זוכי וזוכות פסטיבל קולנוע דרום 2025

הזוכות.ים והפרסים בפסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה- 24


תחרות סרטי ביכורים ע״ש יהב וינר

גוף היצירה העשיר והמבטיח של יהב וינר ז"ל, איש צוות אהוב ומוכשר בבי"ס לאמנויות הקול והמסך בספיר, אמנם נגדע באכזריות טרם זמנו, אך הכישרון שנוטף ממנו מסמל עבורנו את תמצית מהותה של תחרות סרטי ביכורים; מנעד רחב של רגש לא מרוסן, תעוזה שעוברת דרך כל אמצעי המבע, חתימה ויזואלית בולטת.
12 סרטי הביכורים מישראל ומהעולם שנבחרו השנה לתחרות, לוכדים משהו מרוחו של יהב היקר ומשקפים את הקסם והכוח הטמונים ביצירה ראשונה.
חבר השיפוט: אנדריאה קלין, יאיר רוה, מאיה קניג

סרט הביכורים הטוב ביותר | ע״ס 20,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: עיר המתים
בימוי: קרן אלכסנדר
נימוקי השופטים: סרט על מוות שמצליח גם לנחם וגם להצחיק וגם לחשוף עולם שלם סמוי מהעין של מקומות ואנשים. מה ש'בירושלים' של פרלוב עשה לירושלים של מעלה, 'עיר המתים' עושה לירושלים של מטה: להציג מציאות בתור פיוט.

סרט הביכורים הישראלי הטוב ביותר | מענק פיתוח ע״ס 30,000 ש״ח
באדיבות הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה 
מוענק לסרט: כי את מכוערת
בימוי: שרון אנגלהרט
נימוקי השופטים: יש סרטי ביכורים שכשרואים אותם, מיד רוצים לדמיין את הסרט הבא של היוצרים שלהם. זה מה שקרה לנו עם ״כי את מכוערת״, סרט עם תסריט מצוין ולא צפוי על דמות לא צפויה ששבתה את ליבנו.

פרס החתימה הויזואלית | ע"ס 15,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: אדמה לא שקטה
בימוי: רנטה דזאלו
נימוקי שופטים: עבודת צילום מרהיבה בשחור-לבן שמספרת סיפור קולנועי תקופתי וסמלי. השימוש בשחור-לבן מציג לא רק סימון תקופתי אלא גם את העולמות השחורים והלבנים של העבר והווה, האיכרים והאריסטוקרטים, אלא שרגליהם על האדמה ואלה שחולמים לעוף.

פרס הסיפור הקולנועי | ע״ס 10,000 ש״ח באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: חוזרת
בימוי: בר מאייר
נימוקי השופטים: סרט שהוא עבודת אמנות מרגשת ומאירת עיניים, מונטאז' אישי על נקודות מבט, ועל ביוגרפיות צולבות. 

ציון לשבח
מוענק לסרט: מפרץ השמש
בימוי: עידו ויסמן
נימוקי השופטים: קונטרסט ויזואלי מפעים בין מלונות הפאר של אילת לבין אתר קראוונים מוזנח השוכן בסמוך, הסרט עוקב אחר שלוש דמויות מרתקות שבחרו לחיות בשולי החברה , וחושף בתבונה וברגישות טפח מעולמן הפנימי המשוסע.

ציון לשבח
מוענק לסרט: מאמא
בימוי: אור סיני
נימוקי השופטים: בתפקיד מילה, יבגניה דודינה מגישה הופעה המגלמת דיוק ונוכחות. כל בחירה- לאן היא מפנה את מבטה, איך היא מחזיקה את גופה - הועברה בריסון שהפך לצורת ביטוי נועזת בפני עצמה. הנוכחות שלה הייתה כה משכנעת שלא יכלנו להסיר ממנה את המבט או להתרחק ממנה.


