השבוע מסתיים החלק השני של שיתוף הפעולה בין המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, לבין Center MAHIR מרוקו.

עם פתיחת היחסים עם מרוקו, ובמסגרת הפעילות הבינלאומית של המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, נולדה יוזמה ליצור פרויקטים משותפים בין צעירים וסטודנטים בשתי המדינות סביב עשייה תקשורתית. הרעיון לשיתוף הפעולה מתבסס על למידה מכוונת עשייה, שבו הצעירים משתי המדינות עובדים ביחד על הכנת פודקאסטים ומגזינים עיתונאיים, בנושאים שמעסיקים צעירים, עורכים תחקירים בשתי המדינות, ונפגשים לעבודה משותפת בשתי המדינות כדי ליצור את התכנים. שיתוף פעולה מסוג זה מקדם חשיבה יצירתית בהקשר גלובאלי ורלוונטי ויתרום רבות להעמקת היחסים בין העמים.

בפרויקט לוקחים חלק סטודנטים וסטודנטיות במכללת ספיר, אשר מתמחים בתחום התקשורת, ביחד עם שותפים מפרויקט הצעירים של Center MAHIR באוניברסיטה הפוליטכנית מוחמד ה-6 בבן- גריר, המגיעים מרחבי מרוקו.

השבוע הגיעו לארץ הסטודנטים ממרוקו לטובת הכנת הפודקסטים באולפן המחלקה לתקשורת בספיר. במסגרת הביקור שנמשך שבוע, צפו הסטודנטים והסטודנטיות בהופעה מיוחדת של התזמורת האנדלוסית אשדוד עם סולני להקת שפתיים – חיים אוליאל וסמי לזמי; נפגשו בבית העיתונאים עם ח"כ לשעבר פרופ' יוסי יונה ועם מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא; פגשו את אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב וערכו קבלת שבת בקיבוץ העירוני בשדרות לסיכום הביקור.  

לדברי יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר: "שיתוף פעולה בין צעירים ישראלים למרוקאים הוא בעל ערך רב ויכול להוות גשר משמעותי בהבנה, היכרות וכינון יחסים ברי קיימא. אומנם הפרויקט מתקיים באופן רשמי באנגלית, אך מתאפשר שיח בינאישי בערבית, צרפתית ועברית. כמכללה בדרום הארץ, בה לומדים מספר רב של סטודנטים יהודים בני הדור בשלישי ליוצאי מרוקו, וסטודנטים בדואים, ביחד עם השותפים מאזורים שונים במרוקו, פרויקט מסוג זה אינו פרויקט בינלאומי סטנדרטי, אלא פרויקט שמקפל בתוכו מרחב חדשני, בטוח ורלוונטי לעולמם הפרטי של המשתתפים, לצד שיח של דו קיום בארצות הים התיכון הדרומי ושיח אקדמי חדשני.

הפרויקט מלווה במחקר אקדמי על בינלאומיות בהוראה מכוונת עשייה סביב תוצרים תקשורתיים משותפים. המחקר בוחן הן את התפיסות של המשתתפים בפרויקט (לפי ואחרי המיזם), אך בנוסף הוא בוחן את התוצרים עצמם, את תהליכי העבודה המשותפים והטקסטים הקוליים והכתובים שנוצרו במהלך הלמידה. מחקר זה עשוי לאפשר להפוך מיזם זה לדרך חדשה לשת"פ בינלאומי.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.