שני פרסומי מאמרים חדשים לד"ר ווילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, בכתב העת האקדמי היוקרתי והמוביל בחקר התיירות, Tourism Review

המאמר הראשון, שחיבר ד"ר אברהם יחד עם ד"ר ליאור סולומונוביץ מהמחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר אף הוא, חוקר את הקשר בין גורמי אישיות, המוכרים כחמשת התכונות הגדולות (פתיחות מחשבתית, נעימות, מצפוניות, נוירוטיות, ומוחצנות) ואמון בטכנולוגיה, לבין הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT, כאמצעי לתכנון נופשים בחו"ל.

נמצא כי מאפיין אישיות אחד, מוחצנות, משפיע על הנכונות לאמץ צ׳טבוטים המבוססים על ChatGPT כאמצעי לתכנון נופשים בחול. תיירים מוחצנים נטו לתפוס את הטכנולוגיה כקלה לשימוש וכתוצאה מכך היו נכונים לאמץ אותה. כמו-כן, ככל שהתייר מאמין יותר בטכנולוגיה, כך הוא נוטה לתפוס אותה כשימושית יותר. הממצאים מצביעים על כך שהאמון בטכנולוגיה מושפע מהמידה בה היא נתפסת כקלה לשימוש. ממצא אחרון חביב מראה שלגיל ישנה השפעה משמעותית על הנכונות לאמץ את הטכנולוגיה. למרות שבאופן כללי נמצא קשר חיובי בין המידה שבה טכנולוגיה נתפסת כשימושית והנכונות לאמץ אותה, בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, הקשר הזה נחלש. כלומר, ככל שהתייר מבוגר יותר, עוצמת הקשר בין המידה בה הטכנולוגיה נתפסת כקלה לשימוש והנכונות לאמץ אותה - חלש יותר.

למאמר המלא

מטרת המחקר השני של ד״ר אברהם, הייתה לסקור את הספרות בנושא איבה צרכנית, על-מנת לגשר על הפער הספרותי שזוהה (לדוגמה, מדוע בחלק מהמחקרים נמצא קשר בין איבה לתדמית של מדינה ובמקרים אחרים לאו?) ולהציע כיווני מחקר עתידיים.

איבה צרכנית הינו תחום מחקר חדש יחסית, אשר החל לקבל ביטוי בשיח האקדמי רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. הנחת המוצא של רעיון זה היא שאמוציות שליליות מצד הצרכן משפיעות באופן ישיר על הימנעותו מרכישת מוצרים או שירותים ממדינה/חברה מסוימות.  החל משנת 2014 תחום האיבה הצרכנית התרחב ובשנים האחרונות פורסמו למעלה מ-20 מחקרים, אשר בוחנים רעיון זה בהקשר של תיירות. מחקרים אלה מעידים על ההשפעה השלילית של האיבה על תדמיתם של יעדים ומוכנות לבקר בהם.

למאמר המלא

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ג'יי אברהם בביקור במכללת ספיר
ביקורו של המנטור המוביל מארה"ב הניב שיתוף פעולה בין-לאומי עם המכללה האקדמית ספיר. ביקורו המיוחד של ג'יי אברהם, מבכירי המנטורים העסקיים בארה"ב, בעוטף עזה ובמכללה האקדמית ספיר הביא לחתימת הסכם שיתוף פעולה בינלאומי שעתיד להצעיד את הדור הבא של היזמים הישראליים | נשיא המכללה, פרופ' קידר: "שיתוף הפעולה עם קבוצת ג'יי אברהם מהווה הזדמנות חשובה לחיזוק הקשרים הבינלאומיים של המכללה ולצמיחה מקצועית של הסטודנטים והסטודנטיות שלנו". במהלך ביקורו בישראל במרץ האחרון הגיע ג'יי אברהם, אחד ממובילי המנטורים העסקיים בארה"ב למכללה האקדמית ספיר, ונשא הרצאה מיוחדת לקהילות ההייטק והעסקים בישראל.
מתוך הסרט הקצר הילד בבימוי יהב וינר ז"ל
ברכות לסגל האקדמי ולבוגרי ביה"ס לאמנויות הקול והמסך על זכיותיהם בטקס פרסי אופיר, שנערך אתמול! פרסי אופיר ניתנים מדי שנה על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה עבור יצירה קולנועית מצטיינת.   יהב וינר ז''ל (סגל מנהלי בבית הספר) זוכה פרס אופיר לסרט העלילתי הקצר "הילד". ירמי שיק בלום (בוגר ומרצה) ואלעד אורנשטיין (בוגר) זוכי פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר עבור ״הדונם של סבתא״. יוסי אפלבאום (מרצה) זוכה פרס פסקול עבור ״העיר הזאת״. ניצן ציפרוט (בוגרת) זוכת פרס העיצוב האמנותי עבור ״העיר הזאת״. "עיד", סרטו של הבוגר יוסף אבו-מדיעם, זוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על הופעתו של שאדי מרעי. &nb