תחרות קולנוע קצר ע״ש מרים הוכמן

בשנתה השישית של התחרות הוקרנו 12 סרטים מישראל ומהעולם: קצרים, עצמאיים, ממגוון ז׳אנרים. סיפורים אנושיים שונים זה מזה, המייצרים תמונה אוניברסלית עשירה ורבגונית.
חבר השיפוט: תום נשר, אדי וולטר, דן סחר

הסרט הקצר הטוב ביותר | ע״ס 15,000 ש״ח, באדיבות התאחדות הקולנוע בישראל
מוענק לסרט: כאילו בלעה אותן האדמה
בימוי: נטליה ליאון
נימוקי השופטים: בשפה ויזואלית ייחודית וחזקה, לאון משרטטת דיוקן של אימה. של שיבה לבית שלא מרגיש כמו מרחב מוגן. בעצם יצירת הסרט, היא נלחמת במחיקת הנשים הנעדרות והנרצחות מהנרטיב הציבורי. ביצירת סרט יפייפיה ונוגע כפי שיצרה, היא משרישה גם בליבנו את אותן נשים ואת חווית הטראומה הקולקטיבית אותה מכירות היטב בנות ברחבי העולם שגדלות לצד ידיעות שלא חולפות על אלימות כלפי נשים.

פרס שני | ע״ס 10,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: נקודת אחיזה
בימוי: דניאל פייקס, מאיה ביתן
נימוקי השופטים: הסרט משקף עד כמה קשה להיות אמן ישראלי כיום - להיות קרוע, להיות רחוק ובו בזמן להיות כאן. הסרט גם מעלה שאלות על המתח הפוליטי הבלתי אפשרי, שלעתים קשה אפילו להסבירו, שמלווה יוצרים כאן. הטקסט גם מדגיש את החשיבות שבהבעת חזונך, מי שלא תהיה ומהיכן שלא תבוא - ללא גבולות או מגבלות, משום שהאמנות היא זו שמחברת בין בני אדם, ותמיד לטובה. אנחנו רוצים גם לשבח את השפה הוויזואלית הייחודית שנבנתה על ידי הבמאי, הכוריאוגרף וצלם הסרט.

ציון לשבח
מוענק לסרט: רומא
בימוי: לב ברודינסקי
נימוקי השופטים: סרט שבולט בעוצמתו השקטה. במיוחד אנחנו רוצים לשבח את תפקידו הנפלא של איוון אלכסנדרוב הצעיר כדמות מורכבת, שברירית וכובשת.


תחרות נגב לסרטי סטודנטים/ות

השנה לראשונה פתח פסטיבל קולנוע דרום את שעריו לסרטי סטודנטים/ות ממוסדות אחרים מישראל ומהעולם.
בתחרות הוקרנו 13 סרטי סטודנטים/ות קצרים, רגישים ומרגשים, מהארץ ומהעולם, המעניקים הצצה לקולנוענים/ות המבטיחים/ות של הדור הבא.
חבר השיפוט: אבתיסאם מראענה, אורית פוקס רותם, אסף קורמן, מרטין הגמן

סרט הסטודנטים/יות הטוב ביותר | ע״ס 15,000 ש״ח
מוענק לסרט: ברוך השם, בסדר
בימוי: רייצ׳ל שץ
נימוקי השופטים: יצירה בוגרת ובשלה של יוצרת מבטיחה, המובילה את הצופים ביד בוטחת אל המרחב האינטימי של בני זוג טריים לאחר חתונתם. באופן ייחודי ורגיש מצליח הסרט להאיר את מערכת היחסים ויחסי הכוחות שמתעצבים מחדש בעקבות המפגש האינטימי הראשון. שץ מתמודדת עם נושא עדין ומורכב בגישה ניואנסית ואמיצה, ובונה יצירה שלמה דרך צילום אקספרסיבי, תסריט מדויק והופעות משחק סוחפות של נטע רוט ואופק משה – שמגישים דמויות חיות, מורכבות ונוגעות ללב.  

ציון לשבח
מוענק לסרט: אבא אבנים ובת
בימוי: ליאב תמוז
נימוקי השופטים: בת חוזרת לבית ילדותה, שם עדיין מתגוררים הוריה ואחיה. זוהי חזרה כואבת, שכן נדמה שאביה התרחק ממנה, כבר אינו זוכר את הרצון שהיה לה – ואולי עדיין קיים – להשתייך למקום הזה. מבטה הכמה לשוב נרקם בעדשת מצלמה המשוטטת לאיטה ברחבי הבית, ולוקחת אותנו בעת ובעונה אחת אל העבר ואל עבר פרידה שקטה. דרך קריינות עדינה אנו שומעים כיצד האב והבת מנסים למצוא קירבה שברירית, לפני שהיא עוזבת לאיטה את הבית שבו האב התבצר – פשוטו כמשמעו – מאחורי קירות. חבר השופטים מבקש להדגיש את הבימוי העדין והמדויק של ליאב תמוז, ואת עבודת המצלמה הנוגעת והאמפתית של דניאל נחום. היינו נרגשים ומרוגשים מעבודת דוקומנטרית רגישה, עדינה ומתבוננת לעומק זו.

