אורחי הפסטיבל

יקי יושע, זאב רווח, נטליה אלמדה, ברילנטה מנדוזה, הרוטיון חצ'אטריאן

סרט פתיחה

הקרנת טרום בכורה של "המדריך למהפכה"

סרט נעילה

הקרנת טרום בכורה של "פעם הייתי"

תחרות "קולנוע דרום חדש"

פרס הסרט המצטיין ע"ש מיקה אילון ובשיתוף הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הוענק לרובי אלמליח עבור הסרט "חולה את נתן". מנימוקי השופטים: הסרט מעניק לצופה הצצה נדירה , מחויכת אך טרגית , לחיים בסביבת רצועת עזה, המוצגים בדרך כלל באופן סטריאוטיפי . חייהם הקשים של שני גיבורי הסרט הייחודיים , והאירועים הפוקדים אותם , מהווים גם מטאפורה עקיפה מלאת תובנות , למציאות האבסורדית במקום ובזמן הזה. 

פרס החוויה הישראלית באדיבות "קשת" הוענק לזאביק זליקוביץ עבור הסרט "שלפשטונדה". מנימוקי השופטים: הסרט חושף ברגישות רבה רגעים שבירים במערכת יחסים רבת שנים . עיקר כוחו של הסרט , בדרך המעודנת שבה הוא משתמש בו זמנית באינטימיות ומרחק בעבודת המצלמה , בדיאלוג ובבימוי.   

ציון לשבח הוענק לעמוס הולצמן עבור הסרט "הכל זורם" על עבודת בימוי השחקנים המצוינת הניכרת בסרט . 

ציון לשבח הוענק לטל אביטן עבור הסרט ל"קצוות" על עשייה תיעודית אישית ואמיצה אשר נוגעת בנקודות הרגישות בחיי משפחתו. 

פרס הפורמט הטלוויזיוני באדיבות "קשת"  הוענק לאסף יחזקאל ורותם גבע עבור הפיילוט "מבואסים". מנימוקי השופטים: מבוים , מחויך ומאורגן היטב – "מבואסים" עשוי לשמש רעיון בסיסי מצוין לסדרת טלוויזיה מקורית ומעוררת עניין רחב .  

פרס ההפקה באדיבות אגודת הסטודנטים במכללת ספיר הוענק ללני כהן עבור הפקת הסרט "לצוף". מנימוקי השופטים: פשטות הסרט "לצוף", ניקיונו , מורכבותו והפונקציונאליות הברורה של כל אלמנט שבו , מסתירים מאחוריהם עבודת הפקה מאומצת ויעילה הראויה לכל שבח . 

פרס הצילום ע"ש מיקי בנימיני באדיבות משפחת בנימיני  הוענק לאושרי חיון עבור הסרט "עיישה".
מנימוקי השופטים: הזוויות , נקודת המבט הרגישה , מבנה הפריים והחשיבה המקצועית של הצילומים בסרט "עיישה" ,  יוצרים חוויה פואטית , כמעט מופשטת ,מתוך צילומים ריאליסטים וישירים . 

פרס העריכה הוענק למודי רוזנברג עבור הסרט "הכל זורם". מנימוקי השופטים- החלטות עריכה מדויקות , מעברים חדים בין סצנה לסצנה ומשוט לשוט יוצרים בסרט קצב וזרימה מיוחדים במינם.

פרס הארט הוענק לאדווה לוי עבור הסרט "מקום אחר". מנימוקי השופטים: עיצוב מינימליסטי מעולה יוצר לגיבורת הסרט מיני-בית מושלם בסביבה מנוכרת וזרה ,ובכך תומך בעלילת הסרט ומעניק לה משמעות. 

פרס מוסיקה המקורית באדיבות סינמטק שדרות הוענק לנועה קרונברג עבור הסרט "מקום אחר". מנימוקי השופטים: נועה קרונברג הלחינה מוסיקה מינימליסטית אשר לא מטילה את עצמה על צופה אלה מתערבת בניואנסים תחושתיים במידה מדויקת, כפי שהסרט הספציפי הזה נזקק להם. המינימליזם במקרה הזה נכון גם בהתפתחות מוסיקאלית לקראת סוף הסרט, וגם בכמות רצועות מוסיקאליות לאורכו.

פרס עיצוב הפס קול הוענק לעידן אוחיון עבור הסרט "אוטומציה". מנימוקי השופטים: עידן אוחיון עיצב את הפסקול לסרט אנימציה זה בצורה מאד מדויקת. בחירה והקלטה של המרכיבים האפקטואלים, השימוש במוסיקה, וערבול של כל המרכיבים הם כאמור מאד מדויקים, ומשתלבים עם האנימציה בצורה ומידה אשר עוזרים להעביר גם את המסר העמוק, וגם את ההומור שבסרט.

ציון לשבח על עיצוב פס הקול הוענק ליונתן גליקסברג עבור הסרט "החלמה". מנימוקי השופטים: יונתן גליקסברג השתמש בתבונה במרכיבים אטמוספריים ובמיקום ערוצי מוסיקה אשר בסרט.

תחרות קולנוע תיעודי – ניסיוני לסרטי ביכורים

443
מביא את סיפורו של כביש. כביש שהפך כבר מזמן מדרך לעבור ממקום למקום, למשהו עמוק יותר בדיון הישראלי פלסטיני. דרך נסיעה ושיטוט לאורך הכביש חושף הסרט את האנשים שחיים לצידו ובצילו של 443. עולם מטריד חסר רחמים עם מעט מאד תקווה.
הבמאי, גם הוא נמצא במסע פרטי משלו. מסע שלא מסתיים עם כותרות הסיום. אחר הסיפור, הנושא ואחר הקול הקולנועי שלו עצמו. ועל כך אנחנו מעניקים לו את הפרס.

ירוק צהוב אדום
תוך כדי שיטוט ברחובות נתיבות, מחפש הסרט את התרבות האתיופית האבודה ומוצא את המוסיקה האמריקאית השחורה כצורת הביטוי של הצעירים. מוסיקה שמאפשרת להם לבטא את תחושות הכעס והתסכול.
המצלמה האינטימית של הבמאי מביאה את רחובות העיירה. הדמויות מנסות לפרוץ, לנסח ולהשמיע את קולן. גם הסרט עצמו כמו הדמויות מבקש להשמיע את קולו ועל כך אנחנו מעניקים לא את הפרס.

במסגרת תחרות זו הוענקו פרסים על סך 50,000 ₪.