קורסי מיומנות בנק הפועלים
סמסטר א'
אפרת ליברמן ופרופ' חנה מדלר לירז
ימי א'
יום למידה במכללה האקדמית ספיר - 23/11/25, 9:00 - 17:30
יום למידה במכללת יפו תל אביב - 7/12/25, 9:00 - 17:30
הקורס כולל יומיים מרוכזים: יום למידה הכולל את התיאוריה במכללה האקדמית ספיר ויום התנסותי הכולל עבודה בצוותים על פרוייקט במכללה האקדמית ת""א-יפו.
בסיום הקורס הסטודנטים/ות יזהו ויבינו מאפיינים של עבודת צוות מסוגים שונים, ידעו להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרים שונים העולים כתוצאה מעבודה בצוות ולפעול בהתאם לכלים שונים אשר מסייעים להתמודדות עם אתגרים אלה. כמו כן, הסטודנטים/ות יבינו מרכיבים בתהליכי קבלת החלטות ויבצעו אותם בפועל וינהלו תקשורת בין אישית מיטיבה ומקרבת.
ד"ר שירלי דרוקר שטרית
ימי א' - 12:30 - 14:00
הסדנה תעניק כלים מעשיים לכתיבה, הבנה, ניתוח ויישום דרכי השכנוע וההשפעה הרטוריות. היא תציג את מרכזיותה של הרטוריקה בשיח התקשורתי והמודרני ותענה על שאלות דוגמת: מהי העברת מסרים יעילה וכיצד ניתן להשתמש בכלים רטוריים לטובתנו? כיצד למצוא את המסר הרלוונטי והאפקטיבי ביותר ביחס לכל נושא? כיצד תהליכי תפיסה משפיעים על תהליכי שכנוע וכיצד רגשות משפיעים על תהליכי משא ומתן? מדוע חשיבה יצירתית היא מפתח? ועוד. הסדנה מורכבת משיעורים עיוניים ומעשיים אודות חשיבה ביקורתית, טקטיקות לשינוי עמדות, ומיומנות דיבור מול קהל. בסדנה יושם דגש על תרגולים אקטיביים באמצעות השתתפות פעילה בשיעורים.
יניב פז
ימי א' - 10:00 - 11:30
המאה ה-21 מציבה בפני עולם העבודה והמשתלבים בו אתגרים לא פשוטים, ביניהם הדרישה לעובדים עצמאיים, אדפטיביים ובעלי יכולת למידה אוטודידקטית, באופן המותאם לדרישותיה של סביבת עבודה אינטראקטיבית. הקורס יעסוק בהקניה של אסטרטגיות למידה והכנה לצורך קבלה והשתלבות בשוק העבודה הגלובלי. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים כלים שיסייעו בתכנון וארגון אישי, ניהול זמן, פתרון בעיות, וייעול תהליכי זכירה, לצד שיפור התקשורת הבינאישית והיכולת לבצע הוראות. תכני הקורס מתבססים על תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית-מבנית בשיטת פוירשטיין. הקורס יועבר במסגרת סדנה, הדורשת השתתפות פעילה לאורך כל מפגשי הקורס.
לוטם אביזמר לשם
ימי ב' - 12:30 - 14:00
המעבר מהאקדמיה לעולם העבודה עשוי לעורר תחושות של בלבול, חוסר בהירות ואף תסכול. הקורס מציע הזדמנות לגיבוש זהות תעסוקתית ולבניית הכישורים הנדרשים לקראת הצעד הבא בקריירה. במפגשים נכיר את המגמות בעולם העבודה המשתנה, נבין מה המיומנויות והכישורים שנדרש מאיתנו לפתח, נתרגל אותם ונחווה ביחד איך הם מתחדדים ומשתפרים בדרך פרקטית וקלה ליישום. כל סטודנט.ית יסיים את הקורס עם תיק תעסוקה אישי הכולל: קורות חיים, מפת קשרים, הצגה עצמית מותאמת לראיון ותוכנית פעולה ראשונית לחיפוש עבודה.
