קורסי מיומנות בנק הפועלים

 סמסטר א'

2 נק"ז, מרצה: עידן כהן זדה, יום א' 10:00 - 11:30

בקורס זה נלמד להכיר את שוק התעסוקה הישראלי. נדבר על מוטיבציה ובניית קורות חיים ועל הזכויות והחובות השונים שיש לכל עובד במדינת ישראל. כמו כן, נדון ונתרגל מעבר של ראיונות עבודה ונבין כיצד כדאי להראות נוכחות ברשתות חברתיות ובלינקדאין בפרט.

2 נק"ז, מרצה: סיגלית קניאס, יום ד' 14:15 - 15:45

מטרת הקורס: להקנות לסטודנטים ידע בסיסי בכל הקשור לתנאי עבודה, חובות וזכויות של העובד בדיני עבודה, מס הכנסה וביטוח לאומי. ובנוסף כיצד לקרוא תלוש שכר.

2 נק"ז, מרצה: אפרת ליברמן, יום א' 12:00 - 13:30

רושם ראשוני נקבע באופן מהיר מאוד, מספר דקות מספיקות כדי שנקבע מהי עמדתינו בנוגע לאדם מסוים או מסר כזה או אחר. לדרך ההצגה העצמית, לאופן הצגת המסר ישנה משמעות גדולה מאוד באפשרות ההשפעה, ההבנה והקשר בין בני אדם. העברת מסר איכותית ומדויקת מחייבת פרזנטציה טובה ומשכנעת.

מטרת סדנה זו היא להכיר את עקרונות העמידה מול קהל ולתרגל, הלכה למעשה, כיצד להביא עקרונות אלה לידי ביטוי. בסדנה נכיר את עקרונות התקשורת המילולית והלא מילולית ונראה כיצד שימוש בהיבטים שאינם וורבליים כמו טון דיבור ושפת גוף, יאפשרו למעביר המסר לתקשר עם מקבל המסר בצורה נכונה, מתאימה ומקרבת יותר.

2 נק"ז, מרצה: קרן סדרינס, יום א' 12:00 - 13:30

כולנו מנהלים משא ומתן מדי יום במגוון תחומים, אך כמה מאיתנו עושים את זה מתוך הגדרה ברורה של אסטרטגיה, מטרות ויעדים וכמה מתוך אינטואיציה מוחלטת? כמה מאיתנו מדגירים את התוצאות הרצויות לפני תהליכי משא ומתן וכמה מאיתנו פשוט לא רוצים לצאת פראיירים?

היום ניהול משא ומתן הוא פרופסיה לכל דבר ועניין, ארגונים גדולים מעסיקים נושאים ונותנים (Negotiators) אשר תפקידם הוא לשאת ולתת עבור הארגון כאשר ברור כי הם אלה שיביאו לתוצאות טובות יותר מאשר אנשי המקצוע בתחומים שונים. מנהל טוב הוא לא בהכרח נושא ונותן טוב.

הקורס "ניהול מושא ומתן - להגיע להסכמות" יעסוק בהיכרות עם דפוס האישיות שלי בתהליכי משא ומתן, בניתוח והבנה של המרכיבים השונים של תהליכי המשא ומתן, של השלבים אותם יש להכין לפני פגישה עם ה"הצד השני", ואיך לקרוא ולהבין את האדם מולו אנחנו נושאים ונותנים ואיזה כלים יש לנו כדי להשפיע עליו, נבין איזה נטיות אישיות משפעיות על תהליכי משא ומתן ועל התוצאות. נלמד להכין ערכות מותאמות לתהליכי משא ומתן שונים בהתאם לניתוח של התוצאה הרצויה, מבנה האישיות שלי ודפוסי ניהול משא ומתן של האדם העומד מולנו.

בסיום הקורס נרצה לראות שליטה של הסטודנטים באבני הדרך המרכיבים תהליכי משא ומתן, יכולת הבנה וניתוח של האדם מולו אנחנו נושאים ונותנים, וזאת על מנת להתאים את הכלים הדרושים על מנת לשלוט ולנהל תהליכי משא ומתן מוכווני תוצאה, תוך כדי זיהוי כשלים ובניית יכולת תמרון והתמודדות.

