אפידמיולוגיה הולכת ונמשכת של משורר - ספר חדש לפרופ' סמי שלום שטרית, ראש ביה"ס לאמנויות הקול והמסך

הספר נכתב בתקופה מוגדרת, הן בזמן והן באופיה - בשנה הראשונה למגיפת הקורונה, וכולו נובע מתוך מצבו הנפשי של המשורר בעיקר בתקופות הסגר.

כך כתב שטרית על חוויית כתיבת השירים האלה: ״לא התכוונתי לכתוב ספר שירים ואף לא שירים בודדים בשנת הקורונה האיומה, אבל כמו תמיד המילים היו מפלטי ומקלטי בעתות הסגר והמחנק, לנפש בעיקר. הייתי לבד בכל הסגרים. תמיד לבד. כתבתי בהפסקות גדולות מבלי לתכנן שום דבר. כתבתי לעצמי קודם כל, כמו תמיד. הטקסטים הצטברו בקובץ אחד. לא קראתי אותם ולא התעסקתי בהם. לאחר למעלה משנה פתחתי את הקובץ ובקריאה רצופה הופתעתי לגלות מעין יומן פיוטי גלוי לב המתעד ללא סינון: רגעים, מחשבות, פחדים ושמחות קטנות בשנת הקורונה הראשונה. אלה הם מעין תצלומי הבזק של הנפש.״

פרופ' סמי שלום שטרית

פרופ' סמי שלום שטרית הוא ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר. הוא משורר, סופר ויוצר קולנוע. עד היום פרסם שישה ספרי שירה. שירים רבים שלו פורסמו בכל מוספי הספרות וכתבי העת לספרות בארץ, וכן תרגומים לשיריו התפרסמו בשפות רבות כולל ערבית, אנגלית, נורווגית, גרמנית, צרפתית ועוד.

שירתו של סמי שלום שטרית קנתה לה מקום חשוב ומשפיע בשירה העברית הישראלית ורובה עוסק בשאלות של זהות, זיכרון, עוול וצדק, מלחמה ושלום וכן כתב שירי אהבה רבים. בין ספריו, הבולט ביותר הוא ״שירים באשדודית״ בהוצאת אנדלוס. רבים משירי הספר עובדו והולחנו למופע המוזיקלי המצליח ״שירים באשדודית״.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ג'יי אברהם בביקור במכללת ספיר
ביקורו של המנטור המוביל מארה"ב הניב שיתוף פעולה בין-לאומי עם המכללה האקדמית ספיר. ביקורו המיוחד של ג'יי אברהם, מבכירי המנטורים העסקיים בארה"ב, בעוטף עזה ובמכללה האקדמית ספיר הביא לחתימת הסכם שיתוף פעולה בינלאומי שעתיד להצעיד את הדור הבא של היזמים הישראליים | נשיא המכללה, פרופ' קידר: "שיתוף הפעולה עם קבוצת ג'יי אברהם מהווה הזדמנות חשובה לחיזוק הקשרים הבינלאומיים של המכללה ולצמיחה מקצועית של הסטודנטים והסטודנטיות שלנו". במהלך ביקורו בישראל במרץ האחרון הגיע ג'יי אברהם, אחד ממובילי המנטורים העסקיים בארה"ב למכללה האקדמית ספיר, ונשא הרצאה מיוחדת לקהילות ההייטק והעסקים בישראל.
מתוך הסרט הקצר הילד בבימוי יהב וינר ז"ל
ברכות לסגל האקדמי ולבוגרי ביה"ס לאמנויות הקול והמסך על זכיותיהם בטקס פרסי אופיר, שנערך אתמול! פרסי אופיר ניתנים מדי שנה על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה עבור יצירה קולנועית מצטיינת.   יהב וינר ז''ל (סגל מנהלי בבית הספר) זוכה פרס אופיר לסרט העלילתי הקצר "הילד". ירמי שיק בלום (בוגר ומרצה) ואלעד אורנשטיין (בוגר) זוכי פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר עבור ״הדונם של סבתא״. יוסי אפלבאום (מרצה) זוכה פרס פסקול עבור ״העיר הזאת״. ניצן ציפרוט (בוגרת) זוכת פרס העיצוב האמנותי עבור ״העיר הזאת״. "עיד", סרטו של הבוגר יוסף אבו-מדיעם, זוכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על הופעתו של שאדי מרעי. &nb