שירלי ממו
ימי ב' - 16:00 - 17:30
אחת המיומנויות המשמעותיות ביותר בעולם התעסוקה, היא היכולת לבנות לעצמך רשת קשרים מקצועית, כזו שתסייע לך להתקדם תמיד לעבר הדבר הבא שלך. היכולת לייצר לעצמך הזדמנויות ולפתוח דלתות, תלויה בהכרח ביכולת שלך לתקשר *נכון* עם אנשים. ומכאן שבקורס נרחיב את הכישורים החברתיים ונתייחס עליהם כמשאב להצלחה. יחד, תמיד מגיעים מהר יותר, רחוק יותר – בקורס נלמד איך בדיוק עושים את זה. איך יוצרים "נוכחות בחדר", ערנות סביבתית, יצירת חיבורים מיטיבים, חיזוק קשרים, גיוס, שכנוע והנעלה לפעולה. בואו להיות המנהיגים של ההזדמנויות שלכם ולפתוח לעצמכם (ולאחרים) דלתות.
אפרת ליברמן
ימי ב' - 14:00 - 15:30
רושם ראשוני נקבע באופן מהיר מאוד. מספר דקות מספיקות כדי שנקבע מהי עמדתינו בנוגע לאדם מסוים או מסר כזה או אחר. לדרך ההצגה העצמית, לאופן הצגת המסר ישנה משמעות גדולה מאוד באפשרות ההשפעה, ההבנה והקשר בין בני אדם. העברת מסר איכותית ומדויקת מחייבת פרזנטציה טובה ומשכנעת. מטרת סדנה זו היא להכיר את עקרונות העמידה מול קהל ולתרגל, הלכה למעשה, כיצד להביא עקרונות אלה לידי ביטוי. בסדנה נכיר את עקרונות התקשורת המילולית והלא מילולית ונראה כיצד שימוש בהיבטים שאינם וורבליים כמו טון דיבור ושפת גוף, יאפשרו למעביר המסר לתקשר עם מקבל המסר בצורה נכונה, מתאימה ומקרבת יותר.
דרו טייסון הויל
יום ג' 25/11/25. מפגש 1. 9:00 - 17:30
A workshop to develop the skills necessary to present, pitch and distribute entrepreneurial ideas to relevant stakeholders. The workshop is in English for international markets and interested parties. Students will engage their own projects in the processes of the workshop to ensure greater value gain from participation.
יונתן בן גל
ימי ג' - 2 קבוצות - 10:00 - 11:30 ו-11:45 - 13:15
חשיבה יצירתית היא המפתח לצמיחה והתפתחות לכל מי שרוצה להשתלב בהצלחה בשוק העבודה ולהתמודד עם האתגרים המיוחדים הניצבים בפנינו במאה ה-21. איך אפשר לחזק ולשפר את היצירתיות שלנו? את זה בדיוק נלמד ונתרגל בקורס "מפתחות לחשיבה יצירתית". הקורס בנוי בצורה חווייתית ומבוסס על עיקרון "מעט דיבורים הרבה תרגולים". הסטודנטים יצאו מהקורס מצוידים בארגז כלים ומפתחות מעשיים, שיעזרו להם להרחיב וליישם את מה שלמדו ותרגלו בסדנה, באופן מידי.
ענת אייזנברג
ימי ג' - 2 מפגשים, 9:00 - 17:30, 2/12/25 , 9/12/25
קורס זה מקנה לסטודנטים/יות כלים מעשיים מעולם הסטוריטלינג על מנת לזקק, לבנות ולהציג את הסיפור האישי שלהם בצורה אותנטית ומשכנעת. במהלך הקורס, הסטודנטים/יות ילמדו את עקרונות היסוד של בניית סיפור, ינתחו דוגמאות, ויתנסו באופן פעיל בכתיבת מרכיבי הסיפור האישי שלהם, תוך התמקדות בהקשרים מגוונים – מראיונות עבודה ונטוורקינג ועד הצגה עצמית במצגות, בהרצאות ובמדיה חברתית. בעולם דינמי ותחרותי, היכולת להציג את עצמנו באופן אפקטיבי היא מיומנות קריטית. מה שיגרום לכם להתבלט, הוא הסיפור הייחודי שלכם - החוויות שעיצבו אתכם, הניסיון שצברתם, הכלים שרכשתם - הצלחות לצד כישלונות! (וכן, גם אותם חשוב לדעת לספר). בקורס נלמד כיצד להפוך את ״המידע היבש״, את קורות החיים - לסיפור אישי מרתק שיעזור לכם להתבלט בכל סיטואציה. נלקט, נכתוב ונערוך את כל האלמנטים; ניסיון עבר, מטרות עתידיות, חזון וכישורים - באופן יצירתי, תוך שימוש בעקרונות סטוריטלינג - לכדי סיפור חד פעמי - הסיפור שלי.