הקורס בנוי בשיטת Experiential Learning, בכל מפגש נשתמש בסימולציות ומשחקי תפקידים כדי להמחיש את החומר העיוני, כדי להבין איך מגדירים יעדים ומנהלים תהליך משא ומתן בהתאם, אין מתמודדים עם צד חזק, איך נראה משא ומתן מנוגד אינטרסים, איך מרגיש צד מנצח ואיך מרגיש צד מפסיד. בעזרת הסימולציות הסטודנטים יקבלו תובנות עמוקות על עצמכם במצבים מורכבים וכן כלים מעשיים לניהול תהלכי משא ומתן מורכבים.

קריאה מומלצת במהלך הקורס: "כן! לשאת ולתת ולהגיע לסיכום חיובי בעסקים, בעבודה ובחיי היומיום". רוג'ר פישר, ויליאם לורי וברוס פאטון. הוצאת מטר. יון.

2 נק"ז, מרצה: ד"ר שירלי דרוקר שיטרית, יום א' 12:00 - 13:30

הסדנה תעניק כלים מעשיים לכתיבה, הבנה, ניתוח ויישום דרכי השכנוע וההשפעה הרטוריות.

היא תציג את מרכזיותה של הרטוריקה בשיח התקשורתי והמודרני, ותענה על שאלות דוגמת:

  • מהי העברת מסרים יעילה וכיצד ניתן להשתמש בכלים רטוריים לטובתנו?
  • כיצד למצוא את המסר הרלוונטי והאפקטיבי ביותר ביחס לכל נושא?
  • כיצד תהליכי תפיסה משפיעים על תהליכי שכנוע וכיצד רגשות משפיעים על תהליכי משא ומתן?
  • מדוע חשיבה יצירתית היא מפתח?

הסדנה מורכבת משיעורים עיוניים ומעשיים אודות חשיבה ביקורתית, טקטיקות לשינוי עמדות, ומיומנות דיבור מול קהל. בסדנה יושם דגש על תרגולים אקטיביים באמצעות השתתפות פעילה בשיעורים.

מרצה: נועה שטיינברג, יום ב' 9:30 - 11:00

  • מה עובדים מחפשים ב-2024?
  • מה מעסיקים מחפשים ב-2024?
  • אלו מיומנויות הן הכי חשובות בשוק התעסוקה ואיך כל זה קשור ל-AI?

בקורס ננסה לענות על שאלות אלו ועוד.

ייחודו של הקורס הוא בכלים היישומיים שיינתנו, בדגש על כתיבת קורות חיים מותאמים והכנה לראיון עבודה.

2 נק"ז, מרצה: אפרת ליברמן, יום ב' 10:00 - 11:30

הצורך לעבוד עם עמיתים, מנהלים ועובדים אחרים הנו צורך הכרחי בזמנים אלה. כמעט אין תחום אשר בו עבודת צוות לא מהווה מוקד עשייה חשוב ומשמעותי. בקורס זה נבקש לעסוק במיומנויות הדרושות כדי לתפעל עבודת צוות טובה, איכותית ומוצלחת. נבקש לבחון סגנונות שונים של צוותי עבודה, אתגרים וקשיים אשר עלולים להופיע בעת העבודה המשותפת ונציע כלים אשר יסייעו לתקשורת בין אישית והתנהלות קבוצתית תקינה. בנוסף, וכחלק בלתי נפרד, נבקש לקיים בחינה אישית של מאפייני האישיות שלנו ולהבין כיצד נוכל להתאים אותה כאשר אנחנו מבקשים לעבוד עם א.נשים נוספות ונוספים, לקבל את הגוון האנושי הרחב ונהל קונפליקטים בצורה מוצלחת. הקורס כולל עבודה בקבוצות, בצוותים וגם עבודה אישית הכוללת מילוי שאלות ובחינה אינטרוספקטיבית של המהלך עצמו.

