גליה אבני-איילון,
מנחת הקורס

פסיכולוגית חינוכית מומחית- מדריכה, עובדת בשפ"ח אשדוד.

תאור כללי של הקורס

מטרת הקורס היא העמקת הידע בתחום לקויות למידה והפרעת קשב.
הקורס מיועד למתמחים שקיבלו פטור מהוועדה המקצועית של משרד הבריאות מקורס ל"ל א' או מתמחים שמילאו חובות קורס ל"ל א' והתנסו בהעברת שני אבחונים בגישת CHC וקיבלו הדרכה על שניהם והגישו דו"ח מלא על אחד מהם לפחות.

דרישות הקורס

נוכחות מלאה ופעילה בהרצאות, הגשת עבודה מסכמת: כתיבת חוות דעת פסיכולוגית על סמך אבחון משולב, הכוללת אבחנה והמלצות רלוונטיות, כולל התאמות בדרכי למידה ובדרכי הבחנות.

היקף הקורס

44 שעות אקדמיות
הקורס יתקיים בזום במהלך 6 מפגשים מרוכזים בין השעות 9:00- 15:30
5/7, 11/7, 13/7, 14/7, 27/7, 28/7

שכר לימוד

 615 ₪

מבנה הקורס

הנושא הנלמד התוכן
קשב-רקע תאורטי הגדרות: ICD,DSM
היסטוריה, סימפטומטולוגיה
קשב –מבחנים שאלונים
מבחנים ממוחשבים
מבחני קשב בשימוש
תחומי הישג- תאוריה קריאה-תהליך רכישה, אפיונים, הבנה, עם ובלי ניקוד, קולית, דמומה. דיסלקציה
כתיבה-ארגון הכתב, כתיב, הבעה בכתב לעומת הבעה בע"פ, חופשית, הכתבה, העתקה.
דיסגרפיה חשבון-יכולת טכנית, הבנה חשבונית, דיסקלקוליה, אנגלית
תחומי הישג- מבחנים- פורמלי ולא פורמלי א-ת
מבחנים באנגלית
מבחנים בחשבון
היבטים בין תרבותיים באבחון האם ומתי עורכים אבחון לעולה חדש.
בהתייחסות באבחון לתת תרבויות שונות בחברה הישראלית
בחירת כלי אבחון.
אינטגרציה ואבחנה מבדלת אבחנה בין ל"ל ,קשב ורגשי
התאמות