עידן כהן זדא
ימי ד' - 8:30 - 10:00
האם אתם יודעים לפענח תלוש שכר? האם עברתם ראיון שהשתבש מבלי לדעת מה הסיבה? האם אתם יודעים מהם מרכיבי הבסיס בכל קורות חיים? בקורס זה נלמד להכיר את שוק התעסוקה הישראלי. נדבר על מוטיבציה, זהות תעסוקתית וכתיבה נכונה של קורות חיים. נדון ונתרגל מעבר של ראיונות עבודה ונבין כיצד כדאי להראות נוכחות ברשתות חברתיות, בפרטן לינקדאין. נדבר על הזכויות והחובות השונים שיש לכל עובד במדינת ישראל. הקורס יכלול סדנאות והרצאות פרונטליות הכוללות דיון והפנמה של חומר.
ד"ר עטווה אבו פריח
ימי ד' - 10:00 - 11:30
הקורס יספק סקירה מעמיקה על החברה הבדואית מאז הקמת המדינה ועד היום, לרבות התמורות והתהליכים שעברה ועודנה עוברת בממדים של מסורתיות, דמוגרפיה, גיאוגרפיה, ועיור, כולל התייחסות להשלכות ההשכלה הגבוה על היחסים הבין דוריים בתוך המשפחה. בנוסף, נעמיק במהלך הקורס על החברה הבדואית ועל ההזדמנויות והאתגרים שהיא מכילה, ובעיקר על המשאב האנושי הצעיר והשינויים שהוא יכול לחולל בחברה ובמדינה. בהיבט זה יינתן דגש מיוחד על ההזדמנויות והאתגרים הקיימים באקדמיה ובשוק העבודה, לרבות מתן כלים וכישורים להתמודדות והשתלבות בעולם ההשכלה והעבודה, ובין-היתר, תכנון וניהול קריירה, שוק העבודה המשתנה ועוד.
קרן סדרינס
ימי ד' - 10:00 - 11:30
כולנו מנהלים משא ומתן מדי יום במגוון תחומים, אך כמה מאיתנו עושים את זה מתוך הגדרה ברורה של אסטרטגיה, מטרות ויעדים וכמה מתוך אינטואיציה מוחלטת? כמה מאיתנו מדגירים את התוצאות הרצויות לפני תהליכי משא ומתן וכמה מאיתנו פשוט לא רוצים לצאת פראיירים? היום ניהול משא ומתן הוא פרופסיה לכל דבר ועניין, ארגונים גדולים מעסיקים נושאים ונותנים (Negotiators) אשר תפקידם הוא לשאת ולתת עבור הארגון כאשר ברור כי הם אלה שיביאו לתוצאות טובות יותר מאשר אנשי המקצוע בתחומים שונים. מנהל טוב הוא לא בהכרח נושא ונותן טוב.
הקורס "ניהול מושא ומתן - להגיע להסכמות" יעסוק בהיכרות עם דפוס האישיות שלי בתהליכי משא ומתן, בניתוח והבנה של המרכיבים השונים של תהליכי המשא ומתן, של השלבים אותם יש להכין לפני פגישה עם ה"הצד השני", ואיך לקרוא ולהבין את האדם מולו אנחנו נושאים ונותנים ואיזה כלים יש לנו כדי להשפיע עליו, נבין איזה נטיות אישיות משפעיות על תהליכי משא ומתן ועל התוצאות. נלמד להכין ערכות מותאמות לתהליכי משא ומתן שונים בהתאם לניתוח של התוצאה הרצויה, מבנה האישיות שלי ודפוסי ניהול משא ומתן של האדם העומד מולנו. בסיום הקורס נרצה לראות שליטה של הסטודנטים באבני הדרך המרכיבים תהליכי משא ומתן, יכולת הבנה וניתוח של האדם מולו אנחנו נושאים ונותנים, וזאת על מנת להתאים את הכלים הדרושים על מנת לשלוט ולנהל תהליכי משא ומתן מוכווני תוצאה, תוך כדי זיהוי כשלים ובניית יכולת תמרון והתמודדות.
