הצרכנים עפים על חודש הקניות והישראלים צפויים לבזבז בנובמבר כמעט מיליארד שקל. האם יש הצדקה לבולמוס השופינג הזה?

לירן מימוני

לירן מימוני, חוקר כלכלה התנהגותית במכללה האקדמית ספיר ובאוניברסיטת בן גוריון: "אחת לכמה שנים, ובעיקר בתקופות של משבר והאטה בפעילות הכלכלית, עולה מחדש סוגיית עידוד צריכת מוצרי 'כחול-לבן' לצורך הגברת הפעילות הכלכלית המקומית. ההנחה עליה נשענים תומכי השיטה, היא שעידוד שכזה יביא לחיזוק התעשייה הישראלית תוך יצירת מקורות תעסוקה חדשים בשל החלפת הייבוא בייצור מקומי. אולם, כלכלנים רבים סבורים כי על אף היתרונות הברורים ביצירת העדפה כזו של צריכה, לעיתים קרובות צריכה שאיננה מבוססת על שיקולי איכות ומחיר המוצרים, עלולה להביא להתייקרות סל התצרוכת, צמצום אפשרויות הקנייה של הצרכן ופגיעה ברווחתו. כמו כן, בטווח הארוך העדפה שכזו עלולה לגרום לעיוות בהקצאת מקורות המשק ולהביא לפגיעה ברווחת המדינה כולה".

לכתבה המלאה באתר וואלה! עסקים: צרכנות

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.