2 נק"ז, מרצה: רונית מילר, יום א' 14:00 - 15:30

הקורס מיועד לסטודנטיות ולסטודנטים במחלקות השונות, במטרה להכינם להשתלבות הולמת תעסוקה בשוק העבודה.

הקורס נשען על שלוש אבני בניין:

  1. היכרות הצעיר/ה עם עצמו
  2. היכרות הצעיר/ה עם שוק העבודה
  3. תרגום אלו לכדי תכנית לפיתוח קריירה אישית בשוק העבודה
  • מטרות הקורס:
  • לפרוס בפני הסטודנט את התפתחות מושג העבודה לאורך השנים
  • להציג בפני הסטודנט את מאפייני עולם העבודה העכשווי
  • להציג בפני הסטודנט את הגורמים המשפיעים על בחירת קריירה
  • להביא את הסטודנט להגדרת זהות תעסוקתית תוך תהליך חקירה אישי
  • לסייע לסטודנט למתג את עצמו ולשווק את עצמו בשוק העבודה זאת תוך הקניית כלים לכניסה לשוק העבודה

תוצרי הלמידה - בתום הקורס מצופה כי הסטודנט:

  • יכיר את ההיסטוריה וההתפתחות של מושג העבודה לאורך השנים ויכיר את ההבחנה בין עבודה ובין קריירה וייעוד
  • יכיר את מגוון ההשפעות והשיקולים הנוגעים לבחירה ותכנון קריירה אישית וארגונית וידע לעשות שימוש בגישות אלו לצורך ראייה רחבה יותר הנוגעת לסוגיות קריירה

ברמת הפרט:

  • ינתח סיטואציות אישיות הנוגעות לבחירת קריירה
  • ידע להגדיר את הזהות התעסוקתית העכשווית שלו

2 נק"ז, מרצה: יונתן בנגל, יום ג' 10:00 - 11:30

חשיבה יצירתית היא מפתח להתמודדות עם האתגרים השינויים המהירים ואי הודאות המאפיינת את העידן בו אנו חיים.

בקורס נלמד כיצד לחזק וליישם יצירתיות כדי להתמודד עם אותם אתגרים, כיצד להניע יזמות מקורית ומצליחה שתעזור לנו להשתלב בהצלחה בשוק העבודה של המאה ה-21.

הקורס בנוי בצורה חווייתית, עם דגש על תרגול מעשי וכלים פרקטיים שיכינו אתכם לאתגרים המצפים לכם.

2 נק"ז, מרצה: שירלי ממו, יום ג' 12:00 - 13:30

בעולם הקריירה החדש" ישנו רצון לדור הנוכחי להיות מובילים, בעלי השפעה, להגיע לתפקידים בכירים או לחילופין לנסות את עולם היזמות ועסקים. ובעבור מטרות חשובות אלה, נמצא שאחת המיומנויות המשמעותיות ביותר להתפתחות בשוק העבודה, היא דווקא היכולת להתחבר לאנשים, לייצר הזדמנויות ולפתוח דלתות ! תקשורת בינאישית היא זו שתעזור לכם, לקדם את עצמכם, בעצמכם!

בקורס נלמד מה הגישה הנכונה שיש לאמץ מול אנשים ובכלל, נלמד מ-Case Stady מרתקים ונרכוש כלים יישומים לתרגול ומעשה. כל זאת, במטרה שתוכלו להזיז אנשים לכיוון המטרות, הרעיונות והחלומות שלכם. תלמדו לייצר לעצמכם יותר "נוכחות בחדר", רשת קשרים מקדמת, כישורי תקשורת מחברים והזדמנויות משמעותיות שייקחו אתכם קדימה, מהר יותר ורחוק יותר.

2 נק"ז, מרצה: ד"ר עטוואה אבופריח, יום ד' 10:00 - 11:30

החברה הבדואית מהווה כיום כשליש מאוכלוסיית הנגב, וכשליש ממנה הם צעירים הנמצאים בין הגילאים 18-35. בשנים האחרונות חלו שינויים גדולים בנתוני ההשכלה והתעסוקה בחברה זו, אך עדיין קיימים פערים גדולים בתחומים אלה בהשוואה לחברה הערבית והחברה הישראלית בכלל. למרות שבשנים האחרונות נצפית מגמה של שיפור ובעיקר בקרב נשים, אך עדיין הרוב המוחלט של האקדמאים הבדואים עוסקים בחינוך, ומורכב בעיקר מאקדמאיות העוסקות בהוראה או בתחומים משיקים.