הקורס בנוי בשיטת Experiential Learning, בכל מפגש נשתמש בסימולציות ומשחקי תפקידים כדי להמחיש את החומר העיוני, כדי להבין איך מגדירים יעדים ומנהלים תהליך משא ומתן בהתאם, אין מתמודדים עם צד חזק, איך נראה משא ומתן מנוגד אינטרסים, איך מרגיש צד מנצח ואיך מרגיש צד מפסיד. בעזרת הסימולציות הסטודנטים יקבלו תובנות עמוקות על עצמכם במצבים מורכבים וכן כלים מעשיים לניהול תהלכי משא ומתן מורכבים.
קריאה מומלצת במהלך הקורס: "כן! לשאת ולתת ולהגיע לסיכום חיובי בעסקים, בעבודה ובחיי היומיום". רוג'ר פישר, ויליאם לורי וברוס פאטון. הוצאת מטר. יון.
אדן מצוינים
ימי ד' - 12:00 - 13:30
הבינה המלאכותית, תוך דגש על יישומים בתעשייה ובאקדמיה כאחד. במסגרת הלמידה,יפתחו הסטודנטים והסטודנטיות חשיבה ביקורתית ויצירתית וילמדו כיצד לשלב פתרונות מבוססי AI בתהליכי מחקר, פיתוח, למידה וחדשנות. המשתתפים והמשתתפות ילמדו כיצד להשתמש בכלי בינה מלאכותית כדי לייעל תהליכי למידה ועבודה, לנתח מידע לצורך קבלת החלטות, לחשוב על פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות, ולהתמודד עם דילמות ואתגרים הקשורים לאתיקה, טכנולוגיה ולסביבה הארגונית. דגש מיוחד יינתן ליכולות של מודלים מבוססי שפה (LLMs) למידת מכונה, ויישומי בינה מלאכותית ללא קוד (בניית אפליקציות ללא רקע טכני). הקורס מהווה גשר בין הלמידה האקדמית לעשייה המעשית, ומכין את הסטודנטים להשתלבות בעולם עבודה משתנה, שבו טכנולוגיות בינה מלאכותית הופכות לכלי עבודה.
ד"ר נעה שטיינברג
ימי ה' - 5 מפגשים. 10:00 - 14:00, 6/11/25 עד ה-4/12/25
מה עובדים מחפשים ב-2025? מה מעסיקים מחפשים ב-2025? אלו מיומנויות הכי חשובות בשוק התעסוקה ואיך כל זה קשור ל-AI? בקורס ננסה לענות על שאלות אלו ועוד.י יחודו של הקורס הוא בכלים היישומיים שיינתנו, בדגש על כתיבת קורות חיים מותאמים והכנה לראיון עבודה. הקורס יעסוק בנושאים הבאים: מתי כישורים נדרשים נחשבים לגיטימיים להעסקת עובד? היכרות עם מאפייני הסביבה של ארגונים במאה ה-21, מהן הדרכים לחיפוש עבודה, מכתבי המלצה אפקטיביים, כתיבת קורות חיים מנצחים ושיווק עצמי נכון בראיון עבודה.
סמסטר ב'
ד"ר שירלי דרוקר שטרית
יום א' - 12:30 - 14:00
הסדנה תעניק כלים מעשיים לכתיבה, הבנה, ניתוח ויישום דרכי השכנוע וההשפעה הרטוריות. היא תציג את מרכזיותה של הרטוריקה בשיח התקשורתי והמודרני, ותענה על שאלות דוגמת: מהי העברת מסרים יעילה וכיצד ניתן להשתמש בכלים רטוריים לטובתנו? כיצד למצוא את המסר הרלוונטי והאפקטיבי ביותר ביחס לכל נושא? כיצד תהליכי תפיסה משפיעים על תהליכי שכנוע וכיצד רגשות משפיעים על תהליכי משא ומתן? מדוע חשיבה יצירתית היא מפתח? ועוד. הסדנה מורכבת משיעורים עיוניים ומעשיים אודות חשיבה ביקורתית, טקטיקות לשינוי עמדות, ומיומנות דיבור מול קהל. בסדנה יושם דגש על תרגולים אקטיביים באמצעות השתתפות פעילה בשיעורים.
