"לא ביקשתי לבוא לעולם" - ספר חדש לד"ר אלעד בן אלול, מרצה במחלקה לתקשורת

"לא ביקשתי לבוא לעולם" הוא אסופת מאמרים מהפכנית פרי הגותו של הרב מאניס פרידמן, הרב הנצפה ביותר ביוטיוב ושליחו של הרבי מלובביץ׳. איך מפסיקים להיפגע מאנשים אחרים?

האם ביקשנו לבוא לעולם? ואם לא ביקשנו, מדוע אנחנו כאן? לפי הכותב, זאת השאלה החשובה ביותר שכל אדם צריך לשאול כיום. התשובה עליה תשנה את חיינו לנצח. מה קורה לנשמה לאחר המוות? למה בני נוער סובלים מדיכאונות? מדוע אהבה הורסת לנו את מערכת היחסים? ומדוע אלוקים ברא את העולם? זהו רק חלק קטן מהשאלות שספר זה עונה עליהן, תוך שהוא קורא לנו להתנער מכל מחשבה מקובעת ולתור אחר התכלית האמיתית של החיים.

בשפה בהירה ועכשווית, ועם הרבה הומור ותובנות פורצות דרך, הספר "לא ביקשתי לבוא לעולם" מנגיש לנו את חוכמת החסידות ומצית את ההתלהבות והסקרנות בקרב דתיים, מסורתיים וחילונים כאחד.
הספר, שנכתב על ידי ד"ר אלעד בן אלול, מבוסס על הרצאותיו של הרב פרידמן, ועשוי להתגלות כנקודת המפנה של כל אחד ואחת מאיתנו.

ד"ר אלעד בן אלול

ד״ר אלעד בן אלול הוא מרצה לאנתרופולוגיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת בספיר ובאוניברסיטת תל אביב. בן אלול הוא אנתרופולוג המתמחה בטכנולוגיות דיגיטליות, תרבות חומרית ולימודי אפריקה. הוא עוסק גם בקולנוע תיעודי ומלמד חסידות בבית חב״ד ר״ג ובזום.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.