אורחי הפסטיבל

אורי זוהר, אלברט מייזלס, מרטין רכטמן, סאנטיאגו מיטרה, אזקן אלפר, אלחנדרו פאדל

סרט פתיחה

הקרנת בכורה "ערבאני"

סרט נעילה

הקרנת בכורה של "פלאות"

תחרות "קולנוע דרום חדש"

פרס מיקה אלון לסרט העלילתי המצטיין הוענק לרוני ריינהרץ עבור הסרט "רעל". מנימוקי השופטים: הסרט מצליח לשרטט דמות ראשית מורכבת ונוגעת ללב. באמצעות בניית דמות אוטנטית ועולם משכנע סביבה מצליחה הבמאית לשאול שאלות על הצבא והחברה הישראלית ולהציב סימני שאלה מול ערכים ותפיסות עולם שהשתרשו בהם.

מקום שני לפרס הסרט הטוב ביותר הוענק לרותם להמן עבור הסרט "ירושלמים לא יודעים לשחות". מנימוקי השופטים: מה שמתחיל כסיפור על חוברת אנשים הלומדים לשחות הופך למארג של פורטרטים מעמיקים ומביא סיפור של דור, פותח צוהר להיסטוריה של מדינה. הבמאית מביאה את עצמה ויוצרת קשר עם גיבוריה באופן רציני אך מלא חוש הומור באופן החוצה גבולות אך גם שומר עליהם, בצורה אלגנטית ומרשימה.

פרס הפיילוט הטלוויזיוני המצטיין הוענק למעיין אמרם עבור הפיילוט "סדום ועמורה". מנימוקי השופטים: התכנית מציגה שפה מלאה, חזקה ומיוחדת – החל מהכתיבה, דרך הליהוק והמשחק וביחד עם המוסיקה הנפלאה, כל המרכיבים עובדים ומוסיפים אחד לשני כדי לספר את הסיפור בצורה חזקה ומצחיקה, מה שהופך את התכנית לאחידה ומיוחדת.

פרס האנימציה הוענק לבת אל לוויאני עבור הסרט "יין וסלט". מנימוקי השופטים: 

Wine and salad's universal subject of searching for love along with use of the protagonist swayed the jury.

פרס ההפקה הוענק למזמור וייצמן עבור הסרט "סיפור פעוט". מנימוקי השופטים: בסיפור פעוט חווינו חוויה המורכבת מפרטים רבים ומוקפדים המשתלבים ונארגים יחד בכדי לבנות עולם שלם חכם ונוגע ללב. ההפקה נצחה על התזמורת וסיפקה לצופה חוויה שלמה ומלאה בתוכן וצורה משמעותיים.

פרס הצילום הוענק לנעמה בונימוביץ עבור הסרט "רעל". מנימוקי השופטים: הצילום ברא עולם. היו בו חוזק ורכות. הצלמת שילבה בין קומפוזיציות ברורות ונחושות  ובין אור רך וחם, דבר שייצר עולם אמביוולנטי וגרם לצופה להתחבר אליו ועיקר לדמותה הנשית הניצבת במרכזו.

פרס העריכה הוענק לעומר נהרי עבור הסרט "מבעד לירוק". מנימוקי השופטים: העריכה נבנתה בחוכמה ועדינות תוך בניה של קצב מדויק שחשף בהדרגה דמויות שונות ואפשר דינאמיקות מורכבות בניהן.

פרס המוזיקה המקורית הוענק לעמר מצרפי עבור הסרט "ליילה". מנימוקי השופטים "התזמורת האנדלוסית המופלאה מסייעת בידי הבמאית לספר את ספורה של ליילה, טוות הצמר בעלת השיער הפרוע והארוך. כאן מביא אותנו המלחין לתהומות הכמיהה, הערגה, העצב והתקווה, והוא עושה זאת בעומק וברגישות מרטיטים. התזמורת האנדלוסית משרתת את הסרט בנאמנות ובעדינות, כאילו מבקשת להצניע את חלקה ביצירה".

פרס מוזיקה מקורית נוסף, הוענק לאנדרס רפפורט ומיכל גדעון עבור הסרט "יין וסלט". מנימוקי השופטים: "המוזיקה בסרט סימפטי זה לוקחת אותנו אל מעבר לים, למקומות רחוקים, לסמטאות שוק תוססת בעלות ניחוח צרפתי. היא עוזרת לפרוס בפנינו את סיפור אהבתו הקמוסה של הקצב גדול המידות וקטן הבטחון לבחורה עדינה בעלת כלב עם תאבון גדול לבשר. המלחינים עושים מלאכה זה בנינוחות, עם הרבה אירונה והומור מחד, אך עם טונות של רגש מאידך. הביצוע של התזמורת האנדלוסית מדויק, קליל, ומוגש באהבה גדולה.

