המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל.

בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה. היא תאפשר לספיר ולקהילת הסטודנטיות והסטודנטים שלנו לקחת חלק מרכזי בתקומת עוטף ישראל״. 

בישיבת הממשלה שנערכה היום, 17 באפריל 2024, אושרה התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה בחמש שנים הבאות. במסגרת התוכנית, הוחלט על העברת 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר לצורך שיקום פעילותה האקדמית והחברתית. 

המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הגדולה בישראל. מזה 30 שנה, המכללה רכשה לעצמה מוניטין של מצוינות אקדמית ושל מעורבות חברתית עמוקה בקהילות סביבה. כיום לומדים בספיר למעלה מ-7,500 סטודנטים וסטודנטיות ב-15 מחלקות אקדמיות, בבית הספר להנדסאים ובלימודים קדם וחוץ אקדמיים. הסטודנטים/ות מגיעים מרחבי הארץ ללמוד, לגור, לעבוד ולהתנדב באזור. רבים מהם נשארים בו לאחר לימודיהם. ספיר מהווה עוגן כלכלי וחברתי מרכזי באזור והיא המעסיק הגדול בעוטף עזה, המשלם 1,300 משכורות חודשיות ומפרנס מערך נרחב של ספקים מקומיים. בספיר יקדישו את חמש השנים הבאות על מנת לפתח את מערכי המחקר, ההוראה, היזמות והיצירה, הפעילות החברתית והשירות לסטודנט כאמצעי לתקומת הנגב המערבי.

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "אני מברך על התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה ועל אישורה היום על ידי הממשלה. זו תוכנית שאפתנית וחשובה, שתאפשר לקהילת ספיר להוביל את תקומת עוטף ישראל. אנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים להצטרף לחזון ולעשייה שלנו, ליהנות מהשכלה איכותית ורלבנטית לשוק התעסוקה, ולהצמיח ביחד את הנגב המערבי".

More News

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס
חדש על המדף - יחיד ביחד
ספר חדש בעריכת ד"ר מנחם טופל, מרצה בכיר במחלקה לניהול המשאב האנושי וד"ר אורנה שמר להתמודדות עם השונות בקהילה פנים רבות, גלויות וחבויות, מדוברות ומושתקות, לעיתים בתחכום רב. ספר זה מבקש לראשונה לבחון באמצעות מחקרים על קבוצות זהות שונות בקהילה הקיבוצית את חוויית היחיד ביחד הקיבוצי מנקודת מבט של הכלה והדרה. נראה כי ככל שגוברת המציאות של שונות בקהילה הקיבוצית, כך נחלשים מנגנוני ההדרה, שהיו טבועים בה. עם זאת, היחלשות המרקם הקהילתי והמעטפת הממסדית מאתגרים את ההכלה החברתית. ספר זה נכתב בעבור האנשים שעומדים במושא הפרקים, אך לא פחות מזה בעבור כל אלה שחיים באותה קהילה, אשר יחד מהווים את השלם הקהילתי.