השבוע הושק גיליון 11 של המגזין ״מעמול״, על מרפסת הגג הנפלאה של תיאטרון הסימטה ביפו, על רקע הים והשחפים. היה חשמל של התרגשות באוויר.

מעמול הוא מגזין תרבות היוצא לאור כל שנה, פרי עבודה של צוות סטודנטים במחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללת ספיר, שהיו במשך שנה הכותבים, העורכים, המשכתבים והצלמים של החוברת, ותיפקדו כמערכת מגזין לכל דבר. הסטודנטים במסגרת סדנת "מגזין תרבות" בהנחייתם של בני ציפר ואסף סעדון כותבים ומפיקים את המגזין במהלך שנת הלימודים השנייה שלהם במסגרת התואר הראשון.

המגזין הפעם עשיר ועבה ומרגש במיוחד, כיוון שנוצר בתקופה הקשה של משבר הקורונה. יש בו ראיונות עם המקוריים שבעושי התרבות בישראל, סיפורים נועזים וכתבות שבהן הוכיחו הסטודנטים בשלות ומקוריות גדולה. בערב ההשקה קראו הסטודנטים מיצירותיהם ולצדם הופיעו כמה מאושיות התרבות שריאיינו במגזין - העיתונאי נחמיה שטרסלר, המשוררת סיגלית בנאי ועוד רבים.

מקבץ תמונות מערב השקת מעמול 11

צילום: רוי בלבירסקי

המחלקה ללימודי תרבות - יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר בראשותו של ד"ר ניר קדם, הינה ראשונה ויחידה בישראל בדומה למספר אוניברסיטאות יוקרתיות בחו"ל. התכנית כוללת שילוב של מדעי הרוח, האמנות והתרבות יחד עם יישום מעשי. לבוגרים מוענק תואר ראשון בתרבות - יצירה והפקה, למעוניינים לעסוק בניהול והפקת אירועים, ניהול מוסדות תרבות, כתיבה ועריכת תכנים, הוצאה לאור ושימור תרבות וארכיונאות. וכן, בתחומי האמנויות: מוזיקה, אוצרות ואמנות וניהול מוסדות אמנות. המחלקה לתרבות- יצירה והפקה בשיתוף פעולה עם בי"ס לאמנות בספיר מכשירה לתפקיד אמן מנחה בקהילה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.