״אור של נתינה״ ע״ש טל שם טוב | ע״ס 10,000 ש״ח, באדיבות משפחת שם טוב
מוענק לסרט: פרחי פרג
בימוי: אברידיקי פאפאיאקובו
נימוקי השופטים: בארבע דקות בלבד של יצירת אנימציה מדהימה ומעוררת השראה, מצליחה הבמאית, לחרוט את עברה בקול חד וברור, קול שאי אפשר להישאר מולו אדישות ואדישים. דרך זיכרונות של אם ובת, היא יוצרת מסמך קולנועי נוקב, לא מתפשר, מטלטל וגם חומל. זהו סרט בוגר ואמיץ, השובר חומות וטאבוים חברתיים ודתיים, ומצליח בתוך מרחב של כאב וזיכרון לייצר גם רוך ואור. האם בסרט שולחת את הבת אל תוך האפלה, אך הבמאית מצליחה, בכישרון רב, להאיר ולהעיר את השתיקה.
הפרס מוענק לזכרה של טל שם טוב - אישה אמיצה ופעילה למען ילדות וילדים ולמען קהילה. טל שם טוב, פעלה  וחיברה בין זיכרון אישי לכוח נשי יוצר, מרפא ומשנה מציאות.

ציון לשבח בפרס ״אור של נתינה״ | ע״ס 5,000 ש״ח, באדיבות משפחת שם טוב
מוענק לסרט: סילא
בימוי: ביסאן טיבי
נימוקי השופטים: סיפור קטן, מרגש ומפתיע על קשר הנרקם בין שני ילדים פלסטינים שנשלחים לקבץ נדבות בישראל. ביסאן טיבי מצליחה לספר סיפור טראגי בפשטות ובקלילות, כשהיא רוקמת רגעים של פיוט, תמימות והומור עדין, שהזכירו לנו את ״פרויקט פלורידה״ - רק בגרסת טייבה. אנו מצפים בכיליון עיניים ליצירותיה הבאות של טיבי, כיוצרת קולנוע בעלת קול ייחודי ונוגע ללב.


פיצ'ינג דוקו דרום

המיזם החוגג השנה 20 שנה, מיסודה של אסנת טרבלסי ובהפקת הפורום הדוקומנטרי בישראל ופסטיבל קולנוע דרום, פועל לקידום יוצרות/ים צעירים והשתלבותם בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בתחום הדוקומנטרי. משתתפים בו פרויקטים מכלל בתי הספר לקולנוע בארץ, והיוצרים הצעירים עוברים הכנה וליווי לקראת הפיצ'ינג. במסגרת האירוע הוצגו הפרויקטים הדוקומנטריים, הנמצאים בתהליך הפקה, מול ועדת לקטורה המורכבת מנציגים/ות מגופי שידור וקרנות קולנוע. הפרויקטים הבולטים זכו במענקי הפקה של עשרות אלפי שקלים, באדיבות קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי וכאן - תאגיד השידור הציבורי.
חבר השיפוט: רות דסקין, ענבל פטל, קרין קיינר

פרס קרן גשר לקולנוע רב תרבותי | ע"ס 30,000 ש״ח
ואין הקול נשמע | מיכאל עומר צבי | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב
נימוקי השופטים: הסרט מביא סיפור מטלטל שכמעט לא זכה להישמע בשיח הציבורי על השבעה באוקטובר, הוא מתמקד בהצלת כלבים נטושים. היוצר מציג זווית ייחודית המחברת בין הלאומי לאישי ובמרכזה מערכת יחסים בין אב ובנו. דרך סיפור ההצלה נחשפת פגיעות בתוך המשפחה ומתחים בין הורים.

