פרופ' אורנה אליגון דר מונתה לממונה מוסדית ויועצת הנשיא להוגנות מגדרית במכללה האקדמית ספיר ותחליף את ד"ר טלי מרגלית.

פרופ' אורנה אליגון דר היא חברת סגל בבית הספר למשפטים של המכללה האקדמית ספיר, ותחומי המחקר שלה כוללים היסטוריה של המשפט, דיני ראיות ומשפט פלילי. בעברה כבר היתה יועצת נשיא לענייני הוגנות מגדרית במרכז האקדמי כרמל, שם גם כיהנה כדיקנית סטודנטים.

פרופ' אליגון דר הינה אחראית להגשת מועמדות המכללה לתוכנית "קו המשווה", פרוייקט שמטרתו לקדם הוגנות מגדרית במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים ע"י ות"ת. מטרת התוכנית, בין היתר, להשוות בטווח הארוך את שיעור הנשים בדרגות השונות של הסגל האקדמי לשיעורן באוכלוסייה.

פרופ' אורנה אליגון דר

לדברי פרופ' אליגון דר: "במהלך הקריירה שלהן, נשים נתקלות בחסמים גלויים וסמויים, וככל שהדרגות האקדמיות גבוהות יותר והתפקידים בכירים יותר, שיעור הנשים קטן בהשוואה לשיעור הגברים. קיים פער בין הדימוי העצמי של האקדמיה, כסביבה נאורה ומתקדמת, לבין מציאות, בה ממשיכים להתקיים פערים משמעותיים בין גברים לנשים, ובה אין ייצוג הולם לחברות וחברי סגל מאוכלוסיות הסובלות מהפלייה. הסרת חסמים חברתיים תאפשר לכישרונות מגוונים לפרוח במכללה, ותתרום לשגשוג האקדמיה כולה".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.