תואר ראשון בשיווק טכנולוגי

על קנאביס, שיווק הייטק, וגאורגיה

משלחת מהמחלקה לשיווק טכנולוגי בספיר השתתפה במחנה קיץ אקדמי, בשיתוף אוניברסיטת טיביליסי ואוניברסיטת בטומי בגיאורגיה

בכנס Georgia-Israel relations - Managing New Technologies in Urban and Agricultural Sectors, לקחו חלק  ד"ר רוברט אלבין, מרצה לפילוסופיה ולאתיקה במכללת ספיר והסטודנטים לתואר ראשון במחלקה לשיווק טכנולוגי, תום רז ואביאל אליאס

התכנית האקדמית כללה הצגת פרויקטים בתחומי הניהול, השיווק הטכנולוגי, והכלכלה ועמדה בסימן הקשרים האקדמיים, והכלכליים שבין ישראל לגאורגיה. בין המציגים תלמידים וחוקרים כאחד, ישראלים וגיאורגים, ובתום כל הרצאה נערכו דיונים מסכמים.

ד"ר אלבין הציג תפישה חדשנית לאחריות משותפת של תאגידים, הבאה להתמודד עם הקושי של נשיאת עובדים באחריות על פעולותיהם של עמיתיהם שבהן לא נטלו חלק ואף לא ידעו עליהן. תפישה זו רואה בארגונים ישויות אורגניות שמעצם ההשתייכות אליהם כל חבר נושא באחריות למעשיהם, גם אם לא לקח בהם חלק.

תום רז ואביאל אליאס הציגו בכנס הצעה לשיתוף פעולה בתחום הקנאביס הרפואי. מעבר לסגולות הידועות של הצמח, השילוב של טכנולוגיות וידע רב שנצברו בישראל הן בחברות פרטיות והן תחת משרד החקלאות מיצבו את ישראל בחזית העולמית בנושא הקנאביס בכלל וקנאביס רפואי בפרט. במסגרת זו הציגו הסטודנטים את ההיסטוריה של צמח הקנאביס ולאן מועדות פניו, בדגש על השוק הרפואי. פעילות זו קידמה את תדמית ישראל  כ"אומת הקנאביס העולה", ומהווה חלק מהמאמץ השיווקי לקדם את טכנולוגיות הקנאביס הרפואי ברחבי העולם. היכולת של ישראל לעמוד בחזית התחום היא הדינאמיות המשלבת פתיחות מחשבה לנושא שהיה סגור שנים רבות עקב חקיקה שלילית בתחום. החלטת משרד הבריאות לאחרונה, לאפשר יצוא קנאביס רפואי, פותחת הזדמנות לשוק של מיליארדי דולרים עליו מסתערות עשרות חברות הייטק ישראליות.

מלבד התכנית האקדמית שנערכה באולם ההרצאות, כללה תכנית הקיץ ביקור בפרויקט החממות הגדול במדינה, שנבנה על ידי 'נטפים' בזוגדידי, וכן ביקורים במרכזים חקלאיים אחרים באיזור אדג'ארה. כמו כן שולבו בתכנית פעילויות תרבותיות וטיולי מים באיזור.

אלה היו שמונה ימים של חיבור מרגש בין החוקרים והתלמידים משתי המדינות.

בין הגופים שסייעו במימון ותמכו במחנה הקיץ היו שגרירות ישראל בגיאורגיה, וחברת 'נטפים'.

סטודנטים לשיווק טכנולוגי בספיר מציגים בכנס אקדמי בגיאורגיה
בתמונה מימין לשמאל: אביאל אליאס, תום רז וד"ר רוברט אלבין

המחלקה לשיווק טכנולוגי במכללה האקדמית ספיר, בראשותו של ד"ר רונן ארבל, היא תוכנית ייחודית מסוגה בישראל, המעניקה לבוגריה מפתח להבנת תהליכים מסחריים בינלאומיים המניעים את זירת הטכנולוגיה העילית. מטרת התואר להכשיר מומחי ניהול ושיווק היי-טק בעלי יכולת הבנה רחבה במוצרים ובפתרונות טכנולוגיים חדשניים המיועדים לשווקים הבינלאומיים. למחלקה שני מסלולי התמות: ITC  טכנולוגית מידע, HTC  שיווק טכנולוגיות של מוצרים בתחום הרפואה. הבוגרים יוכלו להשתלב בחברות היי-טק כמנהלי מוצרים, שווקים, תקשורת שיווקית, שיווק דיגיטלי ובתפקידים נוספים.

המכללה האקדמית ספיר היא המכללה הציבורית הגדולה בישראל. לומדים בה למעלה מ-8500 סטודנטים מרחבי הארץ המגיעים לנגב המערבי ומתגוררים בקיבוצי הסביבה והערים הסמוכות. במכללה 16 מחלקות לתואר ראשון (B.A.), 4 מחלקות לתואר שני (M.A.), ביה"ס להנדסאים, מרכז הכשרה והסמכה, וכן מכינות קדם אקדמיות. כמו כן מפעילה המכללה מעונות, מרכז ספורט, תחנת רדיו, גלריות, שרותי בריאות ופעילות מגוונת של אגודת הסטודנטים. בספיר שכר הלימוד אוניברסיטאי, שנה אקדמית ראשונה חינם לחיילים משוחררים, 100% מימון בשכר לימוד בסיסי לחיילים משוחררים בלימודי הנדסאים.

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
3 + 13 =