פסטיבל קולנוע דרום ה-20 של בית הספר לאמנויות הקול והמסך ננעל הערב בהצלחה אדירה בבחירת סרטי הבוגרים המצטיינים.

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-20, של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר, ננעל הערב בסינמטק שדרות ורשם הצלחה אדירה. 90 סרטים ישראלים, סרטים קצרים ופרויקטים של בית הספר במכללת ספיר, 22 סרטים בינלאומיים ואלפי צופים במשך חמישה ימים בסינמטק שדרות.

יו"ר פסטיבל קולנוע דרום וראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך, פרופ' סמי שלום שטרית: "פסטיבל קולנוע דרום העשרים ינעל בעוד שעות אחדות וממשיכים לעוד עשרים שנה לפחות. הפסטיבל השנה היה נפלא, מגוון, מקומי בינלאומי, אינטימי ורחב. לראשונה באוקטובר, במזג אויר נפלא ובהשתתפות ערה ומלאה של כל הסטודנטים שלנו, תושבי שדרות ואורחים רבים מרחבי הארץ. עבורי זה היה הפסטיבל המרגש ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות החזרה הביתה לסינמטק שדרות. זה היה פסטיבל שיש בו הרבה לימוד, כיתות אמן ומפגשים עם יוצרים מהארץ ומהעולם, והרבה פירות יצירה של הבוגרים והסטודנטים שלנו. ועל הכל ניצחו בכשרון ובנחישות, שתיים: ליאנה מימרן אוסדון ומיכל לביא. אני מקווה שזה הפסטיבל שמסמן את חזרתנו למציאות של שפיות, חזרה לחגיגת רוח האדם".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "פסטיבל קולנוע דרום מביא לידי ביטוי את היצירתיות של הסטודנטים לקולנוע במכללת ספיר, שרבים מהם מתגוררים בשדרות ומספרים את הסיפור של האיזור ושל תושביו הגיבורים שחיים כאן. אני שמח שגם השנה שיתוף-הפעולה של הפסטיבל עם העיר עולה מדרגה ונזכה לראות תוצרים של תושבינו בתערוכה מיוחדת ובערב מרגש בפאב שדרות. תודה לכל השותפים הנהדרים שלנו ובראשם פרופ' סמי שלום שטרית. אני מזמין את כולם ליהנות משבוע שלם של חוויה מיוחדת".

בשיאו של הפסטיבל הוכרזו הערב הזוכים בתחרות סרטי הבוגרים:
השופטים
חנה אזולאי הספרי – יו"ר חבר השיפוט; אילנה שושן; עידן חג'ואל; קטיה קירבבי; יובל יפת; עמית פוזננסקי

פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר על שם מיקה אילון באדיבות משפחתה של מיקה וסלקום הוענק לרועי פרידן עבור הסרט "זאב ואיילה".
מנימוקי השופטים: במבע קולנועי אינטליגנטי ומורכב "זאב ואיילה" מצליח ללכוד פחד קמאי ולתרגם אותו לחוויה אנושית עמוקה הגורמת לצופה לתהות על טבעו של האדם.
פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר באדיבות תאגיד השידור כאן וסלקום: עומר דאידה עבור הסרט "עדר".
מנימוקי השופטים: הבחירה של הבמאית ללכת ביחד עם נקודת המבט של הילדה, חושפת אותנו ליחסים המורכבים של האדם עם הסביבה ושאלת החיים והמוות. הסרט מוביל את הצופה אל חוויה בראשיתית שבו הוא ניצב אל מול עוצמות הקיום.
פרס הפיילוט הטלוויזיוני הטוב ביותר באדיבות תאגיד השידור כאן וסלקום הוענק לשאול אדם עבור "אבן חן הפקות".
מנימוקי השופטים: בעזרת אנסמבל שחקנים מרשים וכתיבה מעולה של עלילה ודיאלוגים, יצר שאול אדם פיילוט מצחיק, קצבי ועם זאת נטוע במציאות, עם פוטנציאל גדול להפוך לסדרת טלוויזיה שסוחפת אחריה את קהל הצופים.
פרס סרט האנימציה הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק שריי אברג'ל, נוי פריימן, גיא לבנת עבור הסרט "לשקר יש ארבע רגליים".
מנימוקי השופטים: היוצרים הראו יכולות טכניות ויצירתיות גבוהות. בעיצוב לא שגרתי, הומור שחור, תסריט מבריק וקצב שלא מרפה, הסרט מצליח להפתיע וליצור מוסר השכל. סרט מופרע, אלים ומצחיק הלועג לשקרים הלבנים שהורים מספרים לילדיהם.
פרס ההפקה באדיבות דרומהפקות וסלקום הוענק לניצן לייטנר עבור הסרט "שושקה"
פרס הצילום הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק לעומר דאידה עבור הסרט "עדר"
פרס העריכה הטובה ביותר באדיבות סלקום הוענק לאלמוג גנות עבור הסרט "עדר"
פרס המשחק הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק לזוהר מידן בסרט "שיווי משקל"
פרס העיצוב האומנותי הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק להדר ליליאן עבור הסרט "זאב ואיילה"
פרס משותף לתסריט הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק לנטע מורט עבור הסרט "אסי לא גר כאן" ולרועי פרידן עבור הסרט "זאב ואיילה".
פרס חביב הקהל באדיבות חברת ההפצה Yes We Canne הוענק לשאול אבן חן עבור הפיילוט "אבן חן הפקות"
פרס עיצוב הפסקול הטוב ביותר באדיבות סלקום הוענק לליאב ביטן עבור הסרט "שער האקדמיה" .
פרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר באדיבות סלקום הוענק לליאב ביטן עבור הסרט "שער האקדמיה"
ציון לשבח עבור הלחנת המוזיקה המקורית הוענק לשלומי אברהם עבור הסרט "אלה"
ציון לשבח עבור עיצוב פס הקול הטוב ביותר הוענק לתמר גולן עבור הסרט "שיווי משקל"
לראשונה הוענק מענק תמיכה לסרט הדרומי הטוב ביותר באדיבות מיזם קרן קולנוע מדרום של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, מרכז תרבות מצפה רמון ופסטיבל קולנוע דרום. המענק הוענק לחנה פסח היימן עבור הסרט "רק שלושה חודשים קדימה"

