סטודנטיות וסטודנטים במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית, הלומדים בקורס הבינלאומי "מדיניות של הכלה והדרה", בהובלת ד"ר מולי בנטמן, יצאו ללמידה משותפת, פנים אל פנים, עם עמיתיהם לקורס מהמחלקה ללימודי תרבות מאוניברסיטת ברמן, גרמניה.

לאחרונה התקיים חלקו הגרמני של הקורס המשותף, לאחר למידה משותפת בישראל במרץ 23, והמשך לימודים מקוון במהלך השנה. עקב המצב, היציאה לגרמניה, באיחור של חודשיים מהמתוכנן, הייתה מוטלת בספק. לבסוף, למרות החששות משני הצדדים, היא יצאה לפועל בהצלחה רבה.

במהלך שבוע הלימודים בגרמניה, הכירה הקבוצה את המבנה החברתי של גרמניה והיחס כלפי אוכלוסיות שונות ומגוונות בחברה זו. הסטודנטים פגשו אנשים, שחשפו את חייהם בגרמניה ואת האופן בו הם פועלים למען הכללה חברתית ונגד הדרה.

אחת מהם הייתה פילינה מארגון אקריבה - ארגון חינוכי הפועל נגד אנטישמיות ולמען פיתוח חשיבה ביקורתית. פילינה גם מעורבת בארגון האוהדים של וורדר ברמן, דרכה נחשפו לשיתופי הפעולה עם קבוצות כדורגל בישראל ולהיכרות בינה לבין הירש גולדברג פולין, החטוף בעזה. הקבוצה שמעה על מאמצי קבוצת האוהדים להעלות את נושא החטופים והשמעת קולם בקרב אוהדי הכדורגל. פילינה סיפרה שהנושא חשוב עבורה, משום שיש בה את הפחד שישכחו את הא.נשים והאירועים שקרו וציינה שזוהי שליחות עבורה. עוד שיתפה פלינה על האופן שבו הם פועלים כארגון אוהדים להרחקת קיצוניים ימנים ממגרשי הכדורגל ובחינוך לגיוון חברתי סובלנות ודמוקרטיה.

More News

במסגרת הקורס "חשיפה לעולם היזמות" של ח"י בספיר, התארחו השבוע בגוגל תל אביב כ-50 סטודנטיות וסטודנטים מהחברה הערבית ליום שכולו השראה, יזמות, חדשנות והייטק. בסיור פגשו הסטודנטים והסטודנטיות יזמים מהחברה הערבית  ושמעו על סיפור השתלבותם בעולם הייטק בישראל. בנוסף, התנסו בסדנה לייצוג עצמי וקידום קריירה. הסיור הוא חלק מהקמת מעבדת חדשנות בתחום הרפואה שתוקם בשנה הבאה במרכז החדשנות של המכללה ותנוהל ע"י ד"ר האמה אבו קישק. במעבדה ישולבו דמויות מעולם הרפואה, מב"יח ברזילי ומשירותי בריאות "כללית" יחד עם סטודנטים וסטודנטיות, ובה יפתחו מיזמים בתחום.
חדש על המדף
צדיקות למהדרין: נשים מהאמיש ונשים חרדיות מתדיינות עם המדיה Strictly Observant: Amish and Ultra-Orthodox Jewish Women Negotiating Media "מקובל לחשוב שנשים מהאמיש ונשים חרדיות הן שמרניות, צייתניות וכנועות. המחקר המשווה שערכתי מלמד שהמציאות מורכבת הרבה יותר." כיצד הצליחה חוקרת ישראלית להיכנס אל קהילת האמיש בפנסילבניה, אחת הקהילות הסגורות והמסקרנות ביותר בעולם? איך חיה יהודייה שומרת מצוות בבית נוצרי, שבו שומן חזיר מופיע בכל מתכון? כיצד הסכימו נשות האמיש לשתף פעולה עם מחקר אקדמי? איך מנהלים מחקר בחווה מבודדת, ללא חשמל וללא אינטרנט? כיצד מפיצים שאלונים עם סוס ועגלה, בקהילה שבה אין מכוניות?