פרס עיצוב הפסקול הוענק לאנדרס רפפורט ומיכל גדעון עבור הסרט "יין וסלט". מנימוקי השופטים: שילוב מדוייק של מוסיקה וסאונד, מתוך הבנה קולנועית ורגישות מוסיקלית יוצאת דופן. הבחירות האומנותיות במיקס הן נכונות ובטעם, והמוסיקה כתובה בצורה מדויקת לתמונה.

במסגרת זו חולקו מענקים בשווי 45,000 ₪.

זוכי תחרויות פיצ'ינג טלוויזיה

במקום הראשון זכו אייל אביב ועמית טרפוצ'ניק עבור הפרויקט "עד מתי מאדים". מנימוקי השופטים: ההצעה מביאה את האבסורד בחיי הצבא המציג מציאות מופרחת הריאליסטית ביותר.

במקום השני זכתה ענת אורן עבור הפרויקט "גזרה גבוהה". מנימוקי השופטים: מביא את סיפורה של אישה שמתלבטת לגבי מקומה בעולם. מצב אנושי המעורר הזדהות בעידן המודרני בו היחיד ובמיוחד האישה מחפשת את מקומה.

במקום השלישי זכו מורן ביטון ושיר כהן עבור הפרויקט "הלובים". מנימוקי השופטים: - פיסת חיים המתקיימת בתוך בועה של עצמה אך ממקדת את המציאות של כולנו וכל זה בהומור ובחן שאוהב את הדמויות שלו.

במקום הרביעי זכו עומר חן, עידן כהן, דניאלה גרושקה עבור הפרויקט "WTF". מנימוקי השופטים: מבט ביקורתי על המציאות הישראלית דרך עטירה שנונה שמדובב מראה מול עינינו.

במסגרת זו חולקו מענקים בשווי 20,000 ₪.

מענקי אוצרות תיעודיות

קרן בן רפאל עבור הפרויקט "שוברת שיניים". מנימוקי השופטים: קרן בן רפאל מסתכלת על פניה היפות ללא שיניים ויוצאת למסע נדיר לחקור את מהות היופי והקשר שלה אליו, זהו סרט אמיץ, כנה ונועז.

זאביק זליקוביץ' עבור הפרויקט "בת ואם". מנימוקי השופטים: " תיעד באומץ ובסבלנות נדירה את מערכת היחסים המורכבת בין אמו לסבתו ויצר בזאת עומק ויזואלי שמעורר סבלנות, חמלה ועדינות.

נורית אביב עבור הפרויקט "בשורות". מנימוקי השופטים: סרטה החדש של נורית אביב "בשורות" שבה נשים שונות מציעות אינטרפטציה לנבואות בטקסטים מקראיים כאלטרנטיבה ומחשבה חדשה לתפיסתנו ההיסטוריות ובסופו של דבר פוליטיות לבשורות האל. מצלמתה הבלתי מתפשרת של נורית יוצקת קולנוע ומבע ויזואלי מן המילה עצמה.

עמרם יעקובי עבור הפרויקט "מלכה". מנימוקי השופטים: מתעד את אחותו כדמות מאגדה, צילום עוצר נשימה במצלמת סופר שמונה. הוא יוצר קולנוע שהוא שירה ומאתגר באופן יצירתי יוצא דופן את השפה הקולנועית הדוקומנטרית עצמה.

יואב שמיר עבור הפרויקט "מה הופך אדם לגיבור". מנימוקי השופטים: שמיר מעבד את הנתונים ויוצר מסע מבדר וטרגי אל נבחי המין האנושי, הוא מפרק את הקולנוע הדוקומנטרי למבע אישי של יוצר, שלולא היה יוצא למסע שכזה לא היו מתאחדים כל המרכיבים שהוא מעלה לדיאלוג נועז חדשני ומעניין עם המציאות והרעיון עצמו.

באטול טאלב, מרים אבו-חאלד ואודי אלוני עבור הפרויקט "אומנות/אלימות". מנימוקי השופטים: סרטם של באטול טאלב, מרים אבו-חאלד ואודי אלוני על אומנות ואלימות, על פועלו של מורם ומקים תאטרון החופש ג'וליאנו מר חמיס אשר על שמו ולציון פועלו נקרא פרס האוצרות. בקולנוע נועז הן אינן חוששות לבקר את המציאות אליה נקלעו בעקבות הכיבוש הישראלי והרצון להיות שחקניות ונשים בחברה הפלסטינית שלא מאפשרת להן.

במסגרת זו חולקו מענקים בשווי 50,000 ₪.

