ביקור של נציגי מכללת ספיר באוניברסיטת דאוסטו בספרד - פרויקט IFI  Erasmus+

רו"ח עמיעד גורביץ', מרצה במחלקה לכלכלה וראש הקליניקה הכלכלית ח"י בספיר, וד"ר דן קאופמן, ראש התוכנית האקדמית ח"י בספיר, ייצגו את המכללה במפגש, שהתקיים באוניברסיטת דאוסטו בבילבאו, ספרד.

המפגש היה חלק מפרויקט IFI האירופי, שמטרתו להתאים את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בתחומי הכלכלה, המינהל והתעשייה לשינויים הגלובליים בנושאי סביבה חברה וממשל – ESG.  שינויים אלה מחייבים מודלים חדשים להבנה טובה, שלמה ומדויקת יותר של ההשפעות העקיפות והישירות של התנהגות שחקני השוק השונים (יצרנים, צרכנים, ממשלה ומגזר שלישי) על החברה כולה. זאת, מתוך מטרה למזער את פגיעת המודלים הישנים בחברה ובסביבה, וכדי להתאימם לטובת הדורות הבאים. הפרויקט מתמקד בפיתוח יכולות בשלוש רמות: אקוסיסטם ותשתיות; קשרי אקדמיה-תעשייה; ומחקר, הוראה והכשרה.

מטרת הביקור בספרד הייתה להכיר לשותפים הישראלים את תכנית הקיץ של אוניברסיטת דאוסטו בנושא ESG Finance, ולדון בהיבטים האקדמיים והפרקטים של פיתוח תוכניות על כלכלה ברת-קיימא.   

פרויקטIFI  בספיר מנוהל ע"י היחידה לבינלאומיות, בהובלתה של ד"ר עמית מרנץ גל.

More News

המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.
תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס