סוג ההסמכה

.B.A בתקשורת

משך המסלול

3 שנים

לו"ז שבועי

5 ימים בשבוע

נקודות זכות

120 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

שנה ראשונה חינם ע"פ חוק לחיילים משוחררים
ד"ר רגב נתנזון
ד"ר רגב נתנזון,
ראש ההתמחות

ההתמחות בתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית מכשיר את בוגרותיו ובוגריו לתפקידי ניהול רשתות חברתיות והפקת קמפיינים דיגיטליים ברשת. המסלול מעניק לסטודנטים ולסטודנטיות ניסיון וכלים ליצירה, לעריכה ולביקורת של תכנים מילוליים וחזותיים ומכוון אותם לצרכיו של שוק התקשורת העכשווי, שדורש ידע, מיומנות, יצירתיות, מקוריות, חדשנות ויזמות.

סדנאות המסלול מכשירות את התלמידים והתלמידות בתחומי אסטרטגיה בתקשורת שיווקית, שיווק דיגיטלי, יחסי ציבור ודוברות, עיצוב דיגיטלי וסטורי-טלינג. במסגרת

הסדנאות הסטודנטים רוכשים ניסיון מעמיק בניהול מעשי של רשתות חברתיות ובהפקת קמפיינים עבור לקוחות ממשיים. עם כניסתם למסלול הם מקבלים לידיהם את הניהול בפועל של מערכי רשתות חברתיות של לקוחות מתוך המכללה ומחוצה לה. ניהול הרשתות החברתיות מתבצע בקבוצות קטנות, שנפגשות פעם בשבוע לישיבת מערכת, מנהלות את תוכן הרשתות במהלך השבוע ומקבלות ליווי מקצועי של מנטורים לצד מרצים ומרצות מהשורה הראשונה בתעשייה. נוסף על ניסיון זה, במהלך לימודיהם במסלול עומדות בפני הסטודנטים והסטודנטיות שתי הזדמנויות להתמחות בחברות וארגונים מובילים בתעשייה במסגרת שני מסלולי התמחות: בסוף שנה ב', במסגרת תכנית SPICE, ובמהלך שנה ג' בהתמחות שנתית. 

פרויקט הגמר במסלול הוא קמפיין תקשורת שיווקית במדיה דיגיטלית עבור לקוח ממשי. הפרויקט כולל תחקיר, תכנון (אסטרטגיה וקריאייטיב), הפקה, השקה, ליווי קמפיין רץ וניתוח ביצועים, תוך קשר רציף עם הלקוח בכל שלבי פיתוח הקמפיין. בתום לימודיהם, בוגרות המסלול ובוגריו יוצאים עם ניסיון עשיר בניהול רשתות חברתיות ובהפקת קמפיינים דיגיטליים ויכולים להשתלב בחברות מסחריות, בארגונים לשינוי חברתי, בעמותות ובמגזר הציבורי.

שוק העבודה העתידי דורש מיומנויות הולכות ומעמיקות של אוריינות דיגיטלית ושיווקית: כיצד ליצור תוכן אפקטיבי בדיגיטל? כיצד לשלב בין טקסט כתוב לדימוי חזותי? כיצד להתמודד עם השינויים המהירים בעולם הרשתות החברתיות ולתרום לחדשנות בתעשיית המדיה? מרצים מהשורה הראשונה מעניקים לתלמידי המסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית מיומנויות אלה מרגע הכניסה למסלול, פותחים בפניהם הזדמנויות להתנסות מעשית רבה ומגוונת כבר במהלך הלימודים ומכשירים אותם להיות הדור הבא של מובילי התעשיה. 