פרס תאגיד השידור כאן 11 | ע"ס 10,000 ש״ח 
עזה, יומן מלחמה | דוד פונטוביץ  | סם שפיגל 
נימוקי השופטים: גישה נדירה לפלוגת חיילים בשטח מנקודת מבט של קצין מילואים לוחם. מציג את המלחמה באופן ייחודי, ומאפשר הרהור טלוויזיוני על חוסר התכלית שבמלחמה.

ציון לשבח
שברי שתיקה | אדיסה סיום  | אוניברסיטת אריאל  
נימוקי השופטים: הסרט מציג סיפור משפחתי אינטימי שהופך לעדות רחבה על תופעה חברתית בקהילה האתיופית, נישואי קטינים. הבימאית חושפת באומץ את סיפורם של הוריה ושל בני משפחתה שנישאו בילדותם. ובכך מעניקה קול לנושא מרתק ומושתק. יצירתה מציעה הצצה נדירה ועדינה אל מציאות מורכבת, ומצליחה לאזן בין רגישות אישית ולבין חשיבות ציבורית.


תחרות קולנוע דרום חדש

הסרט העלילתי הטוב ביותר ע״ש מיקה אילון | ע"ס 2,500 ש״ח, באדיבות משפחתה של מיקה
מוענק לסרט: בובה
בימוי: טל גולד
נימוקי השופטים: על שם ההידוק הקלסטרופובי של הסיפור שמתגנב ויוצר מתח שקט, שמאפשר לצופה לאבד את תמימותו, במקביל לדמותה של האמא, בסרט בובה.

הסרט העלילתי הטוב ביותר ע״ש מיקה אילון | ע"ס 2,500 ש״ח, באדיבות משפחתה של מיקה
מוענק לסרט: אם היית מלחמה
בימוי: אופיר חבוט
נימוקי השופטים: על פריצת גבולות של מבנה קלאסי, ועל מקוריות שמציירת את מציאות חייהם הבלתי נסבלת של אח ואחות. בסרט אם הייתי מלחמה.

ציון לשבח סרט עלילתי | חברות באיגוד הבמאיות והבמאים
באדיבות איגוד הבמאיות והבמאים
מוענק ל: אופיר טל על הסרט ״מלך קיפוד״
נימוקי השופטים: הסרט "מלך קיפוד" מציג ברגישות ובדיוק קולנועי את מסעו של אדם המתמודד עם אובדן ומגלה מחדש את כוח הדמיון והקשר האנושי. יד בימוי קלה ואלגנטית, העבודה המצוינת עם השחקנים, על הריפוי בראיית העולם דרך עיניה של ילדה, יוצרים יצירה אנושית ומרגשת, המוכיחה כי גם מתוך כאב ניתן לצמוח וליצור.

הסרט התיעודי הטוב ביותר | ע"ס 5,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: חביבה
בימוי: אביה עזרן
נימוקי השופטים: הזמנה אל תוך העולם האינטימי והעדין שבין נכדה לסבתה. שני דורות של נשים שקשורות  בקשר של הומור ואהבה. הפרס ניתן על יד הבימאית המכוונת והבטוחה בעצמה, על הפריים המדויק, ועל הבחירה לדבר בשפת הקולנוע.

ציון לשבח סרט תיעודי | חברות באיגוד הבמאיות והבמאים
באדיבות איגוד הבמאיות והבמאים
מוענק ל: רפאל בן סימון על הסרט ״Ma mere״
נימוקי השופטים: על האומץ לשתף בסיפור אישי ולהיחשף אל מול המצלמה. 
‎במאי הסרט מזמין אותנו להתבונן בסיפורה הכואב של משפחה אחת.
‎ומלמד אותנו שיעור על אהבה, עוצמה, ועל היכולת לבחור בשמחה ובחיים.

סרט האנימציה הטוב ביותר | ע"ס 5,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: מרדף לא ידוע
בימוי: טל קרקליס וטל קופרשטיין
נימוקי השופטים: הסרט הזוכה מספר את סיפור הדור שהוא אתם. מאפשר לצופה לחוות את השכול של נערה מתבגרת אבל יחד עם זאת נותן אוויר של תקווה, והחלמה.