אפרת ליברמן
ימי ב' - 10:00 - 11:30
הצורך לתקשר עם עמיתים, מנהלים, עובדים אחרים וגם עם חברים ובני משפחה, הנו צורך הכרחי בזמנים אלה. כמעט אין תחום אשר בו עבודת צוות לא מהווה מוקד עשייה חשוב ומשמעותי. בקורס זה נבקש לעסוק במיומנויות הדרושות כדי לקיים עבודת צוות טובה, איכותית ומוצלחת. נבקש לבחון סגנונות שונים של צוותים, אתגרים וקשיים אשר עלולים להופיע בעת העבודה המשותפת ונציע כלים אשר יסייעו לתקשורת בין אישית והתנהלות קבוצתית תקינה. בנוסף, וכחלק בלתי נפרד, נבקש לקיים בחינה אישית של מאפייני האישיות שלנו ולהבין כיצד נוכל להתאים אותה כאשר אנחנו מבקשים לעבוד עם א.נשים נוספות ונוספים, לקבל את הגוון האנושי הרחב ולנהל קונפליקטים בצורה מוצלחת. הקורס כולל עבודה בקבוצות, בצוותים וגם עבודה אישית הכוללת מילוי שאלות ובחינה אינטרוספקטיבית של המהלך עצמו.
ד"ר אלה בן עטר
ימי ד' - 8:30 - 10:00
המושג חוסן נפשי מתאר תהליך דינמי בו אנשים מסתגלים ומתמודדים עם מצבי משבר ומצוקה. החוסן מורכב משני ממדים, מידת החשיפה למצוקה ומידת ההסתגלות והחזרה לתפקוד. המושג חוסן כולל בתוכו מגוון היבטים נפשיים, פסיכולוגים, חינוכיים והתנהגותיים. בקורס נאיר זרקור על המשאבים האישים והקבוצתיים המאפשרים לאדם להתמודד עם מצבי חיים משתנים. נעמוד על ההבדל בין מצב לחץ למצב חירום ונלמד מגוון פרקטיקות לחיזוק החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי. הקורס יעסוק בשלושה מודלים מרכזים של פיתוח חוסן ולגבי כל מודל נתרגל את הפן היישומי המתבקש תוך ניתוח אירועים אפשריים או אקטואליים. נעסוק בעובדה כי האזרחים אינם רק צרכני תקשורת אלא גם יצרניה במיוחד ברשתות החברתיות. ומכאן תינתן התייחסות למקומם של אמצעי התקשורת בהתמודדות קהילה בעת חירום ויינתן דגש על הקשר הקיים בין תקשורת ההמונים לחוסן הקהילתי והדרכים השונות בהן ניתן להשתמש בתקשורת על מנת לחזק את החוסן האישי והקהילתי.
איתי ורמן
שני מחזורים כל אחד יומיים, ימי ד' - 11/3/26, 18/3/26 או 29/4/26, 6/5/26, 12:00 - 17:00
הפחד מכישלון וכיצד אנחנו מתמודדים עם כישלונות, הם משתנים מרכזיים ביכולת שלנו להצליח, להתמודד עם חסמים, להתגבר על כישלונות אמיתיים או מדומים המתרחשים בחיינו ולצמוח טובים וחזקים יותר. בקורס נלמד מה המשמעות האמיתית של כישלון והפחד מכישלון בחיינו, נבין כיצד נוכל לזהות סימפוטמים של הפחד מכישלון ולשנות את דפוסי החשיבה, נרכוש כלים לשינוי הפרשנות שלנו של "כישלון" ונפתח דרכי פעולה חיוביים שיאפשרו לנו פחות להיות מנוהלים על ידי הפחד מכישלון, להעיז יותר אל מול אתגרי חיינו ולהגדיל את הסיכויים שלנו להצליח להשיג את המטרות ולהגשים את החלומות.
