יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

הפלטפורמות במדיה הדיגיטלית מציעות מקום לפיתוח מערכת יחסים אינטימית אבל הן גם מאפשרות תוקפנות.

מחקר ישראלי חדש של פרופ' אורית נוטמן-שורץ מ"מ ראש בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר, פרופ' רחל דקל מאוניברסיטת בר אילן וד"ר אוהד גילבר מאוניברסיטת בן גוריון, שמומן על ידי משרד החדשנות, בדק את שיעור האלימות של בני זוג ברשת אחד כלפי השני, ובדק האם ישנם הבדלים לפי מגדר ותרבות.

פרופ' אורית נוטמן-שורץ

פרופ' אורית נוטמן-שורץ: ישראל היא אחת המדינות שיש בהן שימוש גדול ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט. נוסף על כך, תופעת האלימות ברשת מאוד נפוצה בקרב מתבגרים ישראלים וטרם נחקרה בקרב שכבת הגיל 18-29. ממצאים מהעולם מראים שיש הלימה בין אלימות זוגית פנים אל פנים ובין אלימות זוגית ברשת."

למאמר המלא באתר מאקו

More News

ליאת שטייר לבני
עבור התלמידים ביפן, הצעירים היהודים בעולם, ואפילו המפגינים באוניברסיטת קולומביה - אנה פרנק היא הרבה מעבר לנערה יהודייה שכתבה יומן במהלך השואה. מה הסוד של היומן של אנה פרנק? למה הפכה לסמל של החיים שנגדעו באחת בעקבות השואה? עד כמה הסיפור שלה רלוונטי לדור ה-Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות פרו-פלסטיניות?. איך היומן האישי הפך לרב מכר? עד כמה הוא רלוונטי לדור Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות של פרו-פלסטינים באוניברסיטאות נגד ישראל? האזינו לפרופ' ליאת שטייר-לבני, חוקרת שואה, קולנוע ותרבות במכללה האקדמית ספיר והאוניברסיטה הפתוחה בפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
‏קרן "פועלים לתקומה" של בנק הפועלים חוברת למכללה האקדמית ספיר להקמת תכנית למנהיגות ציבורית בעוטף. הקרן, שהוקמה עם פרוץ המלחמה, אישרה תמיכה בסך 10 מיליון ₪ לפיתוח ויישום תכנית לימודים ראשונית מסוגה, שתתמקד בחקר האתגרים האזוריים ובפיתוח פתרונות יזמיים לפתרונם. מטרת התוכנית היא לעודד סטודנטים מרחבי הארץ להגיע ללמוד במכללה האקדמית ספיר, ולשמש כמנוע  צמיחה כלכלי, חברתי וקהילתי בעוטף. כחלק ממחויבות ארוכת שנים של בנק הפועלים לחברה ולקהילה, בנק הפועלים הכריז בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" על הקמת קרן בסך של עד 100 מיליון ₪ לתמיכה ביישובי העוטף ופצועי חרבות ברזל.