המחלקה לתקשורת

התמחות לסטודנטים בתקשורת החל מהשנה השנייה

ד"ר רגב נתנזון, ראש המסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית

המחלקה לתקשורת משיקה תכנית חדשה, המציעה לסטודנטים התמחות בתעשייה כבר בשנה השנייה ללימודי התואר הראשון.

"הרחבת משך ההתמחות בתעשייה תקנה לתלמידים יתרון משמעותי לקראת יציאתם לשוק התעסוקה." מסבירים במחלקה.

התמחויות פרקטיות במהלך הלימודים האקדמאיים כבר מזמן הפכו להכרח. מוסדות האקדמיה בארץ ובעולם מבינים את חשיבותן של תכניות ההתמחות ומציעים לסטודנטים מסלולים המשלבים התנסות פרקטית כבר במהלך הלימודים. אולם, עד כה תכניות אלו היו נחלתם של סטודנטים הנמצאים בישורת האחרונה במסלול האקדמי, לרוב כאלה שנמצאים בשנתם האחרונה בתואר, שנה ג' ומעלה.

התכנית החדשה, SPICE - Sapir's Practice in Communication Experience מותאמת לתחום התקשורת בכלל, ולענף יחסי הציבור והדוברות בפרט. המחזור הראשון של התכנית נפתח בהשתתפות כ-25 סטודנטים ששולבו בכ-20 חברות וארגונים מובילים, וביניהם משרדי יחסי ציבור, מחלקות דוברות ברשויות מקומיות ועוד.

ד"ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, מסביר: "מאז הקמתה של המחלקה לתקשורת בספיר היא שאפה להעניק לתלמידיה כלים מעשיים מהשורה הראשונה, ולראייה, מאות מבוגרי המחלקה מועסקים היום בתעשיית התקשורת בישראל. הקמת תכנית ההתמחות החדשה מצביעה על המחויבות שלנו למצוינות ולמקצועיות, תוך ליווי אקדמי מהשורה הראשונה".

התכנית מלווה על ידי יצחק משיח, מרצה לתקשורת, בשיתוף עם צוות מקצועי מטעם המחלקה לתקשורת בספיר. התכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט), שלצידה ליווי אקדמי, השתתפות בהרצאות מקצועיות ופגישות עם מומחי שיווק מהתעשייה הישראלית. בתום התמחות הקיץ התלמידים ימשיכו לשנת הלימודים השלישית והאחרונה בתואר, שבמהלכה יוכלו להמשיך את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר. בסופו של המסלול האקדמי במחלקה, הסטודנטים יצאו עם ניסיון מעשי משמעותי, רלוונטי ומותאם לשוק העבודה העכשווי.

"אנחנו מעודדים את הסטודנטים להשתלב כמתמחים במקומות עבודה בתחום התקשורת, כבר במהלך הלימודים" מציין ד"ר רגב נתנזון, ראש המסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת, ומוסיף: "עולם התקשורת משתנה בקצב מהיר. אנו מאמינים כי הנוכחות של התלמידים בתעשייה כבר בשלבים מוקדמים תעמיק את הידע ואת המיומנות שלהם, תאפשר להם לבחור את הקריירה המתאימה להם ותמשיך להציב את בוגרי המחלקה לתקשורת בספיר כדבר הכי חם בתעשייה".

"אנו מבקשים להודות לשותפים של התכנית ובראשם לעשרות פירמות יחסי ציבור ומחלקות דוברות בארגונים, שלא רק פותחים את הדלת לתעשייה, אלא גם מקצים מנטורים שמלווים את הסטודנטים במהלך הסטאז'", מסכם יצחק משיח, מייסד התכנית ומרצה במחלקה לתקשורת במכללת ספיר.

המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, בראשות ד"ר מוטי גיגי, מכשירה סטודנטים בתחומי התקשורת השונים: עיתונות, רדיו ושידורים דיגיטליים ותקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית. הלימודים משלבים בין תיאוריה ועשייה עיתונאית. הסטודנטים במחלקה מפעילים אתר חדשות "ספירלה", ואת רדיו "קול הנגב". בוגרים רבים של המחלקה משולבים בתעשיית התקשורת.

תמונה של סטודנטים ומרצה
צילום: סיגל גולן

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
2 + 2 =