תחרות קולנוע קצר
השופטים
גלית כחלון; עופר ליברגל; שירה ארד

פרס הסרט הטוב ביותר על שם מרים הוכמן באדיבות ענף הקולנוע בישראל ובאדיבות המועצה הישראלית לקולנוע – המשרד לתרבות ולספורט הוענק ל"הגיע הזמן שתמותי כבר" מאת הדר מורג. בנוסף, הסרט זכה במענק לעריכת סצנה או טריילר לפרויקט הבא באדיבות RGB
מנימוקי השופטים: תיעוד אינטימי שלא נופל לקלישאות של השלבים האחרונים בחיים דרך קשר אוהב ומלא חמלה בין בת ואם. הסרט מלא לא רק בהתמודדות עם זקנה ומוות אלא גם באופטימיות ומציאת האור דרך חמלה אנושית ובמבט בקולנוע. היופי בסרט נובע הן מן האישיות של הדמויות, והן מן העשייה המדודה והחכמה המבליטה את הקשר בין זיכרון להווה. כל אלו הופכים את הסרט ליצירה אנושית, מרגשת ומעוררת מחשבה.
ציון לשבח במסגרת תחרות קולנוע ישראלי קצר הוענק לסרט "הר הבית" מאת איילת גולן.
מנימוקי השופטים: יצירה חכמה של יוצרת אשר מילאה בעצמה את כל תפקידי ההפקה ובנתה סרט המציע שילוב מעניין חכם, מצחיק ומפתיע בין סאונד לתמונה. הסרט משלב בין אירוע מכונן בתודעה המקומית למרחב  הגאו-פוליטי היום-יומי העכשווי ביפו. לצד השימוש המדוד במיתוס, הסרט מגיע לשיא ברגע בו חיי השכנות בבניין חודרים למה שנראה כ"סרט" המתוכנן מראש.

מענק פרויקט 'פאטה מורגנה' ליצירת סרטי אנימציה קצרצרים
במסגרת הפרויקט יופקו עד חמישה סרטי אנימציה קצרצרים באורך של 5-3 דקות ובהשקעה של עד 50,000 ש"ח כל אחד ומיועדים להקרנת בכורה בפסטיבל קולנוע דרום 2022.

הזוכים במענקי הפקה באדיבות מיזם קולנוע נגב מיסודם של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ומכללת הנגב:
חיה מושייב והוד אדלר לפרוייקט "לא רק בגנים"
עידן לוי וגילי צליק על הפרוייקט "הלופ של ג'מילה"
יונתן וסרמן על הפרוייקט "הנמר האחרון"
אדם מגרלה על הפרויקט "סבא טז'"
יעל סולומונוביץ על הפרוייקט "בשדות"
קרינה סטפנסקי ולינה חולופוב על הפרוייקט "קטנה שלי"
בנוסף, הוענקו מענקי פיתוח לפרויקטים הבאים:
"יצור פטמה" מאת לארה בוים ו"ניו אנטרקטיקה" מאת יואב אלוף

פיצ'ינג דוקו דרום
זוכה מענק תמיכה באדיבות קרן גשר ותאגיד השידור כאן הוענק לרייצ'ל שץ מבית הספר סם שפיגל על הסרט ״אצלינו בבית״
זוכה מענק תמיכה באדיבות קרן גליל וסלקום הוענק לדימה ניקיטין מוויצו חיפה על הסרט ״השלג לא יורד כאן״
ציון לשבח באדיבות קרן גשר וסלקום שחר שבתאי מאוניברסיטת אריאל  על הסרט ״בלב ים״

More News

המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.
תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס