המכללה האקדמית ספיר זכתה במענק מטעם קרן רוטשילד לקידום התמדת סטודנטים

הזכייה תאפשר למכללה להקים "מרכז התמדה" לסטודנטים, שיתפור בעבורם תוכנית מותאמת לקידום הצלחתם באקדמיה.

המכללה האקדמית ספיר, בהובלת הנשיא פרופ' ניר קידר וראשת המינהל האקדמי הגב' ניצן אילון, זכתה במענק תחרותי מטעם קרן רוטשילד, במטרה לחזק תשתיות להתמדת סטודנטים.יות במוסדות אקדמיים.

הזכייה, הכוללת מענק כספי וליווי מקצועי, תאפשר למכללה להקים "מרכז התמדה" שיפעל לזיהוי אתגרים שניצבים בפני סטודנטים ויתאים פתרונות אקדמיים כוללים, כדי לסייע לסטודנטים למצות את יכולותיהם ולמנוע נשירה מהלימודים. מרכז ההתמדה יבסס תהליכי עבודה מוסדרים ושיטתיים לאורך מחזור חיי הסטודנט, כך שיווצר קשר אישי וליווי מתמשך ומותאם לצרכי הסטודנט.

נשיא המכללה פרופ' ניר קידר: "ספיר היא ביתם האקדמי של סטודנטיות וסטודנטים שמגיעים מכל שדרות החברה בישראל. אנו מחויבים לסייע להם למצות את הפוטנציאל האקדמי והמקצועי שלהם. זו חובה אקדמית וחברתית, שמשפיעה לא רק על הסטודנטים באופן אישי, אלא גם מקדמת שוויון הזדמנויות בחברה שלנו. הנהלת המכללה, ואני בראשה, רואים בפרויקט להתמדת הסטודנטים פרויקט דגל מרכזי בליווי, בתמיכה וביחס האישי שאנו מעניקים לכל הסטודנטים שלנו".

More News

כנס פרויקטים מדעי המחשב 2025
לאחרונה התקיים כנס בו הוצגו פרוייקטי הגמר במחלקה למדעי המחשב. פרוייקט גמר יכול להיות תיאורטי-מחקרי או מעשי, והוא משקף את ידיעות הסטודנטים שנרכשו במהלך התואר. הפרוייקט למעשה מדמה סוג של סטארט-אפ קטן, בו הסטודנטים הם היזמים, החוקרים, המתכנתים ולעיתים אף המעצבים שלו. העבודה על פרוייקט הגמר מתקיימת מסוף השנה השניה ועד סיום הלימודים לתואר: צוותי העבודה מתגבשים וכל צוות מתחיל בתהליך חשיבה על מנת לבחור בתחום המתאים עבורו. העבודה ממשיכה בניהול סקרי שוק, הצעת רעיון פורמלית והצגת אב-טיפוס.
קבוצת מחקר עו"סים שינוי
השבוע הושקה קבוצת מחקר עוס"ים חוקרים ומיישמים, ביוזמת מרכז מידע וחקר החברה הבדואית בנגב, בראשותה של פרופ' נוזהה אלאסד אלהוזייל. הקבוצה מאגדת 14 עובדות ועובדים סוציאליים, מרביתם בעלי תואר שני, אשר חברו יחד לקידום עשייה מחקרית משמעותית מתוך מחויבות עמוקה לשדה העבודה הסוציאלית ולפיתוחו. מטרתה לקדם מחקר מעוגן בשדה העבודה הסוציאלית בחברה הערבית בדרום, לעודד פיתוח של פרקטיקות חדשניות וממוקדות קהילה, הנשענות על ידע ילידי ומקומי ולחזק את מקומה של החשיבה הביקורתית והרפלקטיבית בקרב אנשי המקצוע. במהלך מפגש ההשקה הוצגו עקרונות התוכנית, מבנה הפעילות והתוויית הכיוונים המרכזיים להמשך הדרך.