שני מלכה אברהם
יום ד' 14/5/26 - 9:00 - 17:30
העידן הנוכחי מאופיין בקצב שינויים אדיר ומציב בפני חברות אתגרים משמעותיים מאי פעם. חברות מבינות שעל מנת להתמודד עם המורכבות הגדולה ועם התחרות הקשה הן מחוייבות ליצירתיות וחדשנות ללא הרף. מנהלים מסכימים שיצירתיות וחדשנות )הן בצ ורת החשיבה, הן בתהליכים וה ן בתוצרים המוצעים לשוק( הן שתיים מהיכולות החשובות ביותר של עובדיהם המהוות תנאי מפתח להתמודדות עם אתגרים אלה. כיום, חברות שקופאות על שמריהן מאבדות מיתרונן בשוק ואף נעלמות מהמפה לטובת חברות יצירתיות וחדשניות יותר. יחד עם זאת, למרות הצורך הגובר בחשיבה יצירתי ת, מסתגלת וגמישה, מוחותיהם של רוב העובדים סובלים מקבעונות חשיבה המונעים מהם, ברוב המקרים, לחשוב באופן יוצא דופן ולספק ערך מוסף ללקוחותיהם. בניגוד למיתוס הרווח, כל בני האדם )ולא רק יחידי סגולה( נולדו יצירתיים וניתן להשתפר ביצירתיות באמצעות אימון ותרגול. במהלך הסדנא נחקור כיצד חברות מצליחות לשמור על יתרונן התחרותי בזכות חשיבה יצירתית וניהול חדשנות. כמו כן, נלמד לאמן את התאים האפורים של מוחנו ולהתגבר על קבעונות החשיבה שלנו. מטרת הסדנא ה יא לחשוף את הסטודנטים למספ ר טכניקות נפוצות לשיפור החשיבה היצירתית וליישמן, באופן ראשוני, על פרוייקטי הגמר העתידיים שלהם. בין הטכניקות שיילמדו: SCAMPER , גירוי אקראי וב יומימיקרי.
ד"ר האמה אבו קשק
ימי ה' - 17:00 - 18:30
הקורס מציע לסטודנטיות ולסטודנטים הזדמנות ייחודית להיכנס לעולם היזמות והחדשנות, תוך חשיפה מעמיקה להזדמנויות הקיימות בשוק. במסגרת הקורס יתקיימו סדרת מפגשים עם יזמים מובילים ומומחים בתחום, אשר יספקו תובנות מעשיות וכלים להצלחה.במהלך הקורס יתקיימו שני סיורים בחברות הייטק ובמרכזי חדשנות, שיאפשרו לסטודנטיות ולסטודנטים להתרשם מקרוב מהתהליכים, הטכנולוגיות והאסטרטגיות המובילות ליזמות מוצלחת. הסיורים יחשפו אותם לתרבות הארגונית של חברות המעודדות חדשנות ויצירתיות, ויאפשרו לראות כיצד רעיונות חדשניים מתממשים בפועל.בנוסף, יתקיימו מפגשים עם יזמים מצליחים מהחברה הערבית והיהודית, אשר ישתפו בסיפורי הצלחה ובאתגרים שעמדו בפניהם לאורך הדרך, לצד הלקחים וההתמודדויות האישיות והמקצועיות שלהם. דרך מפגשים אלה, הסטודנטיות והסטודנטים ייחשפו למיומנויות ולמאפיינים הדרושים להצלחה בעולם היזמות, וכן לתהליך פיתוח רעיונות והפיכתם למיזמים מצליחים.
אוראל שקד
יום ה' 15/4/26, 17:00 - 18:30
אנחנו חיים בתקופה של אתגרים גלובליים בוערים, לצד צרכים חברתיים וסביבתיים עקב המלחמה, וכולנו נדרשים לחשב מסלול מחדש. תחום יזמות האימפקט מאפשר לנו למצוא פתרונות לבעיות חברתיות וסביבתיות ולהשתמש במודלים עסקיים היברידיים שיניבו ערך משותף- ערך כלכלי, חברתי וסביבתי. אחת המיומנויות החשובות של העולם החדש היא היכולת לייצר אימפקט חברתי וסביבתי משמעותי בכל דבר שאנחנו מתכננים, מפתחים, מעצבים או מנהלים. זה לא בגדר Nice to have, זה הכלי הכי חשוב בארגז הכלים של העתיד. בקורס יזמות חברתית אנחנו נלמד על העשייה בתחום בארץ ובעולם, נכיר את יעדי האו"ם לפיתוח בר- קיימא (SDG's), נעסוק בדרכים חדשניות והוליסטיות להכרת קהל היעד והצורך שלו, נעשה יחד סיעור מוחות ונחשוב על רעיונות פורצי דרך, נלמד לבחור את הפיתרון הטוב ביותר ונבין איך הופכים רעיון למציאות ועוד.
