רוצה להקים עסק? חולמים להיות יזמים?
פרקטיקה (
PRACTICA) בספיר מתאימה לך

מרכז החדשנות והיזמות שבמכללת ספיר ועמותת 'יוזמות עתיד' משיקים תכנית ייחודית המעודדת יזמות בקהילת הנגב המערבי: פרקטיקה (PRACTICA) בספירהתכנית מקנה כלים מעשיים, במעטפת אקדמית, להקמת עסק או להרחבתו.

המכללה האקדמית ספיר, מרכז היזמות והחדשנות 'ח"י בספיר' ועמותת 'יוזמות עתיד', מציעות לתושבי האזור תכנית ראשונה מסוגה - 'פרקטיקה (PRACTICA) בספיר' המיועדת לגברים ונשים מכל הגילאים, בעלי רוח יזמית השואפים להקים עסקים מצליחים ולהשיג עצמאות כלכלית.

התכנית מורכבת משלושה ממדים משולבים: יזמות כמקצוע, הפסיכולוגיה של היזמות, ועידוד בניית נטוורקינג וחיבור לקהילה יזמית. במסגרת 26 מפגשים שבועיים בני ארבע שעות, ירכשו המשתתפים כלים עיוניים ומעשיים הדרושים לשם הקמת עסק, פיתוחו וניהולו ובהם: איתור צרכים; ניתוח שוק, חקר מתחרים, עבודת צוות, היבטים משפטיים, מימונים ופסיכולוגיים של יזמות וניהול עסקי.  

התכנית תשלב התנסות מעשית, במהלכה יגבש כל משתתף החלטה לגבי סוג העסק שברצונו להקים ויבצע  את הצעדים הראשונים להקמתו. המשתתפים יחולקו לקבוצות לפי תחומי העסק. כדי להבטיח את התמיכה המקצועית והמשוב הקבוע, כל קבוצה תלווה גם על ידי מנהל קבוצה – סטודנט מצטיין בתחומי הכלכלה והשיווק וכן על ידי מנחים מהתעשייה.

התכנית המוצעת מונחית על ידי מרצים מובילים מהאקדמיה, בהם ד"ר אוהד שקד, ראש ההתמחות לשיווק טכנולוגיות, מידע ותקשורת במחלקה לשיווק טכנולוגי במכללת ספיר והמנהל האקדמי של התכנית וד"ר דן קאופמן – ראש תכנית האקדמית ליזמות בספיר. אליהם מצטרפים מנחים מהעולם העסקי במרחב הגיאוגרפי של המכללה האקדמית ספיר וכן מרצים מובילים מהעולם העסקי. 

בנוסף, מרכז ח"י בספיר ועמותת 'יוזמות עתיד' משתפים פעולה עם רשויות המקומיות בנגב המערבי בחיבור הקהילה לעולם היזמי. 

פרופ' שי פלדמן, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "החזון של המכללה האקדמית ספיר מתממש בתכנית זו: מצוינות, חדשנות ויזמות בהוראה ובמחקר לצד מחויבות עמוקה לקהילה בה המכללה נמצאת. 'פרקטיקה (PRACTICA) בספיר' שואפת להרחיב את הידע והגישה לחדשנות ויזמות לתושבי הנגב המערבי ועוטף עזה. זאת, כמנוף לצמיחה כלכלית ולצמצום פערים חברתיים".

ניסים בר-אל, יו"ר ומייסד עמותת 'יוזמות עתיד': "החזון שלנו ביוזמות עתיד הוא צמצום פערים בחברה הישראלית ויצירת חוסן כלכלי באמצעות פתוח יזמות מקומית. כחלק מיישום החזון, אנו גאים להשיק יחד עם מכללת ספיר בנגב המערבי, לראשונה, את תכנית 'פרקטיקה (PRACTICA) המיזם הלאומי ללימודי יזמות מעשית. אנו נעמיד לרשות המשתתפים את המתודולוגיה והניסיון שצברנו בהקמת עסקים מצליחים ובמימוש שאיפתם של יזמים להגשמה עצמית ולעצמאות כלכלית."

להרשמה לתכנית >>

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.
חדש על המדף, משהו להאמין בו
משהו להאמין בו: תיאולוגיה חילונית "משהו להאמין בו" הוא ספר עיון מקורי, העוסק במושג סתירתי לכאורה: "תיאולוגיה חילונית". הוא מבקש לפתוח פתח לתיאולוגיה בתוך העמדה החילונית ומתעקש על נחיצותה של חילוניות לתיאולוגיה יהודית בת זמננו. מהי חילוניות? האם היא עמדה אמונית? באיזה אלוהים יכול ואף צריך, היהודי החילוני להאמין? שאלות כאלו מערערות על הבחנות מקובלות בחברה הישראלית בין חילוניות, דתיות, אתאיזם ואמונה. הספר משיב עליהן בעזרת עיון מדרשי במקורות יהודים קדומים, ובעזרת הגותם של פילוסופים מודרניים גדולים: עמנואל לוינס, מרטין בובר, הנס יונס ואחרים.