בית הספר לעבודה סוציאלית

התערבויות מעבר לרמת הפרט - סיום שנה ב'

לקראת סוף שנת הלימודים, התקיימו מפגשי סיום ייחודיים בהקשר להתערבויות שמעבר לטיפול בפרט במסגרת סמינר ההכשרה המעשית.

במפגשים השתתפו מרצים, סטודנטים ומדריכי ההכשרה המעשית בשדה. בהתאם למודל שפותח ע"י חברת הסגל ד"ר מרים לוינגר, המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות של סטודנטים ומדריכים. כל קבוצה התבקשה לדון בשאלת חקירה ובאמצעותה להתבונן על ההתערבויות השונות שהוצגו בפוסטרים ברחבי הכיתה.
שאלות החקירה לקבוצות התמקדו בשאלות: מה הפתיע אתכם לטובה תוך כדי התערבות? מהו הידע החדש - לכם ו/או למקצוע - אשר הופק במהלך ההתערבויות? ומה היו נקודות החוזק ומה היו נקודות החולשה בהתערבויות?

הצגת הדברים הייתה מעניינת וגם שונה בין פוסטר לפוסטר, וניכר שההתערבויות נעשו מתוך מחשבה וניסיון לעמוד על הצרכים של כל אוכלוסייה ושירות.

אחר השיח בקבוצות הקטנות המשתתפים חזרו למליאה ותוצרי השיח הוצגו מפני כולם. תהליך ההתבוננות אפשר לסטודנטים ולמדריכים כאחד לבחון את מהות העשייה ולאסוף רעיונות לדרכי התערבות ייחודיות להמשך הדרך.

תכנית הלימודים לעבודה סוציאלית לתואר ראשון בספיר, מכשירה את הבוגרים לעבודה עם הפרט, המשפחה, הקבוצה והקהילה וכן לפעולות שונות לטובת שינויי מדיניות.
התכנית כוללת, בנוסף לקורסים המכשירים את הסטודנטים לתיאוריות, גישות ומודלים הקשורים לרמות ההתערבות השונות, לימודי שדה. לימודים אלה מסייעים לסטודנטים לתרגם את התיאורית הנלמדות לפרקטיקה יישומית.

מפגשי הסיום הינם יוזמה חדשה ומבורכת, ובשל הצלחתם ותרומתם להבנת ההתערבויות שנעשו, אנו מניחים כי יהפכו לחלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים בבית הספר.

בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר בראשותה של ד"ר מירב משה גרודופסקי, שם לו למטרה להכשיר סטודנטים להיות אנשי מקצוע ובעלי מודעות אישית וחברתית, המגלים גמישות, יוזמה וביקורתיות. הלימודים משלבים קורסים תיאורטיים ביחד עם קורסים יישומיים והכשרה מקצועית בשדה כבר מהשנה הראשונה. ביה"ס מקיים שיתופי פעולה בינלאומיים באירופה, אסיה ואפריקה. אשכולות: עבודה סוציאלית בינלאומית, שיקום, תעסוקה ואבטלה, טראומה ואובדן והזדקנות. כמו כן מפעיל ביה"ס מסלול להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית.

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
10 + 8 =