רויטל בן עמי
סדנה זו מיועדת להקנות כלים תיאורטיים ומעשיים שיאפשרו לנהל משא ומתן בצורה יעילה ומקצועית במסגרת העבודה ובחיים האישיים. המשתתפים בסדנה יפתחו מיומנויות מתקדמות באמצעות למידה חווייתית וסימולציות מעשיות. במהלך הסדנה יתנסו המשתתפים בניהול משא ומתן ותקבלו משוב מקיף לשיפור. בין הנושאים שיעלו לדיון: הכנה למשא ומתן, הרחבת העוגה, יצירת פתרונות יצירתיים ועוד.
סמסטר קיץ
ניצה נקן
3 ימים ברציפות בתחילת הסמסטר (יולי)
קורס המשלב תרגול חווייתי אישי וקבוצתי לצד תיווך תיאורטי, במטרה לעודד חקירה עצמית, חיזוק תחושת מסוגלות, וקבלת החלטות בתחום הקריירה. הקורס בנוי באופן שמאפשר לסטודנטים להתבונן בזהותם המקצועית והאישית, לזהות את החוזקות שלהם, את מערכת הערכים האישית ואת מקורות ההשפעה על מסלול הקריירה שלהם. לאורך שלושת הימים מתקיים תהליך אישי ומונחה, המבוסס על שילוב של עולמות הידע התיאורטיים והחווייתיים, אשר מתכנסים לבניית חזון קריירה מותאם. במהלך הקורס משולבות מספר תיאוריות מרכזיות. תיאוריית ההתפתחות של סופר מדגישה את התפתחות הקריירה כתהליך נרחב לאורך החיים. תיאוריית תפקידי החיים של צינמון עוסקת בשילוב תחומי חיים שונים ותרומתם לזהות הקריירה. מודל 4C של סביקס כולל ארבעה ממדים מרכזיים להסתגלות בקריירה: דאגה, שליטה, סקרנות וביטחון. תיאוריית המסוגלות העצמית של בנדורה עוסקת באמונה של האדם ביכולתו להתמודד עם משימות ואתגרים. מודל סחלב של פרופ' איתמר גתי עוסק בקבלת החלטות תעסוקתיות תוך הבחנה בין שלב הסינון, שלב החקירה ושלב הבחירה, מתוך הבנה שהתלבטות היא חלק מהתהליך. כל תיאוריה מוצגת בהקשר חווייתי באמצעות תרגילים, כתיבה רפלקטיבית ועבודה קבוצתית. הקורס נחתם בבניית תמונת עתיד אישית מגובשת.
ד"ר עמיר קולאמן
הקורס הזה הוא מסע לגילוי הפוטנציאל האישי והקבוצתי שלכם/ן, שבו תלמדו להפוך חלומות למציאות דרך ביצוע פרויקטים אישיים וקבוצתיים שיראו לכם/ן איך להגיע רחוק יותר ממה שדמיינתם/ן! את הדרך נעבור דרך שלוש נקודות ציון מרכזיות: 1.הכר/י את עצמך, את המטרות ואת הצרכים שלך – זיהוי החוזקות, ההרגלים והמניעים שיגרמו לכם/ן לזרוח.2.כיצד להתנהל ביעילות – שימוש בשיטות חכמות לניהול משימות ופרויקטים המיושמות בתעשיות כמו הייטק וייצור, כדי להישאר ממוקדים/ות ומלאי/ות תשוקה.3.כיצד להתנהל בתוך קבוצה – שליטה בדינמיקות צוותיות ושיתוף פעולה דרך שיטות אג’יליות המשמשות בסטארט-אפים ובחברות כמו גוגל וטסלה.