פרסי עידוד יצירה

הדס נוימן עבור הפרויקט "ממעמקים". מנימוקי השופטים: הסיפור האישי של הכותבת הוא מעניין ושווה סרט בפני עצמו אנו סומכים על הכותבת כי תדע לשלב את הרוח של של סיפורה האישי במשולש שנוצר בין שני גברים ואישה הרה ומקווים שתיצור תסריט ואחר כך גם סרט מקורי, אישי ונוגע.

עמוס הולצמן עבור הפרויקט "יש בי דברים שהם אתה". מנימוקי השופטים: חבר השופטים מצא את הסרט מעניין ומשמעותי. הכותב מייטיב לתאר צעיר על רקע שני עשורים של חייו וחוויות קשות מהצבא שמובילות להתאבדותו, מכאן עוברות 20 שנים ואנחנו פוגשים את ליאורה חברתו לחיים, עכשיו כבר מורה ממשיכה בחייה ומנסה להיסתגל אליהם למרות האובדן, היא בועטת ונוגסת בחיים עד ש...

שי שרף עבור הפרויקט "אנתרקס". מנימוקי השופטים: "אנתרקס" הוא סרט מעניין ומורכב החלטנו לתמוך בו בעיקר בגלל הרגשתנו כי הוא נשען על חוויות אישיות של הכותב כולנו תקווה כי הכותב יידע להתרחק מהסיפור הבלשי והחקירה ויילך רחוק עם גיבוריו לחקר השפעתה של הקונספירציה עליהם אנו שותפים לכותב בהרגשה כי הסרט חשוב ושוב אנו סומכים עליו שיידע לנצל את כשרונו וייצור סרט שנהיה גאים בו.

דני הכט עבור הפרויקט "ראשועל". מנימוקי השופטים: "ראשועל" מביאה אל המסך עולם חי של צעירים בימינו החיים בחלקו העליון של הכרמל שבחיפה ומקיימים משטר דיכוי כלפי חלשים ויוצאי דופן, דני הכט מעצב דמויות מורכבות המתקיימות בעולם קולנועי ומספרות סיפור דרמטי אכזרי, מורכב וסוחף. אנו בטוחים שהצעה זו תהפוך לסרט קולנוע שונה ובועט.

יסמין הדס-ליפשיץ עבור הפרויקט "המגדלים של לאה סימן טוב". מנימוקי השופטים: "הצעתה של יסמין הדס ליפשיץ לסרט תיעודי מלאה בחמלה, אהבה וכבוד לעולמם של גיבוריה - זוג מבוגרים ירושלמי שהקימו בית כנסת במו ידיהם ומתמודדים מול העוולות שלטון הרשע של העירייה נגד החרבת בית הכנסת כל זאת לשם הקמת מגדלי יוקרה למגורים. חבר השופטים צפה בחומרים שצורפו להצעה והוא סבור שבעזרת עריכה טובה ניתן יהיה להשלים את התיעוד לידי סרט נפלא.

במסגרת תחרות זו חולקו פרסים בשווי 70,000 ₪.

פיצ'ינג דוקמנטרי 

במקום הראשון זכה חי אפיק עבור הפרויקט "נירו ופליקה". מנימוקי השופטים: סיפור אנושי יוצא דופן ומרתק, המציג זווית מרעננת ומורכבת בחברה הישראלית.

במקום השני זכתה נופר בן מרגי עבור הפרויקט "חדר החדשות". מנימוקי השופטים: מסמך חברתי אקטואלי מרתק, המשלב בין דמויות מרתקות לבין סיפור פריפריאלי חשוב.

במסגרת תחרות זו חולקו פרסים בשווי 41,000 ₪.

תחרויות נוספות 

המקום הראשון בתחרות הויראלית הוענק לרבקטל פיינה עבור הפרויקט "משחק ילדים". מנימוקי השופטים: הרגשת מה הנסיעה ברכבת מציעה קודם הגלגלים והמסילות אך זה לא הספיק הרגשתי גם אנשים.

המקום הראשון בתחרות קולנוע עלילתי עצמאי הוענק לאבישי סיוון עבור הפרויקט "ויזה". מנימוקי השופטים: הסרט מדויק מאוד, מינימליסטי וקומוניקטיבי. הבמאי מספר סיפור בצורה פשוטה, עם סגנון ייחודי משלו, ויזואלי ואינטליגנטי במיוחד. הסרט מערב באופן אקטיבי ונדיב את הצופה, ומתחבר לרפרנטים קולנועיים. הסרט בנוי מניגודים שיוצרים הגיון, עם הומור שיש בו מועקה.

במסגרת תחרויות אלו חולקו פרסים בשווי 12,500 ₪.