  • ניהול רשתות חברתיות (ישיבת מערכת שבועית)
  • עיצוב דיגיטלי לרשתות חברתיות
  • צילום ועריכת וידאו למתקדמים
  • סטוריטלינג
  • אסטרטגיה בתקשורת שיווקית
  • יחסי ציבור ודוברות
  • יח"צ ודוברות למתקדמים
  • שיווק דיגיטלי
  • שיווק דיגיטלי עמוק
  • בניית אתרים
  • קרוס מדיה
  • פוטושופ
  • UX/UI
  • אפטר אפקטס
  • כתיבה יצירתית ברשת ומחוצה לה
  • סדנת יצירה וביקורת (פרויקט גמר)

תכנית (SPICE  (Sapir's Practice in Communication Experience הנה תכנית התמחות שנועדה להעשיר את הניסיון המעשי של סטודנטים  וסטודנטיות בתחום התקשורת השיווקית-דיגיטלית ולהקל על השתלבותם העתידית בתעשייה. במסגרת התכנית, בוגרי שנה ב' מהמסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית משתלבים בהתמחות משמעותית בחברות המתמחות בתקשורת שיווקית ודיגיטלית, לרבות משרדי יחסי ציבור, מחלקות דוברות ואגפי שיווק. התכנית מלווה על ידי צוות מקצועי מטעם המחלקה לתקשורת, במטרה לסייע לכל סטודנט וסטודנטית למקסם את המפגש הראשוני עם תעשיית התקשורת. 

התכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשים יולי-אוגוסט בחברות ובארגונים, שלצידה הנחיה אקדמית מהמחלקה לתקשורת. בתום התמחות הקיץ הסטודנטים ממשיכים לשנת הלימודים האחרונה בתואר (שנה שלישית), שבמהלכה באפשרותם להמשיך את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר. 

תכנית SPICE מהווה גשר בין האקדמיה לתעשייה. עבור הסטודנטים, מדובר בתכנית שמציעה ניסיון מעשי משמעותי, רלוונטי ומותאם לשוק העבודה העכשווי. עבור הארגונים המארחים מדובר בהזדמנות להיחשף לסטודנטים מובילים, המגיעים עם רצון עז ללמוד את עולם התקשורת, להתנסות בעבודה מעשית ולתרום מהידע העיוני והמעשי שצברו בלימודיהם. 

הארגונים המארחים הם מהמובילים במשק הישראלי (רשימה מתעדכנת): Blonde 2.0, GITAM bbdo porter novali, דולפין פרסום ויחסי ציבור בע"מ, ניר הירשמן תקשורת, Greenpeace, מועצה אזורית שדות נגב, לירז בנג'ו יחסי ציבור (LB), גלאי תקשורת, אופיר ביכורים, יפה אפרתי תקשורת, עיריית צפת, חברת דרומה, IK Marketing & Consulting, מועצה אזורית שדות נגב ועוד.
לשאלות ובירורים ניתן לפנות במייל לרכז התכנית, יצחק משיח: itzhak@mail.sapir.ac.il

סדנאות המסלול מעודכנות לצרכי שוק העבודה, מעניקות לסטודנטים ולסטודנטיות ניסיון מעשי רב ומכוונות את הבוגרים והבוגרות למגוון תפקידים: יוצרי תוכן בדיגיטל, מנהלי סושיאל, מנהלי קמפינים דיגיטליים, מנהלי פרויקטים שיווקיים בדיגיטל ועוד. 

דרור אבידן

דרור אבידן

  • מורה מכינה
גיא נקש

גאי נקש

  • מרצה - הנדסאים

ראש ההתמחות

ד"ר רגב נתנזון regevn@mail.sapir.ac.il

מנהלת הרשתות החברתיות

גב' איריס כהניאן - irisco@mail.sapir.ac.il

רכזת המחלקה

גב' חן שור - 077-9802578

רכזת סטודנטים

גב' חיה נזרי - 077-9802707

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א', ב', ד', ה' בין השעות
10:00 - 13:00
יום ג' בין השעות
11:00 - 12:00
יום ו' בין השעות
11:00 - 9:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א' - ה' בין השעות
09:00 - 10:00
14:00 - 15:00
יום ו' בין השעות
12:00 - 11:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

comm@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il

לקבלת שיחת ייעוץ

השאירו פרטים ויועצי הלימודים שלנו יחזרו אליכם