צרכנות בזמן מלחמה: איזה תחום צפוי לצמוח?

ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ומומחה להתנהגות צרכנית, כותב במאמר לאתר ice מדור כסף וצרכנות:
מאז פרוץ מלחמת "חורבות ברזל" חלה ירדה ניכרת בצריכה בכל הענפים (מלונאות ותיירות, מסעדנות, חינות ופנאי, ועוד). כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, חלה התאוששות מוגבלת ברוב התעשיות למעט המלונאות והתיירות אשר ממשיך לחוות יריד בביקוש. על פניו נראה כי הכלכלה הישראלית יודעת להתאושש מהר גם במצב של מלחמה. האם הכלכלה הישראלית יכולה לשרוד מלחמה שמדינה לא חוותה מזה חמישה עשורים?

למאמר המלא

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.