שלושה בוגרי התכנית לתואר שני בלימודי תרבות – מנהיגות ויזמות בתרבות זכו בפרס המיזם החברתי המצטיין וציון לשבח בתחרות "Tarboot"  של קרן יד הנדיב בשיתוף הספריה הלאומית

סאלח אבו ג'עפר, סהל אלדבסן וסוזן אלמלטקי, שלושה בוגרי התכנית לתואר השני בלימודי תרבות – מנהיגות ויזמות בתרבות במכללה האקדמית ספיר, זכו לאחרונה בפרס המיזם החברתי המצטיין וציון לשבח בתחרות  "tarboot"  הבינלאומית של קרן יד הנדיב בשיתוף הספריה הלאומית. בתחרות השתתפו כ-430 מיזמים מכל העולם.

השלושה פיתחו פלטפורמה דיגיטלית למיפוי תרבות עירונית, עם דגש על הזיכרון הוויזואלי של העיר רהט בשיתוף עם הארכיונים של הספרייה הלאומית וצילומים מתוך אלבומי משפחות.

שלושת הבוגרים, סאלח אבו ג'עפר - יזם תרבות ופעיל חברתי ומייסד ומנהל הספרייה העירונית ברהט;  סהל אלדבסאן – שחקן ויזם תרבות ופעיל חברתי - מייסד התיאטרון הערבי הראשון בנגב  "תיאטרון אלמהבאש" וסוזן אלמלטקי - פעילה חברתית, מובילה את תחום ההשכלה הגבוהה בעיר רהט ופועלת לפיתוח וקידום צעירים ושילובם באקדמיה, החלו לעבוד על המיזם במסגרת הלימודים לתואר השני.

ד"ר יעל שנקר, ראש התכנית לתואר שני בלימודי תרבות: "אנחנו שמחים ונרגשים על הזכייה ומקווים לעוד הרבה עשייה חברתית ותרבותית משמעותית".

More News

כנס פרויקטים מדעי המחשב 2025
לאחרונה התקיים כנס בו הוצגו פרוייקטי הגמר במחלקה למדעי המחשב. פרוייקט גמר יכול להיות תיאורטי-מחקרי או מעשי, והוא משקף את ידיעות הסטודנטים שנרכשו במהלך התואר. הפרוייקט למעשה מדמה סוג של סטארט-אפ קטן, בו הסטודנטים הם היזמים, החוקרים, המתכנתים ולעיתים אף המעצבים שלו. העבודה על פרוייקט הגמר מתקיימת מסוף השנה השניה ועד סיום הלימודים לתואר: צוותי העבודה מתגבשים וכל צוות מתחיל בתהליך חשיבה על מנת לבחור בתחום המתאים עבורו. העבודה ממשיכה בניהול סקרי שוק, הצעת רעיון פורמלית והצגת אב-טיפוס.
קבוצת מחקר עו"סים שינוי
השבוע הושקה קבוצת מחקר עוס"ים חוקרים ומיישמים, ביוזמת מרכז מידע וחקר החברה הבדואית בנגב, בראשותה של פרופ' נוזהה אלאסד אלהוזייל. הקבוצה מאגדת 14 עובדות ועובדים סוציאליים, מרביתם בעלי תואר שני, אשר חברו יחד לקידום עשייה מחקרית משמעותית מתוך מחויבות עמוקה לשדה העבודה הסוציאלית ולפיתוחו. מטרתה לקדם מחקר מעוגן בשדה העבודה הסוציאלית בחברה הערבית בדרום, לעודד פיתוח של פרקטיקות חדשניות וממוקדות קהילה, הנשענות על ידע ילידי ומקומי ולחזק את מקומה של החשיבה הביקורתית והרפלקטיבית בקרב אנשי המקצוע. במהלך מפגש ההשקה הוצגו עקרונות התוכנית, מבנה הפעילות והתוויית הכיוונים המרכזיים להמשך הדרך.