הינך נמצא כאן

מרכז נגישות - יותר ממה שחשבת! סיפורו של אסף

אסף וינשטוק - סטודנט שנה ג' במחלקה לשיווק טכנולוגי וראש מדור תפעול באגודת הסטודנטים והסטודנטיות,
מספר איך סייעו לו במרכז הנגישות של משרד הדיקן וממליץ לא להתבייש ולפנות לסיוע אם קיים הצורך!

"שמי אסף וינשטוק, אני סטודנט במחלקה לשיווק טכנולוגי. סיימתי את שנת הלימודים השנייה שלי במכללה. כסטודנט שילבתי לימודים ועבודה, עבדתי בביטחון של המכללה וכיום אני משמש כראש מדור תפעול באגודה. אני רוצה לספר לכם על תהליך הלמידה שעברתי בשנתיים האחרונות.

לא כל סטודנט מגיע לאקדמיה עם אותה רמת מוכנות ומיומנויות למידה, לי לקח זמן להבין מה זה אומר להיות סטודנט ואיך משלבים את הדרישות האקדמיות עם השגרה היומיומית. כל אלו גרמו לכך שהיו תחומיים שהיו לי קשיים. למרות שהקדמתי להגיע לכל השיעורים, מסרתי מטלות בזמן ולא הברזתי, ראיתי שזה לא מספיק על מנת להצליח כמו שקיוויתי. מצאתי את עצמי  מתוסכל יותר ויותר ולא ידעתי בהתחלה מה לעשות ולמי לפנות. מעולם לא חשבתי לעזוב את הלימודים ונלחמתי על הזכות לחזור על קורס מספר פעמים. חשוב לי להדגיש כי למרות הקשיים והתסכולים, לא עברה לי המחשבה להרים ידיים. להפך, זה הרים לי את המוטיבציה להיות ממוקד בבעיה שלי.

אז הגעתי להבנה עצמית, שאולי שווה לקיים בירור יותר מעמיק והחלטתי שאבחון זה הצעד הראשון. את דוח האבחון מסרתי למרכז הנגישות במשרד הדיקן ומשם התחיל התהליך.

היו לי מפגשים אישיים עם אריאלה, מנהלת מרכז הנגישות. במוקד העבודה עסקנו במגוון נושאים, שסייעו לי לסגור פערים שנוצרו. בין השאר עסקנו בארגון זמן, בהבנת מקור הקשיים, הקניית אסטרטגיות למידה ואיתור הכוחות שלי. עסקנו באיך עושים פרזנטציה ובדיבור בפני קהל,  איך לנטרל רעשי רקע ולשפר את הריכוז. אני יכול לספר לכם כי גם בבחינות, כשכולם התלוננו על הרעש אני הייתי כל כך מרוכז ועמוק בבחינה, שלא הבחנתי כמה הזמן עבר מהר. לראשונה מבחנים, אפילו עם תוספת זמן, עברו לי מהר. ממוצע הציונים שלי השתפר משמעותית: במעבר בין שנה א' לשנה ב' נאלצתי להתמודד עם וועדת הוראה בשל קורסים שבהם התקשיתי. השנה המעבר לי היה חלק ללא וועדת הוראה, זה הישג בפני עצמו.

אני מרגיש כי את התסכול שמתי מאחור, אני מבין שאני בתוך תהליך ושזה חלק בלתי נפרד מלהיות סטודנט, זה עושה את הדברים הרבה יותר צלולים.

אני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה ללמוד, שיש לי יותר כלים להתמודדות ואוזן קשבת. אני לא רוצה רק לסמן V על קורסים, אלא אני שואף לציונים גבוהים. אני לא רוצה לא רק לעבור קורסים, אלא להצליח ולקחת מהם משהו לחיים, להוציא מהם את הערך המוסף שלהם.

לשנה הבאה נרשמתי לתכנית החונכות של "סטודנט לסטודנט". אני אקח חלק בה ובסדנאות של מרכז נגישות ואמשיך להתנדב במלגה שלי.

אפילו בקשו ממני לבוא ולספר על התהליך שעברתי ביום האוריינטציה של סטודנטים שנה א'.

זה מרגש מאוד, כי זה נותן לי את האפשרות להקל על סטודנטים חדשים, להעביר את זה הלאה - לספר לחדשים, כי הסיפור שלי אינו חריג, שהם אינם חריגים ולספר להם שיש למי לפנות.

אם ללמוד מניסיון של אחרים ומהניסיון שלי, אני רוצה להציע לכם לא לפחד, לא להתבייש ולא לדחות את הפניה למרכז הנגישות.

אסף וינשטוק

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
1 + 0 =
JobSapir - אתר התעסוקה לבוגרים וסטודנטים