קורס מקוון
הקורס מוכר לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש" / "עוז לתמורה" ובהתאם למתווה שנה"ל תשפ"א

מרצה

טל צמרת
תואר שני בייעוץ חינוכי, ותואר שני ביישוב וניהול סכסוכים וחינוך לשלום.תחום התמחות חינוך מיוחד - ל"ל והפרעות קשב.
מנחה ומורה בפנימייה לנוער בסיכון ופגועי נפש. בעלת התמחות בהוראת אסטרטגיות למידה ובניית תכניות הוראה מותאמות. מנחת סדנאות מיינדפולנס במסגרות מגוונות לקבוצות ילדים, נוער, גננות ומורים. מאמינה בשילוב מיינדפולנס בעשייה החינוכית, באכפתיות ובחמלה.

תיאור הקורס

כיום ידוע כי ניתן להשפיע על ויסות של הקשב, ההתנהגות והרגשות באמצעות אימון בקשיבות (מיינדפולנס). אימון זה מאפשר לכל אדם, בלי קשר לגיל, להיות במגע עם "שריר הקשב", לפתח אותו ולשפר יכולות רבות הקשורות בו כמו ריכוז, הפניה של תשומת הלב, עצירה והכלה.  בעקבות משבר הקורונה, התחזק הצורך בחיזוק משאבים אישיים באופן עצמאי, ולמידה כיצד האדם יכול להיות המטפל של עצמו בעיתות משבר. תרגול מיינדפולנס נותן לכך מענה הן בהיבט הפיסי והרגשי של הרגעה והקשבה, והן בהיבטים עמוקים יותר של אמונות ותפיסת עולם המאפשרים התמודדות מיטיבה יותר עם אתגרי המציאות. על מנת לאפשר למידה משמעותית ורציפה גם במקרה ויחזרו מגבלות של ריחוק ובידוד, בנינו קורס זה במיוחד למטרת למידה עצמאית, תוך כדי ליווי ותמיכה בהתנסות מרחוק. הקורס מתבסס על למידה מקוונת ומשלב מפגשים קבוצתיים אונליין, עם הנחיות תרגול מוקלטות לעבודה עצמית.

היקף הקורס

סדנה מתוקשבת, 30 שעות אקדמיות.
הקור יתקיים בימי ה'
הקורס מתקיים במתכונת מקוונת – שיעורים סינכרוניים וא-סינכרוניים (בהתאם להנחיות יתכן ויהיו מפגשים פא"פ)
מועד פתיחת הקורס: 04/02/21
מועד סיום הקורס: 29/04/21
*יתכנו שינויים בתכנית הלימודים.

קהל יעד

מורים, גננות, יועצות, ואנשי חינוך

שכר לימוד

הקורס מסובסד ע"י משרד החינוך- דמי הרשמה בסך 65 ש"ח בלבד.

מטרות הקורס

  • היכרות עם יכולות הקשב ומוקדי הקשב השונים.
  • התנסות אישית המאפשרת למשתתפים לחוות בעצמם את השפעות התרגול ולעבור תהליך אישי של גדילה, למידה עצמית וחיזוק משאבים.
  • הבנת ראשונית של עקרונות וישומיים לעבודה המשלבת את עקרונות המיינדפולנס במפגש עם ילדים.
  • לתרגל את כלי המיינדפולנס באמצעות למידה מרחוק

תכנית לימודים

מפגש תאריך שעות נושא טכניקת עבודה הערות
1 04/02/21 16:30 - 19:30 היכרות עם עולם הקשב, הפניית הקשב אל הנשימה כעוגן בחויה הפנימית מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) היכרות עם המנחה והקבוצה. מטרות ומבנה ההשתלמות.
2 11/02/21 16:30 - 19:30 הנשימה כעוגן,  שילוב התרגול בחיי היום-יום מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש בזום, ועבודה עצמית עם הנחיות מוקלטות.
3 18/02/21 16:30 - 19:30 תשומת לב אל הגוף: הגוף כמשאב מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש בזום, ועבודה עצמית עם הנחיות מוקלטות.
4 24/02/21
יום ד'
3 ש"א עקרונות המיינדפולנס בעבודה עם ילדים למידה מתוקשבת א-סינכרונית עבודה המבוססת על צפיה וקריאת חומרים העוסקים בשילוב מיינדפולנס בעבודה עם ילדים
5 04/03/21 16:30 - 19:30 תשומת לב אל הגוף: תנועה מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש בזום, ועבודה עצמית עם הנחיות מוקלטות.
6 11/03/21   מכשולים וכוחות: מציאת עוגנים ומשאבים פנימיים, אסטרטגיות לויסות עצמי מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש קבוצתי לשיתוף ומענה על שאלות.
7 18/03/21 16:30 - 19:30 עקרונות מיינדפולנס לילדים מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש בזום, ועבודה עצמית עם הנחיות מוקלטות.
8 08/04/21 16:30 - 19:30 פיתוח חמלה לעצמי ולאחר מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש קבוצתי להתנסות ולמידה משותפת
9 22/04/21 16:30 - 19:30 תהליכי הטמעה במסגרת החינוכית . סיכום, שיתוף מחשבות ורעיונות לעתיד. מפגש מתוקשב סינכרוני (אונליין) מפגש קבוצתי להתנסות ולמידה משותפת
10 29/04/21  3 ש"א הגשת יומני תרגול שבועיים למידה מתוקשבת א-סינכרונית במהלך הקורס הגשת יומני תרגול לתיעוד התהליך האישי