ציון לשבח אנימציה | חברות באיגוד הבמאיות והבמאים
באדיבות איגוד הבמאיות והבמאים
מוענק ל: נעמי חזן על הסרט ״געגועים״
נימוקי השופטים: על יכולת עדינה ופואטית לתרגם תחושות מציפות לשפה של פריימים חיים. הציורים המרובדים והרגישים מצליחים להעביר עומק רגשי מן הקומפוזיציה שעל המסך היישר אל לב הצופה.

הפיילוט הטלוויזיוני הטוב ביותר | ע"ס 5,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: תרמתי בבית
בימוי: ניר גלנטי
נימוקי השופטים: הפיילוט מציג רמת שליטה מרשימה בשפה הקומית ובקצב העריכה, המשרתים יחדיו סיפור בעל הומור חד ומלא קסם. התסריט כתוב היטב, בעל דיאלוגים חכמים כשהעריכה הקצבית והמדויקת מעניקה לכל רגע את הפאנץ’ הנכון בזמן הנכון. השילוב בין כתיבה מבריקה, בימוי קצבי ועריכה קפדנית יוצר פיילוט שלם, מבטיח ומרענן - כזה שמצליח להניח יסודות מוצקים לסדרה בעלת פוטנציאל אמיתי.

סדרת הרשת הטובה ביותר | ע"ס 5,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק לסרט: מקוצרות
בימוי: ענבל גייסט
נימוקי השופטים: מקוצרות מביאה אלינו את עולמה המביך והאומלל של חיילת ישראלית. חכמה, מצחיקה ומדויקת. כתובה ומשוחקת בכישרון וחן או בקצרה ״ או מיי גוד כן״.

פרס העריכה | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: אוריאל מליקוב על עריכת הסרט ״בובה״
נימוקי השופטים: עריכה המכוונת בקצב נשימותיה של הגיבורה, המחזיקה אותנו במתח, אך בעדינות, מן הרגע הראשון ועד לסוף הסרט המדויק והיפה הזה.

ציון לשבח - עריכה | חברות באיגוד העורכים, באדיבות איגוד העורכים
מוענק ל: אופיר טל על עריכת הסרט ״תירטבי״
נימוקי השופטים: על עריכה חכמה ומדויקת, התומכת בכתיבה הנהדרת של היוצרת, ומשאירה לנו מקום לצחוק, לחשוב ולהתאהב.

פרס ההפקה | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות חברת מטאפור
מוענק ל: מיכאל וינברג ויגל שוקרון על הפקת הסרט ״נופל למעלה״
נימוקי השופטים: סרט שמצליח לרגש ולהצחיק עם עריכה קצבית וצילום מהפנט. הסרט מצליח להפתיע עם דמות שמשתנה מול עינינו. והכל בניצוח הפקה מדויקת לעילא. רואים את המחשבה על ההפקה והתכנון הקפדני בכל שוט וקומפוזיציה. ראוי לציין את העבודה של אנסמבל שחקנים בלוקיישן מורכב לצילומים של מלון פעיל. איכות ההפקה מורגשת בכל פריים.

פרס העיצוב האמנותי | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: נטע אלחלל על עיצוב הסרט ״אם היית מלחמה״
נימוקי השופטים: על יצירת תיאטרון אבסורד קולנועי שמצליח לברוא עולם מאפס, ובכך מעצב מרחב ייחודי שנמצא מחוץ למקום ולזמן.

ציון לשבח - עיצוב אמנותי | חברות באיגוד אק״ט, באדיבות אק״ט
מוענק ל: הילה מנור על עיצוב הסרט ״אהבה לנצח״
נימוקי השופטים: דרך שימוש מחקרי ומעמיק בטכניקת הקולאז’, היוצרת מצליחה לחשוף את מה שאי-אפשר לספר במילים. השילוב בין וידאו לתמונות סטילס יוצר נוף ויזואלי ייחודי ומרגש.

פרס הצילום | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: מאור וקנין על צילום הסרט ״רק רגע״
נימוקי השופטים: הצילום ב-“רק לרגע” משקף את עולמה הפנימי של הגיבורה, ומעניק עומק רגשי לסיפור באמצעות שימוש מדויק באור ובמרחב. המבט הקולנועי הרגיש מצליח ללכוד רגעים של שתיקה ותנועה באיזון עדין, ולהפוך אותם לחוויה חזותית נוגעת. זהו צילום שמשרת את הסיפור מבלי להתבלט, אך נשאר חקוק בזיכרון בזכות יופיו והכנות שבו.

