כחלק מהתכנית האקדמית של חי בספיר, אירחנו את ד"ר אסתר (אתי) לוצאטו, ד"ר לכימיה, פעילה חברתית, אשת עסקים שעוסקת בפיתוח הנגב ובכלל, מנכ"לית קבוצת לוצאטו ושותפה-מנהלת, להרצאה בנושא קניין רוחני וחדשנות.

ד"ר אסתר הרצתה על קניין רוחני, על הקשר בין חדשנות טכנולוגית לקניין רוחני ועל איך לבנות אסטרטגיה של קניין רוחני שתומכת בפעילות יזמית ותשמר אותה לאורך זמן, תוך התמקדות בפטנטים, הנכס המשמעותי ביותר לחברות שמפתחות חדשנות טכנולוגית.

הסטודנטים והסטודנטיות נהנו מהידע והטיפים שיסייעו להם בתהליך הקמת המיזמים וקיבלו הזמנה להתייעץ ולקבל כלים גם בהמשך הדרך.

ד"ר אסתר (אתי) לוצאטו: "אני נולדתי בנגב, מעולם לא עזבתי את הנגב למרות שיש לנו גם משרד בקריית שמונה וגם בתל אביב, המשרד הראשי שלנו פה בעומר, בנגב. בערך 50 אחוז מהזמן שלי מוקדש לפעילות ציבורית שכל כולה בהתנדבות וזה בנגב, אני גאה בכל מה שקורה פה בנגב ואנחנו איתכם, אני אתכם"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

חדש על המדף, משהו להאמין בו
משהו להאמין בו: תיאולוגיה חילונית "משהו להאמין בו" הוא ספר עיון מקורי, העוסק במושג סתירתי לכאורה: "תיאולוגיה חילונית". הוא מבקש לפתוח פתח לתיאולוגיה בתוך העמדה החילונית ומתעקש על נחיצותה של חילוניות לתיאולוגיה יהודית בת זמננו. מהי חילוניות? האם היא עמדה אמונית? באיזה אלוהים יכול ואף צריך, היהודי החילוני להאמין? שאלות כאלו מערערות על הבחנות מקובלות בחברה הישראלית בין חילוניות, דתיות, אתאיזם ואמונה. הספר משיב עליהן בעזרת עיון מדרשי במקורות יהודים קדומים, ובעזרת הגותם של פילוסופים מודרניים גדולים: עמנואל לוינס, מרטין בובר, הנס יונס ואחרים.
סטודנטיות וסטודנטים במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, הלומדים בקורס הבינלאומי "מדיניות של הכלה והדרה", בהובלת ד"ר מולי בנטמן, יצאו ללמידה משותפת, פנים אל פנים, עם עמיתיהם לקורס מהמחלקה ללימודי תרבות מאוניברסיטת ברמן, גרמניה. לאחרונה התקיים חלקו הגרמני של הקורס המשותף, לאחר למידה משותפת בישראל במרץ 23, והמשך לימודים מקוון במהלך השנה. עקב המצב, היציאה לגרמניה, באיחור של חודשיים מהמתוכנן, הייתה מוטלת בספק. לבסוף, למרות החששות משני הצדדים, היא יצאה לפועל בהצלחה רבה. במהלך שבוע הלימודים בגרמניה, הכירה הקבוצה את המבנה החברתי של גרמניה והיחס כלפי אוכלוסיות שונות ומגוונות בחברה זו.