"מישקה העכברה" - ספר חדש לד"ר שלומית גיא, מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים ובמחלקה לתרבות - יצירה והפקה.

הספר "מישקה הקטנה" הוא ספר ילדים חדש, המיועד להורים צעירים והוא משתמש בטכניקות של מגע ועיסוי כדי לייצר קירבה בין ההורה לילד ולחזק את תחושת ההתקשרות.

למגע בין תינוקות להוריהם יש השפעות חשובות על תחושות הביטחון, הדימוי העצמי והערכה העצמית. תהליך ההתקשרות בין ההורים לילדיהם בריא יותר בזכותה קירבה פיזית. לא בכדי בכל פעם שילד מרגיש פחד הוא מחבק את הרגל של האימא, או חופן את ראשו בכתף של אביו. העולם המודרני בו אנו חיים מצמצם את המגע הבינאישי. ילדים נמצאים שעות רבות במהלך היום במסגרות החינוך, שם הם זוכים למעט מדי מגע מנחם של מבוגרים. בשעות אחר הצהריים והערב מכשירים אלקטרונים מושכים את תשומת הלב שלנו ומשאירים מעט מדי זמן או אנרגיה ליצירה של מרחבים בינאישיים מעצימים. ככל שחולף הזמן אנחנו מביטים אחד בשני פחות בעיניים, מדברים פחות זו עם זו, ומלטפים ומחבקים רק כטקס בתחילת או בסוף מפגש.

הספר "מישקה הקטנה" מבקש לייצר מרחב קדוש של חוויה רב חושית המחברת בין ההורה לילד. ההורה מקריא את הספר, שכתוב במקצבים קצרים, כך שטון קולו וקצב הדיבור שלו מייצרים אצל הילד תחושה של ביטחון. ההורה מלווה במגע את המסלול שעושה מישקה הקטנה על גופה של התינוקות, כך שהקול והמגע פועלים בצורה משולבת ליצירה של קירבה, בטחון והקשבה. העיניים של התינוקת וההורה נפגשים, השמיעה מופנית רק זה לזו וההפך, חוש הריח מתכוונן זה לזו ועוד. כולנו אוהבים את הילדים שלנו עם כל הלב, מישקה הקטנה מציעה דרך ללטף, לאהוב, לחבק גם עבור הורים שלא יודעים איך לעשות את זה.

ד"ר שלומית גיא היא מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים ובמחלקה לתרבות- יצירה והפקה. גיא היא אנתרופולוגית ספורט והיא מלמדת קורסים באנתרופולוגיה וסוציולוגיה של הספורט. בנוסף היא מנחה מאמנים ומנהלים של מחלקות נוער של מועדוני כדורגל בישראל ומדריכה מורים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים להגברת מיצוי הפוטנציאל של ילדים ובני נוער באמצעות ספורט.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

מסורת פרסי ההוגנות המגדרית במכללת ספיר נמשכת. גם השנה נשלחו הצעות רבות מכל קהילת ספיר: סגל אקדמי ומנהלי, סטודנטיות וסטודנטים, אשר הכילו רעיונות מגוונים לשיפור ההוגנות המגדרית במכללה.
חדש על המדף
צדיקות למהדרין: נשים מהאמיש ונשים חרדיות מתדיינות עם המדיה Strictly Observant: Amish and Ultra-Orthodox Jewish Women Negotiating Media "מקובל לחשוב שנשים מהאמיש ונשים חרדיות הן שמרניות, צייתניות וכנועות. המחקר המשווה שערכתי מלמד שהמציאות מורכבת הרבה יותר." כיצד הצליחה חוקרת ישראלית להיכנס אל קהילת האמיש בפנסילבניה, אחת הקהילות הסגורות והמסקרנות ביותר בעולם? איך חיה יהודייה שומרת מצוות בבית נוצרי, שבו שומן חזיר מופיע בכל מתכון? כיצד הסכימו נשות האמיש לשתף פעולה עם מחקר אקדמי? איך מנהלים מחקר בחווה מבודדת, ללא חשמל וללא אינטרנט? כיצד מפיצים שאלונים עם סוס ועגלה, בקהילה שבה אין מכוניות?