חדשות

בשבוע שעבר (ד') נפתחה תערוכה חדשה של בית ספר לאמנות - אחות רחמנייה, המציגה את עבודותיה של האמנית מירב הימן. אוצרות: שירה פרידמן. התערוכה מתארחת בגלריית טרומפלדור של המחלקה לאמנויות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בעיר העתיקה באר-שבע. העבודות בתערוכה משתייכות לתקופה המוקדמת ביצירתה של מירב הימן, ומתארות מצבי קיצון ואבסורד במרחבים ציבוריים ובחללים ביתיים אינטימיים. העבודות חושפות את גבולותיה של האינטימיות, משרטטות את תוואי הקשרים האנושיים ומדגישות את הפגיעוּת האנושית ואת התלות האנושית ההדדית. המפגשים המתועדים בהן מפנים תשומת לב לזיקה שבין אינטימיות, כוח ונורמות חברתיות.
משלחת תקשורת לגרמניה
2 סטודנטיות וסטודנט בקורס פופוליזם בתקשורת בהנחיית וביוזמת ד"ר מוטי גיגי, יצאו למשלחת בברלין, גרמניה ובפוזנן, פולין. במהלך 10 ימים מרתקים, התכנסנו משלחות מבלגיה, רומניה, פולין, גרמניה, ספרד והולנד, על מנת לדון במושג הפופוליזם וכיצד הוא בא לידי ביטוי בתקשורת הפוליטית בעולם. הסטודנטים, מהמחלקה לתקשורת בספיר, השמיעו את קולם אל מול עשרות סטודנטים ופרופסורים מרחבי אירופה ובלטו ביכולותיהם ליצור, לכתוב ולהפיק תוצרים מבוססים מדיה דיגיטלית, בשיתוף פעולה בין המדינות.
המכללה האקדמית ספיר מארחת את כנס "ועידת הדרום לעסקים" של גלובס. נשיא המכללה, פרופ' ניר קידר: "חזוננו נשען על שלוש רגליים מרכזיות - השכלה אקדמית מעולה, מחקר וידע יישומי, ועשייה חברתית משמעותית בנגב המערבי" פותחים את השערים לקהילה העסקית – המכללה האקדמית ספיר אירחה אתמול (ג') את "ועידת הדרום לעסקים" של גלובס. במסגרתה לקחו חלק מאות מקבלי החלטות ובכירים במשק. הוועידה נפתחה בקריאה לממשלה לפעול להחזרת כל החטופות והחטופים לאלתר! המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הציבורית הגדולה ביותר בישראל וממוקמת בנגב המערבי, כארבעה ק"מ מהגבול עם עזה.
אילוסטרציה: מנעולים סגורים ואחד פתוח על רקע ממוחשב
המכללה האקדמית ספיר פותחת לראשונה קורס ממונה הגנת פרטיות בחסות הרשות להגנת הפרטיות. המכללה האקדמית ספיר נבחרה לפתוח קורס "ממונה הגנת פרטיות" (DPO) בחסות הרשות להגנת הפרטיות. הקורס יעניק הכשרה מקיפה ויישומית בתחום זה כך שבוגריו יהיו בעלי הידע הדרוש על מנת לסייע לארגונים לעמוד בהוראות דיני ההגנה על מידע אישי בישראל ולהגן על פרטיות לקוחותיהם. הקורס הראשון יפתח בחודש נובמבר 2024 והוא מיועד לבעלי ובעלות תואר ראשון העוסקים בתחומים מגוונים. הקורס ינוהל על ידי ד"ר שרון בר-זיו ועו"ד רביד פטל מבית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר, וישתתפו בו מיטב המומחים העוסקים בתחום.
היום בבוקר המריאו לגרמניה שתי משלחות מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית. משלחת אחת לדרזדן בליווי ד"ר לימור גדות וגב' שירלי חדידה ומשלחת נוספת לאמדן בליווי ד"ר מירב משה גרודופסקי. המשלחות נוסעות לשבוע הכשרה בעבודה סוציאלית בינלאומית, ביחד עם השותפים שלנו באוניברסיטאות בגרמניה, סטודנטים ומרצים. נאחל נסיעה טובה ושתהיו שגרירים טובים של המכללה והמדינה!
קק"ל משיקה תוכנית מלגות חרום עבור סטודנטים מיישובי העוטף קרן קימת לישראל תעניק מלגות בסך של יותר מ-6,000,000 שקלים עבור כ 1,600 סטודנטים מיישובי העוטף הלומדים במוסדות האקדמיים בנגב.
רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.

כתבות נוספות

  • פתיחת תערוכה: אחות רחמניה (ער)

    • School of Art, Society & Culture
  • משלחת בגרמניה ופולין (ער)

    • إعلام
  • פותחים את השערים לקהילה העסקית (ער)

  • לוקחים אחריות על הפרטיות (ער)

    • مدرسة الحقوق
  • עבודה סוציאלית בגרמניה (ער)

    • مدرسة العمل الاجتماعيّ
  • באש, במים וגם בתואר (ער)

  • צעד משמעותי בחיזוק הנגב המערבי (ער)