קורס דירקטורים

מקורן של סמכויות הדירקטוריון הוא בחוק החברות ובתקנות החברה הספציפית בה פועל הדירקטוריון.
הדירקטוריון הוא שמתווה את מדיניות החברה/העמותה, והוא מפקח כאמור על ביצועי המנכ"ל. כל החלטה או פעולה של חבר דירקטוריון חייבת להיות באופן ישיר פרי ידע מקצועי, שיקול דעת וכל זאת תוך הקפדה על טוהר המידות והימנעות מניגוד עניינים.

הדירקטורים בעבודתם נדרשים לידע רחב ולהבנה מעמיקה בעולם העסקים, הכלכלה , המשפט והחשבונאות, כדי שיוכלו לקבל החלטות המבוססות על מיומנויות גבוהות ושיקולים מקצועיים לצד דרישות רגולטוריות חדשות.
במסגרת הקורס יוצג ידע עדכני הנוגע להיבטים משפטיים, חשבונאים, הפיננסים והניהוליים בעבודת הדירקטוריון. בנוסף נתנו כלים יישומיים מעולם התוכן של חברות ותאגידים.
התכנים יועברו על ידי מרצים בעל ידע, ניסיון ביצועי מוכח ורקע אקדמי.

  1. להקנות למועמדים ידע שיאפשר להם לכהן כדירקטורים בחברה ציבורית / עמותת / אגודות.
  2. הקניית ידע מגוון וכלי עבודה שהתפתחו בשנים האחרונות לעבודה של דירקטורים כחבר דירקטוריון, תוך מתן דגש על הכשרתו ולצרכי עבודתו הספציפית.
  • דירקטורים מכהנים, מנהלים או בעלי תפקידים המעוניינים לכהן כדירקטורים, מזכירי חברות/יישובים, וכל גורם המעורב או עתיד להיות מעורב בעבודת הדירקטוריון וועדותיו בחברות/תאגידים/אגודות ועמותות.
  • סטודנטים שנה ג' הלומדים B.A במנהל ומדיניות ציבורית בעלי ממוצע ציונים 80.
  • סטודנטים הלומדים M.A במנהל ומדיניות ציבורית.
  • קבלת מועמדים אשר אינם עומדים באחד התנאים מותנית בריאיון אישי.

תאריך פתיחה: 19/11/2024
תאריך סיום משוער: 28/1/2025
יום לימוד בשבוע: יום ג'
היקף לימודים: 40 שעות לימוד אקדמיות. 10 מפגשי לימוד
שעות הלימוד: 17:00 - 20:15 (4 שעות לימוד אקדמיות)

קורס דירקטורים בנוי משלושה אשכולות לימוד: משפטי, פיננסי-אסטרטגי, ניהולי-התנהגותי

באשכול המשפטי

  • ירכוש המשתתף הבנת המבנים התאגידיים (הארגוני והמשפטי) של חברות, אגודות, רשויות ועמותות, ואת מארג השליטה והכרת מסמכי ההתאגדות של החברה; תקנון ומבנה התקנון, תזכיר ועוד.
  • חוקים, נוהלים ותקנות המסדירים את עבודת האירגונים ופעילות מנגנוני הניהול , ובכללם ההנהלה, הדירקטוריון והאסיפה הכללית.

באשכול הפיננסי-אסטרטגי

  • ירכוש המשתתף ידע לשם ניתוח הסביבה העסקית ,שוק ההון, רשות ניירות הערך והבורסה, קריאת מסמכים שונים הקשורים לנושא; דוחות כספיים תשקיף, חומר מקצועי הקשור לתחום העסקי בו פועלת החברה, תוכנית עסקית, קטלוגים ועוד.
  • הבנת שיטת הבקרה הפנימית – לצורך הכרת מערכת הבקרה הפנימית וקריאת דו"חות ביקורת - פנים
  • התווית מדיניות החברה - קביעת האסטרטגיה והמדיניות העסקית והחברתית .
  • קביעת תוכניות עבודה, ודרכי המימון הפיננסי , ניהול סיכונים וקביעת סדרי עדיפויות.

באשכול הניהולי-התנהגותי

  • ירכוש המשתתף ידע ומיומנות ביחסי הגומלין בין הארגון לבין מעגלי השפעה חיצוניים.
  • עקרונות ניהול סיכונים, גידור הסיכונים (ביטוח למשל).
  • תקשורת, מדיה וטיפול במשברים.
  • קיימות תאגידית, איכות סביבה ואחריות לקהילה.

*ייתכנו שינויים קלים במתכונת הלימודים, נושאי הלימוד וסגל ההוראה.

מרכז ללימודי חוץ והמשך, המכללה האקדמית ספיר

 מרכז מידע, ייעוץ והרשמה

6606* | 077-9802802 | info@sapir.ac.il

  מזכירות כללית

077-9802343

  רכזת הקורס

יפעת אבו - yifatb@sapir.ac.il

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

infost@sapir.ac.il