הינך נמצא כאן

המאפיין העיקרי של העשור הקודם הוא המעבר הטוטאלי של תקשורת ההמונים למוצרים ושירותים דיגיטאליים שהפכו לממשק עיקרי בין המשתמש הפרטי לבין העולם סביבו בחיי היום-יום. שינוי זה הפך את ענף התקשורת הדיגיטאלית בעולם לתחום תעסוקה מתפתח הן בהיבטים הטכנולוגיים והכלכליים והן בהיבט התעסוקתי. התפתחות זו גרמה לפעילות מוגברת של חברות ההייטק והקמתם של אלפי חברות הנותנות שירות בתחום האינטראקטיב, בתחום התקשורת הסלולרית, בתחום הממשקים והאפליקציות, בתחום בניית מערכי מידע ואינפורמציה ברשת, וכמובן פיתוח וסטארטאפים. אל עולם הסמארטפונים, הטאבלטים והמחשבים האישיים מצטרפים שחקנים חדשים בתחומים רבים לשימוש ציבורי ופרטי כגון: טלוויזיה חכמה, שעונים, משקפיים, גאדג'טים, אפליקציות בית חכם, מסכי טאצ' בגדלים שונים המופיעים במקומות ציבוריים ומוצרים נלווים למכשירים ביתיים, מכוניות, כל תחום הבידור והפנאי ועוד.  כמו כן, מהפכת האינטרנט –מביאה עמה מכשירים בעלי סנסורים המחוברים לסמארטפון האישי ואוספים מידע. בעקבות ההתפתחויות הללו קיימת כבר היום  דרישה הולכת וגוברת בשוק  לתפקידים רבים חדשים בתחום הדיגיטאל שלא היו קיימים בעבר כגון-מעצבים, מאפיינים, אנשי חווית משתמש, מנהלי פרויקט, מנהלי מוצר, אנשי שיווק ושיווק חברתי ועוד עשרות תפקידים טכנולוגיים.

אופק תעסוקתי - תעשיית עיצוב מדיה היא התעשייה המתרחבת ביותר בעולם שמייצרת דרישה לעובדים רבים בתחום
הנדסאי עיצוב מדיה העובדים בתחום מתאפיינים ביכולות אסטטיקה בסיסיות (לא חייב שיהיה אמן),יכולת ניתוח וחשיבה קונספטואלית, יכולות חשיבה לוגיות, רצון ותשוקה למקצוע.

  • מגמת עיצוב מדיה מכשירה את הסטודנטים להשתלבות בתעשיית הדיגיטאל והנדוס מוצרי הדיגיטאליים. עם סיום הלימודים וקבלת הדיפלומה יוכל הבוגר להשתלב בתפקידים הבאים:
  • מעצב אינטראקטיבי / דיגיטלי (בסביבות שונות - מסך, סמארטפון, טאבלט)
  • מתכנת צד קדמי (FED - Front End Developer)
  • מאפיין חווית משתמש (UX - User Experience)
  • מאפיין/מעצב ממשק משתמש (UI - User Interface)
  • מנהל רשת חברתית / מנהל מדיה
  • יזמים של פרויקטים / עצמאים

השתלבות בוגרים בתעשיה וייזום תעסוקתי
הנדסאים בוגרי המגמה משתלבים בתעשיית הדיגיטאל, חברות הייטק, משרדי קריאטיב ,UX וUI- שונים ועוד. בתחומים הבאים:

  • חברות פיתוח וסטרט-אפ
  • חברות אינטראקטיב לבניית אפליקציות ואתרים web + celolar
  • משרדי פרסום
  • אנשי תחזוקה ופיתוח במערכות מידע רשתי בגופים מוסדיים, ארגונים, גופי תקשורת, גופים פיננסיים, וחברות הפועלות בכל תחומי המשק.
  • השתלבות במערכי שיווק בחברות, ארגונים ומוסדות
  • מנהלי רשתות חברתיות
  • חברות העוסקות בשירות ופיתוח שיווק ופרסום רשתי

תכנית
הקורסים הנלמדים במגמה מחולקים למספר קטגוריות לימודיות:
1. קורסי עיצוב: מבואות, עיצוב חזותי, טיפוגרפיה, צבע, מיתוג, עיצוב ממשקים ודיגיטאל לפלטפורמות שונות כגון: אתרים, סמארטפונים, טאבלטים, ממשקים אישיים ועוד.
2. תוכנות עיצוביות: מגוון תוכנות של כל חבילת ADOBE:

  • פוטושופ
  • אילוסטרייטור
  • אין-דיזיין
  • פלאש
  • דרימויבר
  • ותוכנות נוספות

תוכנות אלה מאפשרות לנו לעצב ולבנות מוצרים דיגיטליים בקלות ובפשטות.

