ביום חמישי האחרון (3.9) נפתחה תערוכות הבוגרות של בית הספר לאמנות בספיר

בתערוכה, שמתקיימת הן בגלרייה בספריה והן בבניין בית הספר לאמנות, מציגות הבוגרות: עולא אלקרינאוי, נופר אליאס טסמה, שרי ברוך, נוי חג'בי, דנה מוסקוביץ', ליזי עטיה וגאיה פולק
אוצרת: סמדר לוי

לתמונות היצירות המשתתפות בתערוכה

התערוכה מורכבת משבע תערוכות יחיד של שבע בוגרות ביה"ס המציגות בשני חללי תצוגה במכללה. התערוכה כוללת שבע תערוכות יחיד של ציורים, מיצב פיסולי, מיצב וידיאו פרפורמנס ומיצב וידיאו וסאונד. אלה הם שבעה גופי עבודות אישיים ונשיים מרובדים, שכל אחד מהם מציג חוויה חזותית ייחודית, שדרכה ביקשה כל בוגרת להעניק נראות לבלתי-נראה וקול לדבר שלא ניתן לשמוע.

ציור ילד מפיל מחלון חפת לאימו, נופר

סמדר לוי, אוצרת התערוכה (שגם הנחתה, יחד עם שי איגנץ ומיכל שמיר, את הסטודנטיות השנה), כותבת על העיסוק באישי העולה מן העבודות גם כבחירה של כל אחת מהבוגרות בא-פוליטיות ובא-זהותנות:

"לפני כשנתיים, לקראת הביקורות והתערוכה של סוף לימודי שנה ב' שלהן, פרסמו מי שכיום הן הבוגרות הזמנה בזו הלשון: "אשכנזייה, פיליפינית, אתיופית, אמריקאית, תימנייה, מרוקאית ובדואית. זו לא התחלה של בדיחה, זו פתיחה של תערוכה..." שנתיים אחרי, עם הגיען אל סף המעבר מפרק לימודי האמנות אל מול תחילת התאזרחותן בעולם האמנות והתרבות, הן הסירו מעליהן כל תביעה זהותנית המצופה מהן (לכאורה). ניתן אף להוסיף ולטעון שכל אחת מהן בחרה בא-פוליטיות ובא-זהותנות.
אלה, אם ישנם בעבודות, נמצאים בהכרח בשל המבט הצופה בהן.
שבע הבוגרות, שעבודותיהן מוצגות בתערוכה 2020 תערוכת בוגרות, מציגות שבעה גופי עבודה אישיים ונשיים מרובדים – מופנמים או מוחצנים באופיים – בהם ביקשה כל אחת מהן בדרכה, לנסח אפשרות או אופן נראות לדבר שלא ניתן לראותו, ואולי אף להשמיע דווקא את מה שאין לו קול.     

ואולי הייתי צריכה לפתוח את דבריי כאן גם בהתייחסות למציאות הנוכחית, זו המתנהלת תחת מגפת וירוס ה-covid-19 והשלכותיה על החיים בחודשים האחרונים, וכנראה גם הבאים. במציאות חסרת הוודאות הזו נוכח הבידוד החברתי, שלעניינינו היה גם בידוד יצירתי. בזווית ראייה זו, אני מבקשת לחשוב שייתכן שלא רק לימודיהן בבית ספר מרוחק ממרכז הסצנה האמנותית ובאזור גבול לא-שקט, אלא גם הבידוד הכפוי – שבצילו הן עבדו בחודשים אלה – זימן לבוגרות את ההזדמנות להתכנסות פנימית ועשייה והתנסחות אמנותית אישית, נטולת הנפת דגלים או הצהרתיות כזו או אחרת."

שעות פתיחה:
ימים ב' - ה' 11:00 - 17:00, בתיאום מראש: טל. 077-9802398 או meitarh@sapir.ac.il
* בהתאם להנחיות משרד הבריאות

שמות יוצרות התמונות לפי סדר הופעתן: גאיה פולק, נופר אליאס טסמה, שרי ברוך, ללא שם

צילום מסך מוידאו: אישה מתכופפת ואוכלת מוח

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.