ראש המסלול
כל מותג, בכל תחום צריך תקשורת שיווקית. בין אם מדובר במותג אינדיבידואל, ארגון, חברה, שירות או רעיון - לתקשורת שיווקית אסטרטגית יש תפקיד מפתח בהגברת המודעות, יצירת אהדה, תמיכה במכירות, ובניית מערכת יחסים בין המותג לבין קהל היעד. בשטף המידע והתחרות הגוברת בעידן החדש, כל מותג, באמצעות גורמי מקצוע מתאימים, מנהל מערך תקשורת שיווקית כדי לבלוט. גורמי המקצוע מיישמים באופן יעיל יומיום פעילות שיווקית כדי ללכוד את תשומת הלב של הצרכן - וזאת באמצעות כלים שיווקיים מגוונים.
במסלול תקשורת שיווקית במכללת ספיר תוכשרו להיות גורמי המקצוע הללו. תיקחו חלק בייצור מהלכי שיווק באמצעות תקשורת משולבת ועל בסיס מודל לתקשורת אינטגרטיבית.
ההתמחות בתקשורת שיווקית שואפת להכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות לתפקידי MarComm (Marketing Communication) והפקת קמפיינים מתוך חשיבה אסטרטגית. המסלול מעניק לסטודנטים ולסטודנטיות ניסיון וכלים ליצירה, לעריכה ולביקורת של תכנים מילוליים וחזותיים ומכוון אותם לצרכיו של שוק התקשורת העכשווי, שדורש ידע, מיומנות, יצירתיות, מקוריות, חדשנות ויזמות.
סדנאות המסלול מכשירות את הסטודנטים והסטודנטיות בתחומי אסטרטגיה בתקשורת שיווקית, שיווק דיגיטלי וניו-מדיה, יחסי ציבור ודוברות, פרסום, עיצוב, הפקת תוכן והפצתו, מחקר, בניית מסרים, וכמובן שימוש בעקרונות סטורי-טלינג. אנו דוגלים בעדכון תכני הלימוד בהתאם להתפתחויות בתעשייה ותוך התאמה לשוק העבודה החדש. לפיכך, המסלול מציע מגוון תכניות חוץ-אקדמיות ותכנית לימודים הכוללת מגוון סדנאות המועברות על ידי מרצים מנוסים המכסים מגוון נושאים: מחקר שוק שיווקי (אנאליזה וניתוח נתונים), תכנון אסטרטגי ללקוח, הפקת קריאטיב, פיתוח תכנים, תכנון והפצת מסרים בכלי שיווק מסורתיים וחדשים.
אנו שואפים להקנות מיומנויות המאפשרות לסטודנט ולסטודנטית לפתח קריירה במערך שיווקי רב-תכליתי ורב-ערוצי. במהלך הלימודים, עמיתי המסלול צוברים ניסיון פרקטי בניהול כלי שיווק ובהפקת קמפיינים עבור לקוחות ממשיים. עם כניסתם למסלול הם מקבלים לידיהם את הניהול בפועל של מערך השיווק של לקוחות מתוך המכללה ומחוצה לה. פעילות השיווק הזו מתבצעת בקבוצות קטנות, שנפגשות פעם בשבוע לישיבת צוות, מנהלות את התוכן השיווקי במהלך השבוע ומקבלות ליווי מקצועי של מנטורים לצד מרצים ומרצות מהשורה הראשונה בתעשייה.
נוסף על ניסיון זה, במהלך לימודיהם במסלול עומדות בפני הסטודנטים והסטודנטיות מגוון הזדמנויות להעשיר את הידע ולהתמחות בחברות וארגונים מובילים בתעשייה במסגרת שני מסלולי התמחות: בסוף שנה ב', במסגרת תכנית SPICE התחרותית ובמהלך שנה ג' בהתמחות שנתית. פרויקט הגמר במסלול הוא קמפיין תקשורת שיווקית עבור לקוח ממשי. הפרויקט כולל תחקיר, תכנון (אסטרטגיה וקריאייטיב), הפקה, השקה, ליווי קמפיין רץ וניתוח ביצועים, תוך קשר רציף עם הלקוח בכל שלבי פיתוח הקמפיין.
בתום לימודיהם, בוגרות המסלול ובוגריו יוצאים עם ניסיון עשיר בהפקת קמפיינים ויכולים להשתלב בחברות מסחריות, בארגונים לשינוי חברתי, בעמותות ובמגזר הציבורי.
