האם אפשר ללמד יזמות? מרכז ח"י בספיר מוכיח שכן!

האם ניתן ללמד יזמות? האם האקדמיה יכולה ליצור יזמים? כיצד חדשנות ויזמות משתלבים במקצועות הנרכשים במסלולים האקדמיים? הוראת יזמות במוסדות אקדמיים היא אתגר מורכב לפיצוח.

ובכן, אין חולק שהצלחנו לפצח את האתגר הזה. יצרנו במרכז ח"י בספיר מודל מנצח, המשלב את הוראת היזמות בתוך מכלול האתגרים עמם מתמודדים הסטודנטים, המרצים והחוקרים בכל אחת מהמחלקות. באמצעות יזמות וחדשנות, מצאנו את הדרך שבה מקבלים הסטודנטים והמרצים מענה לאתגרים בתחומי העניין שלהם.

מה שיצר מודל חדשני ומרחב פעולה ולמידה (כמעט) בלתי מוגבל הוא השילוב של הוראה מתודולוגית עם פתרון אתגרים מעשיים, לצד האפשרות שניתנה לסטודנטים ממחלקות שונות להשתלב במיזמים של מחלקות אחרות, וגיבוש כל המעבדות לעבודה משותפת פעם בשבוע במרחב האקס-לאב. בנוסף, קיימות ארבע קליניקות המסייעות ל- 11 המעבדות בתהליכי הייזום והחדשנות, ועשרות שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים התורמים והנתרמים מפרויקטי הייזום במכללה.

העלייה לרגל של נציגי המוסדות האקדמיים השונים הבאים ללמוד את מתווה ח"י בספיר היא מקור לגאווה. הישג חשוב לא פחות הוא האפשרות שניתנה לעובדי סגל המכללה ולתושבים מהאזור להשתלב במרכז ח"י בספיר - הישג שבכוונתנו להרחיב בשנה הבאה.

אנחנו בסיומו של הסמסטר הראשון במרכז ח"י בספיר, וחובת ההוכחה עדיין מוטלת עלינו. הסמסטר השני מאתגר אף הוא, וכולל מהלכים חדשניים בתחום שילוב יזמות וחדשנות במוסדות אקדמיים. בקרוב נעבור לשלב של גיבוש הפתרונות  ונתחיל בתהליך ראשון ליישומם. ההוראה וההנחיה תתמקד, בחלקה הגדול, במימוש הפתרונות.

הצוות המדהים המוביל את המרכז, באנרגיית נעורים בלתי נדלית, וכן התמיכה הבלתי מסויגת של ההנהלה - מעניקים לי ביטחון בדרך וגם ודאות בהצלחת מרכז ח"י בספיר. מכללת ספיר, גם הפעם, מובילה ופורצת דרך.

בגאווה גדולה,
ניסים בר-אל, יו"ר מרכז ח"י בספיר