גוונים באקדמיה והיחידה לקידום ההוראה והלמידה

כנס ראשון מסוגו בספיר - האם האקדמיה מגוונת?

ב-20 לנובמבר יתקיים כנס "אקדמיה מגוונת" במכללה האקדמית ספיר שיעסוק בשאלה איך ניתן לייצר גיוון במוסדות אקדמיים בהתאם לפסיפס האנושי בחברה הישראלית.

למערכת ההשכלה הגבוהה השפעה ניכרת על הסטודנטים והסטודנטים הלומדים בשטחה ועל החברה בכללותה. לידע אשר מיוצר באקדמיה יש השפעה על כל תחומי החיים, בהם השפעה על השיח הציבורי, מוביליות חברתית ועל עיצוב מדיניות. לאור זאת, ישנה חשיבות מכרעת לפתיחת שערי האקדמיה לאוכלוסיות מגוונות ולהשתתפותן הפעילה בתהליך ייצור הידע.

את הכנס מובילים ד"ר סיגל נגר-רון, ד"ר תמי רזי וד"ר מוטי גיגי.

הכנס הוא התוצר הראשון של קבוצת מחקר ופעולה שהתקיימה במסגרת מיזם 'תקווה ישראלית באקדמיה' ו'גוונים באקדמיה'. קבוצת שמטרתה להבין את חוויית ההוראה בקרב המרצים ואת חוויית הלמידה בקרב הסטודנטים ולפעול לשינוי המציאות האקדמית.

במסגרת הכנס, לראשונה, ייחשף ההרכב הסוציו דמוגרפי של מכללת ספיר משנת הקמתה. כמו כן ידונו בכנס בקשר שבין טהאה חוסיין לבין לימודים בספיר; בזכות לתרבות - סיפור הקמתה של גינת הכלבים הראשונה באופקים; חוויות, חסמים והתאמות של סטודנטיות מקבוצות מיעוט מסורתיות בישראל: פרוייקט קידום השכלה גבוהה בקרב נערות פלסטיניות-ישראליות במשולש; השכלה גבוהה בקרב נשים פוסט-סובייטיות בנגב; אוטיסטים במחקר ובהוראה באקדמיה ועוד.

בכנס יתקיימו פנלים בנושאים שונים בהם:

  • זהויות ומורכבויות - להיות מרצה פלסטיני.ת/ערבי.ת במכללה האקדמית ספיר, בהנחיית האמה אבו קישק:
  • יצירה מלמטה - מוסדות תרבות בישובים פריפריאלים, בהנחיית סמי שלום שטרית
  • הוראה מג(ק)וונת - בהנחיית ד"ר תמי רזי
  • אקדמיה ליברלית? גבולות, מגבלות וחסמים - בהנחיית ד"ר רבקה נריה בן שחר, המכללה האקדמית ספיר
  • אקדמיה בפעולה: פעולה באקדמיה - בהנחיית חלי בוזחיש ששון, המכללה האקדמית ספיר, אוניברסיטת בן גוריון, המכללה האקדמית אשקלון
  • אקדמיה לשוויון: פעילות בשטח - בהנחיית אורלי בנימין, אוניברסיטת בר אילן
  • השכלה גבוהה ומובילות חברתית - בהנחיית סיגל נגר-רון, המכללה האקדמית ספיר
  • מרחבים בטוחים באקדמיה - בהנחיית אריאלה דניאל-הלווינג, המכללה האקדמית ספיר
  • גוונים באקדמיה – עבודה בתהליך - בהנחיית נתי ביטון, המכללה האקדמית ספיר

לפרטים המלאים

 

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
2 + 10 =