- ניהול המרקום (ישיבת צוות)
- עיצוב דיגיטלי לרשתות חברתיות
- צילום ועריכת וידאו למתקדמים
- סטוריטלינג
- אסטרטגיה בתקשורת שיווקית
- יחסי ציבור ודוברות
- יח"צ ודוברות למתקדמים
- שיווק דיגיטלי
- שיווק דיגיטלי עמוק
- בניית אתרים
- קרוס מדיה
- פוטושופ
- UX/UI
- אפטר אפקטס
- כתיבה יצירתית ברשת ומחוצה לה
- סדנת יצירה וביקורת (פרויקט גמר)
תכנית SPICE (Sapir's Practice in Communication Experience) הנה תכנית התמחות שנועדה להעשיר את הניסיון המעשי של סטודנטים וסטודנטיות בתחום התקשורת השיווקית ולהקל על השתלבותם העתידית בתעשייה. במסגרת התוכנית, בוגרי שנה ב' מצטיינים מהמסלול לתקשורת שיווקית משתלבים בהתמחות משמעותית בחברות המתמחות בתקשורת שיווקית ודיגיטלית, לרבות משרדי יחסי ציבור, מחלקות דוברות ואגפי שיווק. התוכנית מלווה על ידי צוות מקצועי מטעם המחלקה לתקשורת, במטרה לסייע לכל סטודנט וסטודנטית למקסם את המפגש הראשוני עם תעשיית התקשורת.
התוכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשים יולי-אוגוסט בחברות ובארגונים, שלצידה הנחיה אקדמית מהמחלקה לתקשורת. בתום התמחות הקיץ הסטודנטים ממשיכים לשנת הלימודים האחרונה בתואר (שנה שלישית), שבמהלכה באפשרותם להמשיך את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר.
תכנית SPICE מהווה גשר בין האקדמיה לתעשייה. עבור הסטודנטים המצטיינים, מדובר בתוכנית שמציעה ניסיון מעשי משמעותי, רלוונטי ומותאם לשוק העבודה העכשווי. עבור הארגונים המארחים מדובר בהזדמנות להיחשף לסטודנטים מובילים, המגיעים עם רצון עז ללמוד את עולם התקשורת, להתנסות בעבודה מעשית ולתרום מהידע העיוני והמעשי שצברו בלימודיהם.
בוגרי ובוגרות התוכנית ממליצים:
הארגונים המארחים הם מהמובילים במשק הישראלי (רשימה מתעדכנת): ReBlonde, GITAM bbdo porter novali, דולפין פרסום ויחסי ציבור בע"מ, אייטם מדיה, ניר הירשמן תקשורת, Greenpeace, מועצה אזורית שדות נגב, לירז בנג'ו יחסי ציבור (LB), גלאי תקשורת, אופיר ביכורים, יפה אפרתי תקשורת, עיריית צפת, חברת הפרסום דרומה, IK Marketing & Consulting, מועצה אזורית שדות נגב, Creativity Value, ועוד.
לשאלות ובירורים ניתן לפנות במייל למנהל התוכנית, יצחק משיח: itzhak@mail.sapir.ac.il
הפרויקט נועד לייצר גשר בין "עולם האקדמיה" העיוני ל"עולם העשייה" הפרקטי בתחום התקשורת השיווקית. הפרויקט החדש נוסד לאור השינויים התכופים שמתרחשים הן בעולמות השיווק והן במרחב ההוראה בעולמות השיווק והוא נועד להוות כר פורה לשיח מקצועי, אקטואלי ומעמיק בתחומי התקשורת המקדמת.
התכנית מבוססת על שיתוף פעולה בין המחלקה לתקשורת לבין גופים וארגונים פעילים בתעשייה. הפרויקט מאפשר לסטודנטים לתואר ראשון ושני בתחומי התקשורת (ובעיקרם סטודנטים הלומדים תקשורת שיווקית ותחומים משיקים) להשתתף במפגשי תוכן מקצועיים ולהיחשף לקשת רחבה של נושאים אינטלקטואליים במקצועות השיווק. ההרצאות מועברות על ידי מומחים פעילים מהתעשייה.
סדנאות המסלול מעודכנות לצרכי שוק העבודה, מעניקות לסטודנטים ולסטודנטיות ניסיון מעשי רב ומכוונות את הבוגרים והבוגרות למגוון תפקידים: יוצרי תוכן בדיגיטל, מנהלי סושיאל, מנהלי קמפינים דיגיטליים, מנהלי פרויקטים שיווקיים בדיגיטל ועוד.
יצחק משיח
דרור אבידן
שי ששון
ראש המסלול
יצחק משיח - itzhak@mail.sapir.ac.il
רכזת המחלקה
גב' לימור אבוחצירא - 077-9802578
רכזת סטודנטים
גב' חיה נזרי - 077-9802707
ימים א', ב', ד', ה' בין השעות
10:00 - 13:00
יום ג' בין השעות
11:00 - 12:00
יום ו' בין השעות
11:00 - 9:00
ימים א' - ה' בין השעות
09:00 - 10:00
14:00 - 15:00
יום ו' בין השעות
12:00 - 11:00
לפרטים נוספים וייעוץ
מרכז מידע ורישום - 6606* - 077-9802802
info@sapir.ac.il