המגמות והנתונים הללו טומנים בחובם הזדמנויות רבות ואתגרים כבירים לחברה הבדואית ולחברה הישראלית בכללותה. מינוף ההזדמנויות הללו ומתן מענים לאתגרים ובמיוחד של הדור הצעיר, יהווה גורם וערובה שדור זה לא יהיה נטל על החברה והמדינה, אלא נכס ומחולל שינוי במימד החברתי והכלכלי.

2 נק"ז, מרצה: אדן מצוינים, יום ד' 12:30 - 14:00

בקורס זה, המשתתפים יקבלו הבנה מעמיקה של המגמות והכלים העדכניים ביותר בעולם ה-AI וילמדו ליישם את טכנולוגיית הבינה המלאכותית באופן יצירתי, להגברת היעילות וההצלחה בתעשייה לצד פיתוח חשיבה ביקורתית.

בקורס יתנסו הסטודנטים והסטודנטיות במגוון רחב של כלים, באופן חווייתי וילמדו לאפיין אתגרים מרכזיים בסביבתם ולייצר עבורם מענים יצירתיים באמצעות טכנולוגיית AI.

1 נק"ז, מרצה: אוראל שקד, יום שלם 19.11.24

אנחנו חיים בתקופה של אתגרים גלובליים בוערים, לצד צרכים חברתיים וסביבתיים עקב המלחמה, וכולנו נדרשים לחשב מסלול מחדש. תחום יזמות האימפקט מאפשר לנו למצוא פתרונות לבעיות חברתיות וסביבתיות ולהשתמש במודלים עסקיים היברידיים שיניבו ערך משותף - ערך כלכלי, חברתי וסביבתי.

אחת המיומנויות הכי חשובות של העולם החדש היא היכולת לייצר אימפקט חברתי וסביבתי משמעותי בכל דבר שאנחנו מתכננים, מפתחים, מעצבים או מנהלים. זה לא בגדר Nice to have, זה הכלי הכי חשוב בארגז הכלים של העתיד.

בקורס יזמות חברתית אנחנו נלמד על העשייה בתחום בארץ ובעולם, נכיר את יעדי האו"ם לפיתוח בר- קיימא (SDG's), נעסוק בדרכים חדשניות והוליסטיות להכרת קהל היעד והצורך שלו, נעשה יחד סיעור מוחות ונחשוב על רעיונות פורצי דרך, נלמד לבחור את הפיתרון הטוב ביותר ונבין איך הופכים רעיון למציאות ועוד.

זה הזמן ליצור אימפקט משמעותי בעולם!

28.11.24, 19.12.24 - ימים שלמים, מרצה: איתי ורמן

הקורס יחשוף את המשתתפים למושגי יסוד בנושא של התמודדות עם כישלונות ככלי להצלחה. הקורס יסקור את ההיבטים התרבותיים, הפסיכולוגיים, הרגשיים והביולוגיים שמובילים לפחד מכישלון או לצמיחה מכשלון. הקורס יציג מודלים לארגונים של התמודדות עם כישלונות כדרך לגיבוש, חיזוק וצמיחה אישית וארגונית.

1 נק"ז, מרצים מבנק הפועלים, יום ד' 10:15 - 11:45, 6 מפגשים

 סמסטר ב'

2 נק"ז, מרצה: אורלי קניג, יום א' 10:00 - 11:30

עולם העבודה נמצא בשינוי מתמיד ובשנים האחרונות בעקבות מגיפת הקורונה קצב השינויים גדל בצורה מסחררת. הצורך לשמירת רלוונטיות תעסוקתית בעולם העבודה הוא דבר חשוב ביותר עבור כל מי שעושה את צעדיו.ה הראשונים בעולם העבודה וניהול קריירה.

