קורסים חדשים במחלקה לתקשורת: אוריינות דיגיטלית וסוגיות אתיות, סוגיות פוליטיות וסדנה מעשית בהתמקדות על עיתונות ורדיו

הבינה המלאכותית השתלטה על חיינו, מ-ChatGPT, Midjourney ועד ל-Deepfakes. לטוב ולרע היא פה וכדאי שנדע איך להשתמש בה נכון.

במחלקה לתקשורת מבינים שפלטפורמות ה-AI אינן עומדות במקום, אלא פעם אחר פעם, מתמסדות ככלי חשוב בעולם התעסוקה. לכן, ישולבו בחלק בתכניות הלימודים בתואר הראשון קורסים הנוגעים לאוריינות דיגיטלית ו-AI, כלים מעשיים, סוגיות אתיות וחשיבה ביקורתית, סוגיות פוליטיות ו-AI וסדנה מעשית כלי AI בהתמקדות על עיתונות ורדיו.

סטודנטיות וסטודנטים שנה א' בתואר ראשון לתקשורת ילמדו קורס מבוא על אוריינות דיגיטלית ו-AI. הקורס יתמקד בשני היבטים: כלים מעשיים ושימוש ב-AI בהנחיית לירון דרזנר, מרצה במחלקה לתקשורת ובמחלקה לשיווק טכנולוגי, לצד סוגיות אתיות וחשיבה ביקורתית בהנחיית ד"ר עומר קינן, מרצה בתואר השני בתקשורת עם התמחות בניהול קהילות דיגיטליות. בקורס ילמדו את השימוש בתוכנות כמו Dalle ו-ChatGPT ליצירת תמונות תמונות וטקסטים מדויקים. הכלים הללו יכולים לסייע ליצור תוכן ייחודי, מעודכן ואפקטיבי בתחום התקשורת והשיווק. בנוסף הקורס יתמקד בסוגיות אתיות וחשיבה ביקורתית בכל הנוגע לכלי AI, לאופן שבו אנחנו משתתפים ברשת כאזרחים דיגיטליים ועל האחריות שלנו בשימוש וההשפעה של כלי AI על מערכות היחסים שלנו. 

בקורס שעוסק בהיבטים פוליטיים בעידן ה-AI, בהנחיית ד"ר מייק דהאן, מרצה במחלקה לתקשורת ומנהל ומדיניות ציבורית, ילמדו על התמורות התרבותיות, הפילוסופיות, הפוליטיות, החברתיות, הפסיכולוגיות, הכלכליות, הביטחוניות והאחרות, שנוצרות בעידן הבינה המלאכותית.

בנוסף, תתקיים סדנה מעשית לשימוש בכלי AI, בהתמקדות על עיתונות ורדיו, בהנחיית לירון דרזנר. הסדנה תתמקד בהבנת מושגים ושימוש מעשי של כלי AI בתחום התקשורת והרדיו. הסדנה תלמד כיצד להשתמש בכלים מתקדמים ליצירת תוכן ייחודי ומרתק. ילמדו בה להפיק מידע מובנה מנתונים בזמן אמת, ולהשתמש בכלים מתקדמים לניתוח נתונים ולקבלת תובנות מועילות. כל זאת תוך התנסות בשילוב של טכניקות AI, שיוכלו לגוון יכולות כגון: כתיבת ביוגרפיה באמצעות שיחה עם מפורסם באמצעות Hello History, יצירת מפת חשיבה באמצעות My Map, יצירת סוכן אישי שידע מה הצרכים המדויקים שלהם באמצעות Do Anything, בכדי לתכנון ולפקח על תוכניות רדיו ופרסומות,  וכמובן כלים ייחודים לכתיבת תוכן בצורה אוטומטית מעודכנת אותן הם יוכלו לשדרג ולהתאים לקהלים ממוקדים. בתום הקורס, הסטודנטיות והסטודנטים ייצאו עם תיק עבודות, שיכלול דוגמאות לשימושים מגוונים בכלים השונים הנלמדים, ויעניק להם יתרון כמועמדים בתעשיית התקשורת.

לדברי ד"ר יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת: "החשיבות של קורסים אלו בלימודים היא רבה. לכלי ה-AI פוטנציאל עצום לשדרג ולשפר את העבודה בכלל ובפרט בתחום התקשורת והשיווק, תוך הבנה של היתרונות והמגבלות של הכלים. לכן, אנו רואים בהוראה שלהן את היכולת לספק לסטודנטים והסטודנטיות יתרונות עסקיים בעבודה הראשונה שלהם."

More News

ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.
למחזר ישי
לרגל יום הזיכרון עלה לסלקום TV VOD הסרט "למחזר ישי" של הסטודנט עילי שיין. עילי חוזר אל חומרי ארכיון של דודו, סגן ישי שכטר ז"ל, אשר נפל בקרב בלבנון ביום כ"ג בסיוון תשנ"ו (10.6.1996). כל המשפחות המאושרות דומות, אבל לכל משפחה שכולה יש את הדרך שלה להתמודד עם האבל. משפחת שכטר בחרה להתמודד איתו בדרך הומוריסטית שבוחנת את התהליך שעוברת כל משפחה שאיבדה את היקר לה מכל.