ספר חדש  באנגלית לד"ר יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר - Histories of Children’s Television Around the World, שבעה עשורים של ההיסטוריה האנושית דרך פרספקטיבה של טלוויזיה לילדים.

בימים אלו, יצא לאור ספרו החדש של ד"ר יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר - Histories of Children’s Television Around the World. הספר יצא לאור בהוצאת הספרים האקדמית הבינלאומית פיטר לנג.

הספר משלב בפעם הראשונה מידע עדכני הנוגע להיסטוריה של הטלוויזיה לילדים, מימיה הראשונים ועד לעידן הדיגיטלי כיום המציע תוכן נרחב ונגיש, תוך התייחסות לכלכלה, פוליטיקה, חינוך , תפיסות חברתיות של ילדות ועוד.

הספר מבוסס על מאמץ משותף של חוקרים ואנשי מקצוע שחקרו את ההיסטוריה של טלוויזיה לילדים מ-12 מדינות (אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, אקוודור, גרמניה, הודו, ישראל, איטליה, קניה, הולנד וארצות הברית) ומכל חמשת היבשות, תוך בחינה של קווי הדמיון והשוני בין המדינות. כמו גם תוך הסתכלות על התחום הגלובלי באמצעות "עיניים מקומיות" - שדרנים, מפיקים, יוצרים, רגולטורים וקובעי מדיניות. 

ד"ר יובל גוז'נסקי

ד"ר יובל גוז'נסקי, משמש כראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר משנת 2022. תחומי המחקר העיקריים שלו הם מדיה לילדים בארץ ובעולם, מחקרי הפקה ועיתונות. הוא עומד בראש המרכז לחקר מדיה לילדים ולנוער ועורך את כתב העת "מסגרות מדיה". הוא פרסם מאמרים בכתבי עת מובילים ובשנת 2019 יצא לאור ספרו "מדודלי לדיגיטלי: 50 שנות טלוויזיה לילדים בישראל".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.