פרופ' אורנה אליגון דר מונתה לממונה מוסדית ויועצת הנשיא להוגנות מגדרית במכללה האקדמית ספיר ותחליף את ד"ר טלי מרגלית.

פרופ' אורנה אליגון דר היא חברת סגל בבית הספר למשפטים של המכללה האקדמית ספיר, ותחומי המחקר שלה כוללים היסטוריה של המשפט, דיני ראיות ומשפט פלילי. בעברה כבר היתה יועצת נשיא לענייני הוגנות מגדרית במרכז האקדמי כרמל, שם גם כיהנה כדיקנית סטודנטים.

פרופ' אליגון דר הינה אחראית להגשת מועמדות המכללה לתוכנית "קו המשווה", פרוייקט שמטרתו לקדם הוגנות מגדרית במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים ע"י ות"ת. מטרת התוכנית, בין היתר, להשוות בטווח הארוך את שיעור הנשים בדרגות השונות של הסגל האקדמי לשיעורן באוכלוסייה.

פרופ' אורנה אליגון דר

לדברי פרופ' אליגון דר: "במהלך הקריירה שלהן, נשים נתקלות בחסמים גלויים וסמויים, וככל שהדרגות האקדמיות גבוהות יותר והתפקידים בכירים יותר, שיעור הנשים קטן בהשוואה לשיעור הגברים. קיים פער בין הדימוי העצמי של האקדמיה, כסביבה נאורה ומתקדמת, לבין מציאות, בה ממשיכים להתקיים פערים משמעותיים בין גברים לנשים, ובה אין ייצוג הולם לחברות וחברי סגל מאוכלוסיות הסובלות מהפלייה. הסרת חסמים חברתיים תאפשר לכישרונות מגוונים לפרוח במכללה, ותתרום לשגשוג האקדמיה כולה".

More News

כנס פרויקטים מדעי המחשב 2025
לאחרונה התקיים כנס בו הוצגו פרוייקטי הגמר במחלקה למדעי המחשב. פרוייקט גמר יכול להיות תיאורטי-מחקרי או מעשי, והוא משקף את ידיעות הסטודנטים שנרכשו במהלך התואר. הפרוייקט למעשה מדמה סוג של סטארט-אפ קטן, בו הסטודנטים הם היזמים, החוקרים, המתכנתים ולעיתים אף המעצבים שלו. העבודה על פרוייקט הגמר מתקיימת מסוף השנה השניה ועד סיום הלימודים לתואר: צוותי העבודה מתגבשים וכל צוות מתחיל בתהליך חשיבה על מנת לבחור בתחום המתאים עבורו. העבודה ממשיכה בניהול סקרי שוק, הצעת רעיון פורמלית והצגת אב-טיפוס.
קבוצת מחקר עו"סים שינוי
השבוע הושקה קבוצת מחקר עוס"ים חוקרים ומיישמים, ביוזמת מרכז מידע וחקר החברה הבדואית בנגב, בראשותה של פרופ' נוזהה אלאסד אלהוזייל. הקבוצה מאגדת 14 עובדות ועובדים סוציאליים, מרביתם בעלי תואר שני, אשר חברו יחד לקידום עשייה מחקרית משמעותית מתוך מחויבות עמוקה לשדה העבודה הסוציאלית ולפיתוחו. מטרתה לקדם מחקר מעוגן בשדה העבודה הסוציאלית בחברה הערבית בדרום, לעודד פיתוח של פרקטיקות חדשניות וממוקדות קהילה, הנשענות על ידע ילידי ומקומי ולחזק את מקומה של החשיבה הביקורתית והרפלקטיבית בקרב אנשי המקצוע. במהלך מפגש ההשקה הוצגו עקרונות התוכנית, מבנה הפעילות והתוויית הכיוונים המרכזיים להמשך הדרך.