חדשות

לירוי בר נתן
מחר (ג') תפתח תערוכה קבוצתית חדשה של בית הספר לאמנות. התערוכה נוצרה במסגרת קורס אוצרות שנה ג' בהנחיית לאה אביר. התערוכה מתארחת בגלריה בניין הסנאט, אוניברסיטת בן גוריון, בנין 71, קומה 1- עד ל-30.4. שעות פתיחה: ימים א'-ה' 8:30-19:00, יום ו' 8:30-12:30 הכניסה חופשית אמניות.ים: אמי ספרד, לירוי בר נתן, חן כהן, שי איגנץ, הדס רוסו אוצרות: טלי ריאבוי, מרים אלכמלאת, אפרת גל-נור, ורה פבלוב, נירית קינן כהן בתערוכה "מקצבים אנושיים" מוצגות עבודות, המתייחסות לגוף האדם כאל תבנית.
אירועי מדרום לאמנות רב תחומית שכונת מישור הגפן באופקים, מיסודה של המחלקה לתרבות - יצירה והפקה ובשיתוף עם עיריית אופקים - יוצאים לדרך. פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית הפועל באופקים זו השנה ה-14, יתקיים במתכונת מיוחדת נוכח המשימה המורכבת והרגישה של תהליך ההנצחה העירוני של אירועי ה-7 באוקטובר בעיר.
השבוע (ד') התקיים שיח פתוח עם לישי לביא, מנהלת המרכז הקדם האקדמי. לישי היא בת זוגו ואם בנותיו של עמרי מידן, החטוף בעזה כבר 161 יום. באומץ ובפתיחות שיתפה לישי את סגל המכללה על רגעי האימה של המשפחה בנחל עוז בבוקר ה-7 באוקטובר, מתחילת מתקפת הטילים, דרך חטיפתם של עמרי מירן וצחי עידן, ועד החילוץ מהקיבוץ. רגעים בלתי נתפסים. לישי סיפרה על החיים כ"משפחת חטוף", על המאמצים לשחרור החטופים ולהגברת המודעות לצד התמודדותה כאמא לשתי פעוטות קטנות. לאחר מכן ענתה לישי לשאלות. תודה ללישי על השיתוף, והעלאת המודעות לחטופים ולאגף משאבי אנוש ושכר על היוזמה. בתקווה לשחרור מהיר של כל החטופות והחטופים.
אשר ביטון
אשר ביטון מונה ליו"ר הוועד המנהל של המכללה הטכנולוגית ספיר את תפקיד יו"ר הוועד המנהל של המכללה הטכנולוגית בספיר ימלא במקומו של אופיר ליבשטיין ז"ל שהיה ראש המועצה האזורית שער נגב ונרצח ב-7 באוקטובר. אשר ביטון, בן 52, אב לשלושה בנים, נולד וגדל בשדרות ומתגורר כיום בקיבוץ ברור-חיל.
המנטור העסקי המוביל מגיע לביקור ראשון בישראל ג'יי אברהם, אחד המנטורים העסקיים המובילים בארה"ב מגיע לראשונה לביקור בישראל כאות סולידריות ב-27 במרץ יערוך הרצאה מיוחדת במכללה האקדמית ספיר עבור קהילת ההייטק והקהילה העסקית בישראל. אברהם גדל במשפחה יהודית אורתודוקסית בארה"ב. הוא מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי The Abraham Group, Inc. בלוס אנג'לס אשר הובילה וקידמה עשרות אלפי לקוחות בתחומי התפתחות עסקית, שיווק, רגולציה, ניהול יחסי ממשל ומדיניות וייעוץ תקשורתי-אסטרטגי.
לאחרונה נפתחה התערוכה "נאופיטים", של בית הספר לאמנות בספיר - תערוכת צילום זוגית באוצרות הצלמת-אמנית רונה יפמן, של עדן זורניצר ואפרים ווסה. עקב המצב, פונתה הגלריה והתערוכה מתארחת בבית האמנים בתל אביב. ב"נאופיטים" מציגים הצלמים-אמנים חלקים מגופי עבודה אישיים, עכשוויים ואמיצים. אפרים ווסה, נולד ב-1986 ,בקרית ים, ישראל, הוא בן להורים שעלו מאתיופיה בשנות ה 80 ,אשר חוו טרגדיה במסעם לארץ. ווסה הוא בוגר המחלקה לצילום, מכללת מנשר לאמנות. 2020 היום, חי ועובד בתל אביב. בסדרה המוצגת, ווסה מבטא דרך צילומים עצמיים, עבודה עם עור, אור ואריגות דיגיטליות, דיסמורפיה שהוא חווה מגיל צעיר.
אילוסטרציה: חיילילם רצים מהגב
"הסוריאליזם של הישראליות התרגש על רבקה נריה-בן שחר במוצאי שבת, שבה עברה ממחלקת היולדות בהדסה - דקות אחרי לידת נכדה הראשון - אל מחלקת טיפול נמרץ בסורוקה, שם הורדם והונשם אחיה הקטן, רס"ן ביחידת סיור, שכדור חדר את ריאתו בקרב בדרום הרצועה. בנסיבות האלה היא כבר לא חוששת לשאול: האם אנו יודעים כמה פצועי גוף ונפש הותירה המלחמה הזו? ובכלל, האם אנחנו יודעים מה ייחשב ניצחון שימנע פצועים נוספים? ד"ר רבקה נריה בן שחר היא מרצה בכירה במחלקה לתקשורת. למאמרה המלא של נריה ב-ynet

כתבות נוספות

  • מקצבים אנושיים

  • אירועי מדרום לאמנות

    • תואר ראשון בתרבות - יצירה והפקה
  • שיח פתוח עם לישי לביא

  • הוא משלנו

    • המכללה הטכנולוגית
  • מעמק הסיליקון למכללה האקדמית ספיר

  • תערוכה ראשונה לביה"ס לאמנות מאז פרוץ המלחמה

    • בית הספר לאמנות
  • לכו לטיפול נמרץ, לכו למחלקות השיקום, בקרו בבתי העלמין, ואז אמרו לי: למה?

    • הסגל שלנו - הסגל בתקשורת