בנוסף ישראל מאז ה-7 באוקטובר נמצאת במצב שבו שוק התעסוקה פועל בחוסר וודאות ומיתון כלכלי המשפיעים הפעה עמוקה על הנמצאים.ות בארגונים וכמובן על מיש שמתחילים.ות את מסלול הקריירה שלהם.ן.

מודל IPRO2.0, כישורים לעולם עבודה משתנה, מתמקד במסוגלות תעסוקתית ובקשת היכולות והכישורים המסייעת לאדם להתקבל למקום עבודה ולעבוד בו. כישורים אלה קשורים באופן ישיר גם ליכולתו של אדם לשמור על מקום עבודתו, להתמיד ולהתקדם בו, או להתקבל למקום עבודה חדש.
הדינאמיקה של שוק העבודה המשתנה מחייבת את כולנו לאמץ יכולות טכנולוגיות, תפיסות ניהול עצמי, למידה התעדכנות באופן מתמיד על מנת להישאר רלוונטיים עם יכולת להשפעה בעולם התעסוקה.

בקורס נלמד את מודל I PRO – Skills המציג את מאפיינים אלו במבנה ייחודי, המורכב מאשכולות כישורים ומיומנויות אשר באופן חוצה וגורף מזוהות כחיוניות לאדם העובד בעולם עבודה הנוכחי. מחקרים מראים, שכישורים גבוהים מהווים מפתח להצלחה הן ברמת הפרט, בהיבטים של השתלבות בשוק העבודה ומוביליות תעסוקתית, והן ברמת החברה, בהיבטים של צמיחה בפריון וצמצום פערים חברתיים.

התפיסה היא שכישורים ניתנים ללמידה ולחיזוק, שא.נשים המפתחים.ות כישורים מצליחים.ות יותר מאחרים.ות בעולם העבודה וכי לגורמי השפעה חיצוניים (מרצים/ארגונים/מעסיקים) יש יכולת לעודד ולקדם פיתוח כישורים.
הנחת הבסיס המקצועית מתייחסת לשיפור רמת מסוגלות תעסוקתית (Employability) כמקדם השתלבות מוצלחת בעבודה, מוביליות תעסוקתית ופיתוח קריירה.

2 נק"ז, מרצה: אפרת ליברמן, יום ב' 10:00 - 11:30

עולם העבודה נמצא בשינוי מתמיד ובשנים האחרונות בעקבות מגיפת הקורונה קצב השינויים גדל בצורה מסחררת. הצורך לשמירת רלוונטיות תעסוקתית בעולם העבודה הוא דבר חשוב ביותר עבור כל מי שעושה את צעדיו.ה הראשונים בעולם העבודה וניהול קריירה. בנוסף ישראל מאז ה-7 באוקטובר נמצאת במצב שבו שוק התעסוקה פועל בחוסר וודאות ומיתון כלכלי המשפיעים הפעה עמוקה על הנמצאים.ות בארגונים וכמובן על מיש שמתחילים.ות את מסלול הקריירה שלהם.ן.

מודל IPRO2.0, כישורים לעולם עבודה משתנה, מתמקד במסוגלות תעסוקתית ובקשת היכולות והכישורים המסייעת לאדם להתקבל למקום עבודה ולעבוד בו. כישורים אלה קשורים באופן ישיר גם ליכולתו של אדם לשמור על מקום עבודתו, להתמיד ולהתקדם בו, או להתקבל למקום עבודה חדש. הדינאמיקה של שוק העבודה המשתנה מחייבת את כולנו לאמץ יכולות טכנולוגיות, תפיסות ניהול עצמי, למידה התעדכנות באופן מתמיד על מנת להישאר רלוונטיים עם יכולת להשפעה בעולם התעסוקה.

בקורס נלמד את מודל PRO – Skills, המציג את מאפיינים אלו במבנה ייחודי, המורכב מאשכולות כישורים ומיומנויות אשר באופן חוצה וגורף מזוהות כחיוניות לאדם העובד בעולם עבודה הנוכחי. מחקרים מראים, שכישורים גבוהים מהווים מפתח להצלחה הן ברמת הפרט, בהיבטים של השתלבות בשוק העבודה ומוביליות תעסוקתית, והן ברמת החברה, בהיבטים של צמיחה בפריון וצמצום פערים חברתיים.

