כל מוצר טכנולוגי באשר הוא כולל תוכנה. החל מהפשוטים ביותר שכוללים מעבד קטנטן שעושה כמה פעולות פשוטות מחזוריות בכדי להפעיל את המוצר ועד התוכנות המתוחכמות ביותר ברכבים האוטונומים או בחלליות והכלים שחוקרים ברגעים אלה את מאדים.

אבל איך מפתחים את התוכנה לכל המוצרים האלו? איך עוברים משלב הרעיון או אוסף הדרישות למוצר הסופי דרך שלבי הפיתוח ועד שמתממש החזון ויש מוצר?

יש הרבה דרכים ומתודולוגיות פיתוח, ולכל אחת אין ספור וריאנטים. ואין תשובה אחת חד-משמעית שאומרת מה הדרך הכי טובה או הכי נכונה. כרגיל, לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכל חברה או קבוצת פיתוח בוחרת לעצמה את הדרך שיותר מתאימה לה ויותר עובדת עבורה.

היום בולטות בשוק שתי מתודולוגיות מובילות: Waterfall ו-Agile. אנחנו נדבר על שתי המתודולוגיות הללו וכיצד הן עובדות, מה היתרונות והחסרונות של כל אחת ובעיקר לאילו מוצרים הן מתאימות. באל-סק, ברוב המוצרים שיטת הפיתוח היא Waterfall.

דרך דוגמה מובילה של מכונת קפה, אנחנו ניכנס לעומק לשיטת הפיתוח ונראה איך אנחנו באל-סק מפתחים מוצרים בדגש על פיתוח התוכנה עבור המוצר. נעבור דרך כל שלבי הפיתוח ונראה כיצד הכל מתכנס בסוף למוצר שנמסר ללקוח, וכיצד ממשיכים לתמוך בלקוח לאורך זמן.

חן ברנדס, ראש תחום תוכנה בחברת אל-סק (מקבוצת אלביט) – מוביל קבוצות פיתוח תוכנה מנוסה עם למעלה מ-20 שנה ניסיון בפיתוח תוכנה בתעשייה. 
חן בעל תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת בן-גוריון, ותואר שני במנהל עסקים. עסק לאורך השנים בפיתוח מוצרים בעולם התקשורת, פיתוח תוכנה במערכות Embedded וזמן אמת, פיתוח תוכנה במערכות Web ותוכנות בענן. לאחרונה התמנה לתפקיד של ראש תחום תוכנה באל-סק ומוביל בחברה את פיתוח התוכנה של כל המוצרים של החברה.

הוספה ליומן 2021-12-26 12:00:00 2021-12-26 13:00:00 תהליך פיתוח תוכנה באלביט סמינר מדעי המחשב | חן ברנדס אודיטוריום 5001 המכללה האקדמית ספיר info@sapir.ac.il Asia/Jerusalem public