ציון לשבח - צילום | מנטורינג, באדיבות אק״ט
מוענק ל: עידו ישראלי על צילום הסרט ״מלך קיפוד״
נימוקי השופטים: סרט יפהפה ומרגש המצליח להציג עולם מורכב דרך נקודת מבט של ילדה באמצעות צילום המשרת נכון את הסיפור. הוא מפתיע, חדשני ומלא הומור.

פרס המשחק | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: אביה סדי על משחקה בסרט ״עבודה זמנית״
נימוקי שופטים: שחקנית שהצליחה במהלך אחד שלא היה מאובזר בדיאלוג, בקלוז אפ אחד, להפוך מאדם מנוצל לאדם מנצל.

פרס עיצוב הפסקול | ע"ס 3,000 ש״ח, ע״ש ליאור וייצמן, באדיבות סינמטק שדרות
מוענק ל: יאיר סיטבון על עיצוב הפסקול של הסרט ״יום כיף בעוטף״
נימוקי השופטים: מתוך שקט מצמית ורועם, פס הקול מצליח להנכיח את רעשי המלחמה שבחוץ וגם את זו שבפנים. כל זה מתאפשר בזכות בחירות מדויקות ומדודות- של מה ששומעים ובעיקר של מה שלא. על מיקס אינטליגנטי שהולך יד ביד עם הסרט.

ציון לשבח - עיצוב פסקול | חברות באיגוד העורכים, באדיבות איגוד העורכים
מוענק ל: גבריאל מימון על עיצוב פסקול הסרט ״הצל הארוך״
נימוקי השופטים: פס הקול מצליח לתווך את עולמו הפנימי של הגיבור, בעזרת אווירה מדויקת ומיוחדת ששייכת אך ורק לעולם בו מתרחש הסרט. על מיקס שמצליח להשמיע את התחושה והטקסטורה של טראומה- בלילה אחד יוצא דופן.

פרס המוזיקה המקורית | ע"ס 3,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: יאיר סיטבון על המוזיקה בסרט ״נופל למעלה״
נימוקי השופטים: על מוזיקה שמצליחה ליצור עולם צלילי, שמעניק עומק רגשי חדש לכל סצנה. במקום ללוות את הדרמה באופן צפוי, הפסקול יוצר קונטרסט מרתק בין הצלילים ובין עולמו הפנימי של הדמות , לעיתים מנוכר, לעיתים אירוני. השימוש בנגנים חיים ובאלמנטים אקוסטיים מעניק תחושת נשימה ואנושיות בתוך עולם חזותי טעון, ומאפשר למוזיקה להרגיש חיה, מגיבה, ולעיתים אף חתרנית כלפי התמונה. הבחירות ההרמוניות והטקסטורליות, לצד תחושת המתח שבין יופי לאי-נוחות. זהו פסקול שמעז להפתיע, לפרק מוסכמות, וליצור שכבה נרטיבית נוספת.

ציון לשבח - מוזיקה מקורית | באדיבות audiolab
מוענק ל: נועה כרמי על יצירת המוזיקה לסרט ״לימבו״
נימוקי השופטים: המוזיקה המקורית של נועה כרמי בסרט לימבו, מצליח לשזור את עצמו בתוך מרקם הסרט כמו זרם תת־קרקעי שמרגישים לפני ששומעים. היצירה המוזיקלית בונה עולמות רגשיים מהודקים, מעצימה רגעים אינטימיים ומחדדת את קווי המתאר הדרמטיים בלי להשתלט עליהם. יש כאן הבנה עמוקה של הסרט והמרחב.

פרס חביב הקהל | ע"ס 2,000 ש״ח, באדיבות הפקת הסרט ״אחרי המבול״
מוענק ל: מעיין ניסני על סדרת הרשת ״תירטבי״

פרס rookie של השנה | ע"ס 1,000 ש״ח, באדיבות משרד התרבות והספורט ומועצת הקולנוע
מוענק ל: איתמר פרסטר בארי


תחרות ניצוצות ע"ש רות פרחי

זו השנה השלישית שבה התקיימה תחרות "ניצוצות" אשר אליה נבחרו סרטים ויצירות של סטודנטים/ות מבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. במסגרת התחרות הוענקו ארבעה פרסים לסרטים הבולטים בסך 2,500 ש"ח, באדיבות משפחת פרחי.
חבר השיפוט: משפחתה של השחקנית רות פרחי ז"ל.