התפיסה היא שכישורים ניתנים ללמידה ולחיזוק, שא.נשים המפתחים.ות כישורים מצליחים.ות יותר מאחרים.ות בעולם העבודה וכי לגורמי השפעה חיצוניים (מרצים/ארגונים/מעסיקים) יש יכולת לעודד ולקדם פיתוח כישורים.

הנחת הבסיס המקצועית מתייחסת לשיפור רמת מסוגלות תעסוקתית (Employability) כמקדם השתלבות מוצלחת בעבודה, מוביליות תעסוקתית ופיתוח קריירה.

2 נק"ז, מרצה: יניב פז, יום ב' 16:15 - 17:45

המאה העשרים ואחת מציבה בפני עולם העבודה והמשתלבים בו אתגרים לא פשוטים, ביניהם הדרישה לעובדים עצמאיים, אדפטיביים ובעלי יכולת למידה אוטודידקטית, באופן המותאם לדרישותיה של סביבת עבודה אינטראקטיבית. הקורס הנוכחי יעסוק בהקניה של אסטרטגיות למידה והכנה לצורך קבלה והשתלבות בשוק העבודה הגלובלי.

במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים כלים שיסייעו בתכנון וארגון אישי, ניהול זמן, פתרון בעיות, וייעול תהליכי זכירה, לצד שיפור התקשורת הבינאישית והיכולת לבצע הוראות. תכני הקורס מתבססים על תיאוריית ההשתנות הקוגניטיבית-מבנית בשיטת פוירשטיין.

הקורס יועבר במסגרת סדנה, הדורשת השתתפות פעילה לאורך כל מפגשי הקורס.

2 נק"ז, מרצה: יורם סגי-זקס, יום ב' 16:30 - 18:00

טיעון בע"פ, אומנות הטיעון במו"מ, דגשים לטיעון אמיתי צודק והגיוני.
שפת גוף אינטונציה ומימיקה חיבור למקור הפנימי. שפת גוף פתוחה וסגורה ומשמעותן.

2 נק"ז, מרצה: אדן מצוינים, יום ד' 12:30 - 14:00

בקורס זה, המשתתפים יקבלו הבנה מעמיקה של המגמות והכלים העדכניים ביותר בעולם ה-AI וילמדו ליישם את טכנולוגיית הבינה המלאכותית באופן יצירתי, להגברת היעילות וההצלחה בתעשייה לצד פיתוח חשיבה ביקורתית.

בקורס יתנסו הסטודנטים והסטודנטיות במגוון רחב של כלים, באופן חווייתי וילמדו לאפיין אתגרים מרכזיים בסביבתם ולייצר עבורם מענים יצירתיים באמצעות טכנולוגיית AI.

2 נק"ז, מרצה: האמה אבו קשק, יום ד'

הקורס מציע לסטודנטיות וסטודנטים הזדמנות ייחודית לצלול לעולם היזמות והחדשנות, תוך חשיפה מעמיקה של ההזדמנויות הקיימות בשוק. הקורס כולל סדרת מפגשים עם יזמים מובילים ומומחים בתחום היזמות והחדשנות, במיוחד בתחומי בריאות, המספקים תובנות מעשיות וטיפים להצלחה.

במהלך הקורס, יבצעו שני סיורים בחברות הייטק ובמרכזי חדשנות, שם יוכלו הסטודנטיות והסטודנטים להתרשם מקרוב מהתהליכים, הטכנולוגיות והאסטרטגיות המובילות ליזמות מוצלחת. הסיורים מאפשרים לסטודנטים.ות לראות איך החדשנות מתממשת בפועל ולהיחשף לתרבות הארגונית של חברות אשר מעודדת חדשנות ויצירתיות.

