תקשורת והייטק - ספר חדש ליצחק משיח, ראש מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת

תקשורת והייטק: על עיתונות, יחסי ציבור ותרבות תקשורתית, הוא ספר הביכורים של יצחק משיח, העוסק בייצוג התקשורתי של ענף ההייטק בעיתונות בישראל ובתפקידם האסטרטגי של גורמי השיווק.

הספר מתאר מצד אחד, את אופני הייצוג התקשורתי של תעשיית ההייטק בעיתונות המקוונת, ומצד שני הוא מביא רשימה ארוכה של טקטיקות ואסטרטגיות תקשורתיות. כך, הספר תורם הן בהיבט העיוני-מחקרי לחוקרים במדעי החברה הן בהיבט היישומי-מעשי לגורמים בענף התקשורת והשיווק.

הספר מבוסס על מחקר הכולל ניתוח כמותני ואיכותני של מאות כתבות וראיונות עומק עם אנשי טכנולוגיה, עיתונאים וגורמי שיווק בישראל והוא משרטט תמונה מעניינת של השיח העיתונאי-טכנולוגי בישראל וחושף את הנושאים המרכזיים שעומדים במרכז הסיקור התקשורתי של המרחב הטכנולוגי בישראל. על בסיס מחקרי תקשורת קלאסיים, המחבר מגדיר את הסיקור החיובי, ההצלחות ופריצות הדרך בתעשיית ההייטק כ-"חדשות-סדר" והסיקור השלילי של סקנדלים, פיטורים ומשברים כ-"חדשות אי-סדר". בנוסף, הספר מתמקד במדיניות הארגונית והאינטרסים של המעורבים בתהליך התקשורתי והוא מציג את המתח וקשרי העבודה בין גורמי יח"צ, עיתונות וחברות הטכנולוגיה.

יצחק משיח

יצחק משיח הוא ראש מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת בספיר ויו"ר פורום החוקרים הצעירים של האגודה הישראלית לתקשורת (ISCA).
משיח מייסד תכנית הפרקטיקום SPICE, המאפשרת לסטודנטים בתחילת דרכם לעשות את צעדיהם הראשונים בעולמות התקשורת.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.