גיבור | עידן רפאל
נימוקי השופטים:  בסרט רגיש, מהודק, ואינטליגנטי, עידן רפאל נוגע בנושא אקטואלי וכואב בחברה הישראלית.

זכרתי לשכוח | דורון בן נתן
נימוקי השופטים: באמצעי מבע יוצאי דופן ועולם ייחודי ומקורי, ״זכרתי לשכוח״ הוא סרט מהוקצע של יוצר מבטיח.

הונג קונג | סתיו לוי
נימוקי השופטים: סתיו לוי יצרה קומדיה מצחיקה, פרועה ומדויקת מאוד, בה היא משחקת נפלא בתפקיד הראשי ובכך מובילה את הצופים ביד בוטחת מאחורי ומלפני המסך.

של אף אחד | כרם גיגי
נימוקי השופטים: ביצירה עדינה, פיוטית ובוגרת, כרם גיגי מתבוננת בחמלה על ההולכים וההולכות על ארבע ובכך גם על השוליים הרחבים יותר שבדרך כלל מפנים אליהם את המבט.


תחרות קולנוער דרום

פסטיבל קולנוע דרום ערך זו השנה השלישית, בשיתוף משרד החינוך, את תחרות קולנוער דרום, במסגרתה נבחרו 8 סרטי נוער ממגמות קולנוע ותקשורת ממחוז הדרום (רחובות–אילת), מתוך למעלה מ- 40 סרטים שהוגשו השנה. 
האירוע כלל הקרנה חגיגית של הסרטים במעמד שופטים מתעשיית הקולנוע בישראל, ולאחריה סדנאות תוכן ייחודיות לנוער בנושאי קולנוע ויצירה. 
חבר השיפוט: לירון אדרי, מיכל הולנד, גילי זולטי, אמרי כגן

מקום ראשון
החיים בלעדיה | תיכון אמי"ת רון ארד, רחובות
הפרס- שובר לרכישת ציוד עבור המגמה - באדיבות מנהלת המדיה של אשכול נגב מערבי.
בנוסף, 6 כרטיסים לסרט בסינמה סיטי באדיבות סרטי יונייטד קינג.
נימוקי השופטים: הסרט מציג בעוצמה, ברגישות וכנות יוצאת דופן את התמודדותו של דרור עם האובדן הבלתי נתפס של בתו שי אשרם ז"ל. היצירה נוגעת ללב, משלבת באופן מאופק אך חזק בין כאב אישי לטראומה לאומית. הצילום הרגיש, העריכה המדויקת והבימוי המוקפד משתלבים ליצירה תיעודית עוצמתית.

מקום שני
תרקדי
| תיכון אמי"ת הלל, רחובות
הפרס- שובר לרכישת ציוד עבור המגמה - באדיבות מנהלת המדיה של אשכול נגב מערבי.
בנוסף, 6 כרטיסים לסרט בסינמה סיטי באדיבות סרטי יונייטד קינג.
נימוקי השופטים: יצירה עדינה ומרגשת על התמודדות עם אובדן, המשלבת מחול וקולנוע בשפה חזותית ייחודית. באמצעות צילום רגיש ומשחק נוגע ללב נוצר סיפור פיוטי על כאב ותקווה. הבימוי משלב תנועה ומבע קולנועי לכדי חוויה רגשית עוצמתית ויפהפיה.

מקום שלישי
משפחה ישראלית
 | כפר הנוער אשל הנשיא
הפרס- 10 כרטיסים לסרט בסינמה סיטי באדיבות סרטי יונייטד.
נימוקי השופטים: הסרט מצליח במבט חם ומצחיק להאיר את הדינמיקה של בית ישראלי טיפוסי עם תסריט שנון, מושחז ומפתיע; משחק אמין ושובה, ושפה קולנועית שמשרתת את הז'אנר. 

ציון לשבח 
אין כמו הבית
 | מגמת תקשורת, מקיף כללי גוטוירט שדרות