בנוסף לסיורים, הקורס כולל מפגשים עם יזמים מצליחים מהחברה הערבית והיהודית, אשר ישתפו בסיפורי הצלחה, אתגרים, התמודדויות ולקחים שלמדו במהלך דרכם. דרך המפגשים האלה, הסטודנטיות והסטודנטים יוכלו ללמוד על המאפיינים האישיים והמקצועיים הנדרשים להצלחה בעולם היזמות, ותהליך פיתוח הרעיונות למיזמים מצליחים.

הקורס מתאים לסטודנטים.ות מכל המחלקות המעוניינים.ות להרחיב את אופקיהם.ן, לפתח חשיבה יזמית ולהכיר מקרוב את העולם של היזמות והחדשנות.

1 נק"ז, מרצה: שירלי ממו, 1.4.24

בעולם הקריירה החדש" ישנו רצון לדור הנוכחי להיות מובילים, בעלי השפעה, להגיע לתפקידים בכירים או לחילופין לנסות את עולם היזמות ועסקים. ובעבור מטרות חשובות אלה, נמצא שאחת המיומנויות המשמעותיות ביותר להתפתחות בשוק העבודה, היא דווקא היכולת להתחבר לאנשים, לייצר הזדמנויות ולפתוח דלתות ! תקשורת בינאישית היא זו שתעזור לכם, לקדם את עצמכם, בעצמכם!

בקורס נלמד מה הגישה הנכונה שיש לאמץ מול אנשים ובכלל, נלמד מ-Case Stady מרתקים ונרכוש כלים יישומים לתרגול ומעשה. כל זאת, במטרה שתוכלו להזיז אנשים לכיוון המטרות, הרעיונות והחלומות שלכם. תלמדו לייצר לעצמכם יותר "נוכחות בחדר", רשת קשרים מקדמת, כישורי תקשורת מחברים והזדמנויות משמעותיות שייקחו אתכם קדימה, מהר יותר ורחוק יותר.

2 נק"ז, מרצה: ניצה נקן, 3 ימים מלאים

תהליך חקירה עצמית וגיבוש זהות הנו תהליך פסיכולוגי מורכב הכולל בחינה של העצמי ושל הסביבה. זוהי פעולה באמצעותה לומד הפרט להכיר את עצמו, את סביבתו ואת יחסי הגומלין המקיימים בינו לבין הסביבה. אחד התוצרים של תהליך זה הנו התפתחותה של תפיסת המסוגלות העצמית בקריירה, המתייחס לאמונה של הפרט ביכולות לבצע בהצלחה משימות התפתחותיות, לרבות בתחום התעסוקה. גיבוש זהות ומסוגלות עצמית בקריירה הנם תוצרים התפתחותיים מרכזיים בתקופת הבגרות הצעירה והם משמשים כר לתכנון עתיד וקבלת החלטות קריירה, כמו גם ולביסוס תחושה של איכות חיים.

הקורס הנוכחי יחשוף את הסטודנטים להיבטים תיאורטיים וקונספטואליים של המושגים וכן יאפשר להם להתנסות ולבחון אותם בהקשרים אישיים.

פרטים בהמשך

פרטים בהמשך

 סמסטר קיץ

2 נק"ז, מרצה: ניצה נקן, 3 ימים מלאים

תהליך חקירה עצמית וגיבוש זהות הנו תהליך פסיכולוגי מורכב הכולל בחינה של העצמי ושל הסביבה. זוהי פעולה באמצעותה לומד הפרט להכיר את עצמו, את סביבתו ואת יחסי הגומלין המקיימים בינו לבין הסביבה. אחד התוצרים של תהליך זה הנו התפתחותה של תפיסת המסוגלות העצמית בקריירה, המתייחס לאמונה של הפרט ביכולות לבצע בהצלחה משימות התפתחותיות, לרבות בתחום התעסוקה. גיבוש זהות ומסוגלות עצמית בקריירה הנם תוצרים התפתחותיים מרכזיים בתקופת הבגרות הצעירה והם משמשים כר לתכנון עתיד וקבלת החלטות קריירה, כמו גם ולביסוס תחושה של איכות חיים.

הקורס הנוכחי יחשוף את הסטודנטים להיבטים תיאורטיים וקונספטואליים של המושגים וכן יאפשר להם להתנסות ולבחון אותם בהקשרים אישיים.