טלוויזיה כחול- לבן זהויות בחברה הישראלית - קורס מקוון

תמונה של עיין מתבוננת
קורסים לכלל עובדי הוראה

צפייה ביקורתית בטלוויזיה הישראלית בסוגיות בחברה הישראלית

פיתוח מקצועי לכלל עובדי ההוראה
הקורס מוכר לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש" / "עוז לתמורה" ובהתאם למתווה שנה"ל תש"פ.

הרשמה מקוונת

הרשמה ותשלום באמצעות האינטרנט

מתכונת הלימודים

הקורס הינו מקוון למעט מפגש 1- פתיחה חובה ביום ה', 5/12 בין השעות 16:00 - 18:30
חובת נוכחות במפגש ראשון (במכללת ספיר)

סך היקף 30 שעות לימוד, 10 מפגשים, פעם בשבועיים.

תאריך פתיחת הקורס: 5/12/19
תאריך סיום משוער: אפריל 2020
*יתכנו שינויים בתכנית הלימודים

מקום הלימודים

הקורס הינו מקוון ומבוסס MOOC (צפיית סרטונים במחשב) למעט מפגש אחד פרונטאלי המתקיים במכללת ספיר

שכר לימוד

הקורס מסובסד ע"י משרד החינוך- דמי הרשמה בסך 65 ש"ח בלבד

קהל יעד

כלל עו"ה (הקורס מוכוון למורים במקצועות מדעי החברה)

תיאור הקורס

כיצד הטלוויזיה מעצבת את השיח הישראלי? ואיזה מסרים מועברים לתלמידים הצופים בסדרות ובסרטים הישראליים? בקורס זה נכיר סוגיות שונות בחברה הישראלית ואת ייצוגן בסרטים ובסדרות טלוויזיה לאורך השנים – הפלמ"חניק המזדקן שהולך ל"בטיפול", הזהות המזרחית ב"זגורי אימפריה", משפחות ישראליות חדשות וטלוויזיה "סרוגה".
בנוסף לציר התוכן, יינתן דגש במסגרת הקורס גם לשילוב התוכן בכיתה, עיבודו והטמעתו לתלמידים באמצעות מערכי שיעור ויחידות הוראה.
הקורס מבוסס על תכני הקורס "טלוויזיה כחול-לבן" של ד"ר איתי חרל"פ באתר קמפוס של מיזם ישראל דיגיטלית , קןרס מבוסס MOOC.

מטרות הקורס

  • לנתח סדרות עכשוויות ולזהות את הסוגיות שהן מייצגות בחברה הישראלית.
  • לשלב צפייה וניתוח דרמות ישראליות במערכי השיעור בתחומי מדעי החברה, כמו אזרחות והיסטוריה, או במסגרת שיעורי חינוך כחלק מחוויית הלמידה.
  • חשיפה ללימוד באמצעות תכנים דיגיטליים.
  • להכיר את אופני הקריאה הטקסטואלית בסדרות ובסרטים ישראליים.

תוכנית הלימודים

מס' מפגש נושא טכניקת עבודה
1 פא"פ: מבואות - למה ואיך לומדים טלוויזיה? התנסות בקריאה טקסטואלית + התנסות בלמידה בקורס מקוון פנים אל פנים 
2 מבוא: איך "קוראים" טלוויזיה בעברית?
מה זה "לימודי טלוויזיה"? למה צריך ללמוד טלוויזיה? וכיצד התפתחה הטלוויזיה בישראל?
א-סינכרוני
3  רבותי ההיסטוריה מצולמת: טלוויזיה בין בדיון ומציאות. א-סינכרוני
4  טוב לחיות בעד עצמנו: האינדיבידואליזם הישראלי. א-סינכרוני
5 גבר הולך לאיבוד דרך המסך: פירוקו של היהודי החדש א-סינכרוני
6  מסלאח עד זגורי: זהות מזרחית בקולנוע ובטלוויזיה א-סינכרוני
7  משפחה כן בוחרים: משפחתיות בטלוויזיה הישראלית א-סינכרוני
8  צולם ביום חול: הטלוויזיה בין מסורת יהודית למודרניות ישראלית א-סינכרוני
9

 ערבים טובים, פלסטינים רעים: ייצוגם של הערבים בקולנוע ובטלוויזיה הישראלית

א-סינכרוני
10 סיכום הקורס וחזרה על כל החומר באמצעות בוחן שייעשה באופן מקוון באתר "קמפוס" בזמנו/ה החופשי של כל מורה, לקראת כתיבת המטלה המסכמת. א-סינכרוני
אנשי קשר

ד"ר איתי חרל"פ, מרצה

מרצה לקולנוע וטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר בביה"ס לאמנויות הקול והמסך במחלקה לתרבות - הפקה ויצירה, הוציא לאור את ספר העיון "הטלוויזיה שאחרי - דרמה ישראלית חדשה".

אלון יודקובסקי

בוגר בית-הספר לאומנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר בהצטיינות יתרה, ומאסטרנט M.A. בבית-הספר לקולנוע סטיב טיש באוניברסיטת תל-אביב. עוזר הוראה, מתרגל ועוזר מחקר בתחומי הקולנוע והטלוויזיה.