פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב. בשיאו של הערב הוכרזו הזוכים בתחרויות השונות.

הסרט "ציפורה ורחל לא מתות" של "הדר מורג" הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות סרטי ביכורים.
הסרט  "אישה אחת במקוואני" של הבמאיות דריה בלובה וואלרי אלוסקינה זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות קולנוע קצר.

תחרות סרטי ביכורים

בפעם השנייה בפסטיבל קולנוע דרום התקיימה תחרות סרטי ביכורים - קולנוע ישראלי ובינלאומי, במסגרתה הוענקו פרסים לזוכים/ות בגובה 45,000 ₪ סה"כ. 
חבר השיפוט: נדב לפיד (יו"ר חבר השיפוט), דומיניק וולינסקי, אמיר קמינר.

פרס הסרט הטוב ביותר בסך 20,000 ש"ח הוענק להדר מורג עבור הסרט "ציפורה ורחל לא מתות".
נימוקי חבר השיפוט: "למרות שלפעמים קשה לשמור את העיניים על המסך.  למרות שהסרט מדבר אל האני האפל הכי עמוק שלנו.  למרות שאפשר לחשוב שהוא הולך רחוק מדי למחוזות האינטימיות: ציפורה ורחל הוא סרט הכרחי, ייחודי וחד פעמי. היוצרות משלימות זו את זו כדי לקחת אותנו עמוק לתוך גיהנום שיש בו פוטנציאל לתיקון."

פרס החתימה הוויזואלית בסך 15,000 ש"ח הוענק לטיציאן בוחי עבור הסרט "אי קטן".
נימוקי חבר השיפוט: "שני זרים, שנמלטו מהאסונות, מהמלחמות ומהשבר של ארצותיהם, מקדישים את חייהם, ימים כלילות, לשמירה על כפר שוויצרי ששום דבר לא קרה ולא יקרה בו. שיר הלל קולנועי לגדולה, ליופי, לסתמיות ולאבסורד של החיים, שמדלג בקלילות בין הדוקומנטרי לעלילתי, בין המציאותי למדומיין, הופך אותם למיקשה קולנועית נפלאה אחת."

פרס הסיפור הקולנועי בסך 7,500 ש"ח הוענק למעיין ריף עבור הסרט "הפילגש".
נימוקי חבר השיפוט: "האבל שאין לו מקום,  אבלה של הפילגש על אהובה המת, הופך לכוח המניע של הסרט החריף והמסוגנן הזה. דרכו הוא בוחן שאלות של אסור ומותר, לגיטימי ופסול- למי ועל מה מותר לבכות?"

תחרות קולנוע קצר

חבר השיפוט: "יוצרי הפודקאסט "אוכלי סרטים" ליעד הרמן, ניתאי דגן, ארנון רוזנטל (שופטים כקול אחד), העורכת ויועצת העריכה שירה הוכמן, ציאקו אבסזדה (Tsiako Abesadze) המפיקה הגיאורגית של "הענקים של איי הפסחא".

פרס הסרט הטוב ביותר ע"ש מרים הופמן באדיבות התאחדות ענף הקולנוע בישראל בסך 15,000 ש"ח הוענק לסרט "אישה אחת במקוואני" של הבמאיות דריה בלובה וואלרי אלוסקינה.
נימוקי חבר השיפוט: "מסעו של גבר לעבר אשתו לובש את צורתה האמורפית של התשוקה. לאור ההיעדר, ולאורך הזמן החולף, המציאות הקונקרטית וחסרת האונים, פורצת את גבולותיה לשדה המטפיזי ומצליחה, ולו לרגע אחד בזמן, למלא את החלל הבלתי נסבל. הסרט "אישה אחת במקוואני" הוא יצירת אמנות עמוקה וכנה על זמן, היעדר וערגה. העדינות והצורה החזקה אך המינימליסטית שלו, מאפשרת לו להדהד במוחנו הרבה אחרי שהוא מסתיים."

מענק פיתוח באדיבות הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ע"ר בסך 10,000 ש"ח הוענק לסרט "מיקה/2300" של הבמאים בעז פרנקל ועמרי ון-אסן.
נימוקי חבר השיפוט: "הדימיון הוא חוויה מעשירה, המעוררת את המהות היצירתית בתוך הנשמה המתוקה ביותר. צפייה בעולם דרך עיניו של עגל מס' 2300 מעניקה לנו תחושה מענגת של פליאה, אמפתיה והערכה עמוקה לפשטות הקיום שלנו."

ציון לשבח הוענק לסרט "צו הרחקה" של הבמאים שרון מימון וטל גרניט.
נימוקי חבר השיפוט: "בעשייה קולנועית מהדרת והפקה מהוקצעת מצליח הסרט להעביר בצורה אפקטיבית וחדשה את האימה של אלימות משפחתית בעידן הטכנולוגי. השימוש ברחפן כאמצעי שליטה ממוכן מחד - תוך ההתייחסות הקולנועית בעשיית ז׳אנר למול סיפור עתיק מאידך מצליחה לייצר זווית חדשה.
הסרט מצליח גם להשתמש במדיום הסרט הקצר לטובתו ולהנכיח אירועים ופעולות קצרות ומדוייקות שייתכן ולא היה להם מקום במדיום ארוך יותר."

פיצ'ינג סדרות טלוויזיה ורשת ע"ש מודי בר-און

חבר השיפוט: מנהלת הדרמה בyes דגנית אטיאס גיגי, מנהלת מחלקת הדרמה בקשת 12 קרני זיו, במאי מפיק/ יו״ר איגוד המפיקים בישראל אדר שפרן, ומנהל התוכן של Sipur אריאל וייסבורד.

נעה אלישע זכתה בליווי אמנותי מבית ׳yes׳ ובפרס כספי מתורם אנונימי בסך 4000 ש״ח.
רון יוסטוס סגל זכה בליווי כתיבה ופיתוח ופרס כספי בסך 4000 ש״ח מבית קשת.

תחרות קולנוער דרום

זו השנה השנייה לתחרות "קולנוער  דרום" לתלמידי/ות מגמות קולנוע ממחוז הדרום, בשיתוף משרד החינוך- היחידה לאמנויות ובהפקת רונית איפרגן.
חבר השיפוט: ענבל פטל, רונן בלזם, נדב משעלי.

במקום הראשון זכה הסרט "התחנה האחרונה" של אולפנת דרכא, נתיבות. יוצריו זכו במאסטר קלאס עם סטודיו האנימציה THE HIVE (באדיבות THE HIVE וWNA סטודיו) ובחמישה כרטיסים לסרט בסינמה סיטי, באדיבות סרטי יונייטד קינג.

במקום השני זכה הסרט "עד שיצא עשן" של אולפנת הללי, גבעת וושינגטון. יוצריו זכו במאסטר קלאס עם חברת ההפקה מטאפור (באדיבות מטאפור הפקות) ובחמישה כרטיסים לסרט בסינמה סיטי (באדיבות סרטי יונייטד קינג).

במקום השלישי זכה הסרט "סבב שני" של אולפנת בהרן, גדרה. יוצרותיו זכו בעשרה כרטיסים לסרט בסינמה סיטי (באדיבות סרטי יונייטד קינג).

ציון לשבח הוענק ל"סבתא ספרי לי" של תיכון ברנקו וייס מיתרים, מיתר.

נתראה בפסטיבל בשנה הבאה!

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.