מיינדפולנס הלכה למעשה: יישומים בעבודה עם ילדים

מיינדפולנס הלכה למעשה: יישומים בעבודה עם ילדים
קורסים לכלל עובדי הוראה

פיתוח מקצועי לכלל עובדי ההוראה

הקורס מוכר לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש" / "עוז לתמורה" ובהתאם למתווה שנה"ל תש"ף.

הרשמה מקוונת

להרשמה ותשלום דרך המרכז הפסיכולוגי לחץ כאן

היקף הקורס

סך היקף 68 שעות לימוד (60 שעות מוכרות לגמול) , 16 מפגשים, פעם בשבועיים- יום א'
שעות 16:30-19:45
מועד פתיחת הקורס: 24/11/2019
מועד סיום הקורס: 03/05/2020
*יתכנו שינויים בתכנית הלימודים.

קהל היעד

כלל עובדי הוראה- מיועד לעובדי הוראה בעלי ניסיון קודם בתרגול מיינדפולנס

מקום הלימודים

מרכז הפסיכולוגי שער הנגב (מכללת ספיר)

שכר לימוד

הרשמה לקורס זה כוללת תשלום על-סך 480 ש"ח עבור שעות התמחות נוספות, יום מרוכז-ריטריט וקבלת תעודה מטעם מכללת ספיר. 

תיאור הקורס

כיום גוברת ההכרה כי אחת הדרכים המשמעותיות להניע תהליכי העצמה וחמלה בכיתה, בחדר המורים ובבית-הספר היא ע"י פיתוח קשיבות (מיינדפולנס). אימון ותרגול קשיבות מאפשר לכל אדם, בלי קשר לגיל, להיות במגע עם "שריר הקשב", לפתח אותו ולשפר יכולות רבות כמו: ריכוז, הפניה של תשומת הלב, עצירה, קבלה ויכולת בחירה. בתי ספר רבים בארץ ובעולם החלו להבין את הצורך בחינוך לאלטרנטיבה אחרת המאפשרת חיבור ויכולת לקבל את הרגע הזה על המורכבות שבו.
רבים מאלה שמכירים את התועלת בתרגול מיינדפולנס באופן אישי מעוניינים ליישם את התועלת האישית גם בעבודתם, אך לא תמיד יודעים כיצד. קורס זה נועד לתת מענה יישומי לשילוב מיינדפולנס במפגש עם ילדים ובני נוער.
הקורס מיועד לאנשים שהתנסו בעבר בתרגול אישי ומעוניינים להעביר את המיומנות האישית בעבודתם עם ילדים בגילאים שונים. הקורס נועד להנגיש דרכים מעשיות ליישום בעבודה בפועל עם ילדים וכולל  חשיפה לכלים טיפולים וחינוכיים בהשראת המיינדפולנס, לצד הדרכה וליווי של המשתלמים בעבודתם.

מטרות הקורס

  • היכרות עם יתרונות התרגול והרציונל העומד בבסיסם.
  • העמקה בתיאוריה של עולם המיינדפולנס, הן מהיבט מסורתי (עולם הבודהיזם) והן מהיבט מודרני מדעי.
  • שימור והעמקה של תרגול אישי, תוך דגש על נוכחות קשובה בחיים מקצועים ואישיים
  • שיתוף ולמידה תוך כדי התנסות, ומחברי הקבוצה
  • ליווי אישי והדרכה בתהליך הטמעה יישומי

תכנית הלימודים

מספר המפגש תאריך יום שעות נושא טכניקת עבודה
1 24/11/2019 א' 4 היכרות והיזכרות - מה עלי לשכוח שאני כבר יודע?
טיפוח נוכחות מודעות קשובה בחיי היום יום
סדנה מעשית
2 08/12/2019 א' 4 גמישות ועוגן - התיידדות עם מקורות של יציבות, לצד יכולת לקבל שינוי ולהגיב בהתאם (מיינדפולנס והיקשרות) סדנה מעשית
3 22/12/2019 א' 4 העמקה במקורות בודהסיטים לתרגול מיינדפולנס סדנה מעשית
4 29/12/2016 א' 4 לאתגר את הטייס האוטומטי - עבודה על סיטואציות מהיום יום. מתוקשב
5 05/01/2020 א' 4 הרחבת המיכל הפנימי. עבודה בקבוצות  על תגובתיות, ויסות רגשי והכלה. סדנה מעשית
6 19/01/2020 א' 4 השראת שלווה בכיתה - חלום או מציאות? הכרות עם טכניקות שונות להרפיה ורוגע סדנה מעשית
7 02/02/2020 א' 4 טיפוח איכויות הלב: העמקת תחושות חמלה, אמפטיה, שייכות והקשבה בקרב תלמידים. סדנה מעשית
8 09/02/2020 א' 4 אני והאחר. תצפית על אינטראקציה מאתגרת בחיי מתוקשב
9 06/02/2020 א' 4 מיינדפולנס ואינטראקציה בינאישית - מהו דיבור נכון? סדנה מעשית
10 01/03/2020 א' 4 ללמוד מקשיים. מיינדפולנס בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות. סדנה מעשית
11 15/03/2020 א' 4 טיפוח נחישות אל מול אתגרים.
יישום בפועל בעבודה עם ילדים, התאמת פעילות לקבוצה והכנת מערך שיעור.
סדנה מעשית
12+13 01/04/2020 ד' 8 יום ריטריט מרוכז * סדנה
14 09/04/2020 א' 4 כתיבת מערך שיעור לפי נושא מתוקשב
15   ד' 5 מפגש העמקה במסגרת קורס לימודי תעודה** סדנה מעשית
16   ד' 5 מפגש העמקה במסגרת קורס לימודי תעודה** סדנה מעשית
17 03/05/2020 א' 4 סיכום השנה, משוב ומחשבות להמשך. סדנה מעשית
מנחים

ד"ר קרן ריינר נוי   
תחום התמחות: מרצה ומנחת סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים עם התמחות בשילוב מיינדפולנס בעבודה טיפולית- אישית ובהטמעת עקרונות הקשיבות במערכות חינוכיות. מנהלת מרכז מיינדפולנס בשירות הפסיכולוגי שער הנגב, ומפתחת התוכנית "קשב וקשיבות" להטמעת עקרונות תרגול קשיבות בגני ילדים. פסיכולוגית קלינית מומחית בעלת ניסיון בפסיכותרפיה קלאסית ומבוססת מיינדפולנס למבוגרים, ילדים ונוער.

גיל אשד

גיל אשד  
תחום התמחות: בוגר התוכנית להכשרת מטפלים בגישות מבוססות מיינדפולנס בבית החולים הפסיכיאטרי ב"ש, ולימודי 'שפת הקשב' להכשרת מנחי מיינדפולנס לילדים, בעל תואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית. בעל ניסיון רב בהטמעה של מיינדפולנס בבתי ספר, ובנוסף, מתמחה בעבודה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, במיוחד אנשים עם אוטיזם. מרצה ומנחה סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים (מורים, אנשי טיפול, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד).