הספר "איך להיות ושאלות אחרות" שכתבה ארנה קזין הינו אסופה של מסות אישיות, מהן מרכיבה קזין סיפור חניכה עצמית: איך לימדה את עצמה לנשום, איך היא מצליחה להביט במראה ולאהוב את מה שהיא רואה, איך היא לומדת להיות לסבית, להחליף גלגל, להתאבל, להיות בת זוג; ומדוע היא חייבת לשמור על ריחוק חברתי.

דרך יצירות ספרותיות והגותיות שהשפיעו עליה, ובאמצעות ההתבוננוּת והעדוּת, מחפשת קזין דרך מהמבוכה אל הגאווה – בסוגיות של מיניות ואהבה, של הגוף ושל הרצון; ומבררת מדוע היא מרגישה בבית דווקא בזמן הכתיבה.

"המשיכי למצוא דרכים משלך להבין מה קורה, מה את אמורה לעשות, איך את אמורה להיות", אומרת ארנה קזין לילדה שהיתה בגיל 13. "כי את יודעת, חבל שאף אחד לא אמר לך את זה עד היום: זה הדבר היחיד שאת יכולה לעשות - לחפש בעצמך את התשובות לשאלה: איך להיות".

ארנה קזין היא מנחת סדנאות כתיבה במחלקה לתרבות - יצירה והפקה, סופרת, מסאית וכלת פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים ב-2009. עד היום ראו אור שמונה מספריה.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.