במסגרת בינאום בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר, פרופ' אורית נוטמן שורץ ראשת רשות המחקר וראשת ועדת מי"ה (מחקר, יצירה והוראה) ומרצה בכירה בבית הספר לעבודה סוציאלית בספיר, יצאה עם סטודנטים שנה ג' לשבוע לקורס משותף בנושא טראומה יחד עם סטודנטים לעבודה סוציאלית ולהתפתחות הילד מביה"ס לע"ס באוני למקצועות ישימים בברלין.

בקורס נטלו חלק 13 סטודנטים במסגרתו הם למדו על טראומה הקשורה למלחמה, להגירה ולאלימות, על אירועים עכשוויים והסטורים ועל תפקידו של הזיכרון.
במקביל הסטודנטים העבירו הרצאות וסדנאות לעמיתיהם בנושא מודל מעש"ה וחירום. במקביל המפגש בין הסטודנטים מישראל עם עמיתיהם מגרמניה היה רצוף מפגשים לא פורמליים שהעצימו את החוויה הבינלאומית.

מדברי הסטודנטים: "הנסיעה לגרמניה הייתה מרחיבת אופקים גם במישור המקצועי וגם האישי, הכרתי אנשים סקרנים, פתוחים ומעניינים. לא הייתי מוותר על הנסיעה ואני ממליץ לכל סטודנט להרוויח נסיעה כזו, זאת הזדמנות מדהימה ללמוד על עצמך ועל האחר במפגש בינאישי של שתי מציאויות שונות. לקחת חלק ממשלחת בחו''ל הייתה חוויה מלמדת, אינטנסיבית, מהנה ומרגשת. החיבור בין הסטודנטים עזר לי לקדם את ההבנה על המקצוע לצד החוויה התרבותית במדינה אחרת".

ברלין פינת ספיר

More News

הרצאה בניהול משאבי אנוש
מובילת תחום ה-HR Transformation באמדוקס במפגש עם סטודנטים לניהול משאבי אנוש. איך בונים יחידת משאבי אנוש שמתפקדת כשותף אסטרטגי בארגון גלובלי, המונה עשרות אלפי עובדים? את התשובה לשאלה המאתגרת הזו קיבלו השבוע סטודנטים משנה ג' במחלקה לניהול משאבי אנוש, במפגש מיוחד עם גב' נאוה איל, Head of HR Transformation & Operational Excellence בחברת אמדוקס (Amdocs). המפגש, שהתקיים כחלק מהחיבורים שמבצעת המכללה בין העולם האקדמי לתעשייה, העניק לסטודנטים הזדמנות נדירה להציץ אל "מאחורי הקלעים" של תהליכי עומק באחד הארגונים המובילים במשק.
ביקור מגרמניה בספיר
לאחרונה אירחנו בספיר משלחת ממשרד החינוך הפדראלי הגרמני וממרכז התיאום לחילופי נוער ישראל-גרמניה ConAct, שהגיעו לישראל לחתימה על הסכם חילופי נוער וצעירים משתי המדינות לשנת 2026. עוד הצטרפו לביקור: נציגים ממשרד החוץ ומהרשות הישראלית לחילופי נוער וצעירים. חברות וחברי המשלחת הגיעו לספיר אחרי ביקור באתר הנובה ונפגשו עם ד"ר אורי לב, דיקן לעניינים אקדמיים ועם לימור פלנטר פרן, ראש המשרד הבינלאומי.