייה שלהם במסגרת התואר הראשון.

המגזין הפעם עשיר ועבה ומרגש במיוחד, כיוון שנוצר בתקופה הקשה של משבר הקורונה. יש בו ראיונות עם המקוריים שבעושי התרבות בישראל, סיפורים נועזים וכתבות שבהן הוכיחו הסטודנטים בשלות ומקוריות גדולה. בערב ההשקה קראו הסטודנטים מיצירותיהם ולצדם הופיעו כמה מאושיות התרבות שריאיינו במגזין - העיתונאי נחמיה שטרסלר, המשוררת סיגלית בנאי ועוד רבים.

מקבץ תמונות מערב השקת מעמול 11

צילום: רוי בלבירסקי

המחלקה ללימודי תרבות - יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר בראשותו של ד"ר ניר קדם, הינה ראשונה ויחידה בישראל בדומה למספר אוניברסיטאות יוקרתיות בחו"ל. התכנית כוללת שילוב של מדעי הרוח, האמנות והתרבות יחד עם יישום מעשי. לבוגרים מוענק תואר ראשון בתרבות - יצירה והפקה, למעוניינים לעסוק בניהול והפקת אירועים, ניהול מוסדות תרבות, כתיבה ועריכת תכנים, הוצאה לאור ושימור תרבות וארכיונאות. וכן, בתחומי האמנויות: מוזיקה, אוצרות ואמנות וניהול מוסדות אמנות. המחלקה לתרבות- יצירה והפקה בשיתוף פעולה עם בי"ס לאמנות בספיר מכשירה לתפקיד אמן מנחה בקהילה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

בוגר קורס ממונה הגנת פרטיות
לאחרונה הסתיים המחזור הראשון של קורס ממוני הגנת הפרטיות (DPO) במרכז ללימודי חוץ והמשך בריכוז פדגוגי של ד"ר שרון בר-זיו ועו"ד רביד פטל.
סדנת דיון באנגלית
בשיתוף פעולה של המחלקה ואנגלית והנציבות להוגנות מגדרית, התקיימה לאחרונה סדנת דיון באנגלית, לליטוש הכישורים של חברות הסגל להתחיל שיח בכנס וליצור עניין. מטרת המפגש, בהנחיית ד"ר עמית מרנץ מהמחלקה לאנגלית, הייתה לסייע חוקרות להתכונן לקראת כנסים בינלאומיים ושיפור היכולת להציג תכנים ולהרגיש בטוחות יותר לפתוח בשיח סביב נושא המחקר. הסדנה עסקה בכלים לבניית פיץ' שיעזור ללכוד עניין. הסדנה כמובן התנהלה באנגלית בלבד ונתנה הזדמנות לחוקרות להתנסות בפועל בדיון, הצגה, יצירת שיח סביב נושא המחקר שלהן ושל המשתתפות האחרות.