3. קורסי תכנות: HTML5 CSS3 JQUERY JAVASCRIPT מערכות ניהול תוכן WORDPRESS
4. קורסי תכנון ואפיון: אפיון וניהול פרויקט דיגיטלי, אפיון ותכנון ממשק, אפיון ותכנון חווית משתמש, יצירת אבי טיפוס, ניתוח תוכן ועוד.
5. קורסים נוספים משלימים: קורס שיווק ושיווק ברשתות חברתיות, כתיבה ייעודית ומחקר, עיצוב לפרינט, טכנולוגיות אינטרנט מתקדמות, העלאת אתרי אינטרנט און-ליין ועוד.

*מרבית הקורסים מלווים בסדנאות עבודה וכל קורס מטרתו להפיק תוצר אמיתי, לצורך יצירת תיק עבודות עשיר.

הלימודים במגמה מתקיימים 4 ימים בשבוע, לימודי בוקר במשך שנתיים (4 סמסטרים)
במהלך השנה הראשונה, הסטודנטים ירכשו כלים וידע בסיסי בקשת רחבה של תחומים מעולם העיצוב והמדיה.
השנה השנייה מוקדשת להתמחות בתחום האינטראקטיב/אפליקציות ובה יתמקדו רוב הקורסים הנלמדים. התמקדות בתחום זה, תוביל להכנה והכשרה של סטודנטים באופן הטוב ביותר לשוק העבודה.

התנסות מעשית

לימודי עיצוב מדיה הינם לימודים פרקטיים בהם יתנסה הסטודנט במהלך לימודיו בעיצוב  תוצרים דיגיטאליים כגון:

  • אפליקציות לפלטפורמות שונות (אנדרואיד, IOS  וכדומה) - עיצוב ופיתוח ויזואלי.
  • אתרי אינטרנט אינטראקטיביים (תדמיתיים/בלוגים/פורטלים ועוד).
  • אתרי אינטרנט רספונסיביים (עיצוב משתנה לכל מסך בנפרד - מסך, סמארטפון, טאבלט ועוד).
  • אפליקציות למסכי מגע שונים.
  • אפיונים של פרויקטים דיגיטליים שונים ומורכבים.
  • אבי טיפוס של מוצרים דיגיטליים
  • מיתוג ועיצוב לדפוס - לוגו, כרטיסי ביקור ועוד
  • עיצוב ספרים וקטלוגים

שיתופי פעולה
לניסיון המעשי ולממשק עם מעסיקים במהלך הלימודים חשיבות רבה. הסגל וההנהלה משקיעים מאמצים רבים בשיתופי פעולה עם התעשייה על מנת להעניק לסטודנטים ניסיון מעשי עוד במהלך הלימודים:

  • ביצוע פרויקטים עבור חברות וארגונים במגוון קורסים שונים הנלמדים במגמה במטרה ליישם את החומר הנלמד.
  • סטודנטים במגמה משתלבים בתעשייה בתום לימודיהם ולעיתים אף במהלכם.
  • המגמה מבצעת שיתופי פעולה עם ארגונים מוסדיים שמספקים פרויקטים לסטודנטים.
  • המגמה מאפשרת לקדם מיזמים ורעיונות אישיים של כל סטודנט באופן פרטני.
  •  לרשות הסטודנטים הלומדים במגמה עומדים משאבים טכנולוגיים מהמתקדמים בשוק כגון-מעבדות מחשבים מתקדמות, ציוד דיגיטלי כגון מצלמות, כיתות מרווחות  ועוד

סגל
המרצים במגמה לעיצוב מדיה הינם מהמובילים בתחום ובעלי ניסיון הוראתי ומעשי. חלקם מתמחים בהוראה והנחייה, חלקם מומחים, אנשי פיתוח ועיצוב וחלקם בעלי תפקידים בחברות מובילות במשק. מרצי המגמה מקפידים על יחס אישי וקשר הדוק עם הסטודנטים תוך הבנת צרכי הסטודנט וקשייו. צוות המרצים במגמה יעזור ויקדם ככל יכולתו את השתלבות הבוגר בתעשייה.

משך הלימודים: שנתיים, 4 ימים בשבוע

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
11 + 7 =
עמדה ייעודית לשינוי הרב קו ברכבת לתושבי הדרום תוצב בתחנת שדרות עבור סטודנטים ומרצים בספיר למספר ימים בעמדה יוכלו לשנות...
לידיעה באתר אנשים ומחשבים
26.6.16 | מערכת אנשים ומחשבים
מיזם להקמת מעבדה ותוכנית אקדמית בתחום הניו מדיה שיהפכו את הנגב למרכז חדשנות עולמי במסגרת שיתוף הפעולה תושק תכנית...