מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית

מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית
מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית

הינך נמצא כאן

המושג "תקשורת שיווקית" כולל בתוכו מגוון רב ביותר של תחומים. החל בתחומים הקלאסיים של פרסום, יחסי ציבור, דוברות, לובינג, קידום מכירות, ועד התחומים שנוספו בשנים האחרונות, כגון תוכן שיווקי (המכונה בטעות "פרסום סמוי"), תוכן ממומן. המושג "תקשורת שיווקית" מתייחס למגוון אמצעים ומדיה להעברת המסרים החל בתחומים הקלאסיים של המדיה האלקטרוניים (טלוויזיה ורדיו) והמדיה המודפסים (עיתונים, מגאזינים), דרך המדיה הדיגיטליים (עיתונות דיגיטלית, אתרי אינטרנט כולל במובייל, בלוגים) ועד רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם). המושג "תקשורת שיווקית" כולל בתוכו מגוון תחומי עיסוק. החל בתפקידי ארגון והפקה (תקציבאות, ייעוץ תקשורת, ניהול לקוחות), דרך תפקידי תכנון אסטרטגי (פלנינג, תכנון מדיה, אסטרטגיה תקשורתית, קידום אתרים), ועד לתפקידי יצירה (קופירייטינג, ניהול תוכן ברשתות, כתיבה שיווקית, עיצוב ועריכת תוכן).
מסלול "תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית" מיועד לאפשר ללומד במסגרתו להכיר את  עולם התקשורת השיווקית על מורכבותו הגדולה ובה בעת לבנות לעצמו תחום התמקדות לבחירתו. הדבר מתאפשר כתוצאה מכך שלימודי המסלול מתנהלים במסגרת של סדנאות ממוקדות נושא, המאפשרות התנסות מעשית ספציפית, וכן מכך  שפרט לסדנאות בסיס, כל הסדנאות במסלול הן סדנאות בחירה, וכל סטודנט מרכיב לעצמו מערכת תחומי עניין.
כל הסטודנטים במסלול נדרשים להכין פרויקט גמר לסיכום לימודי המסלול. הפרויקט הוא תכנית תקשורת שיווקית משולבת למותג כל שהוא, לרעיון חברתי, לעמותה, או כל מה שעונה על ההגדרה "מוצר", למיזם דיגיטלי (אפליקציה, אתר ייעודי וכד'). את הפרויקט מבצעים הסטודנטים בצוותים, בהם כל משתתף יכול לתרום מהתחום בו התמחה במהלך לימודיו במסלול, בבניית האסטרטגיה, ביצירת התכנים, בעיצוב ותכנון המדיה.
בוגרי המסלול מסיימים אותו כשהם כשירים לבצע תפקידים מעשיים במגוון העיסוקים הקיימים בחברות וארגונים העוסקים ב"תקשורת שיווקית". ניתן ללמוד על כך מהעובדה שאת הבוגרים של המסלולים הישנים "תקשורת שיווקית" ו"תקשורת דיגיטלית", שהיו קיימים עד שנת תשע"ח, ניתן למצוא משולבים במגוון תפקידים רלוונטיים (תקציבאים, אנשי אסטרטגיה, מפיקים, מנהלי תוכן, אנשי קריאטיב וכד') בחברות שונות, כולל משרדי פרסום מסורתיים ומשרדי פרסום בעלי מיקוד דיגיטלי, חברות יחסי ציבור, חברות תוכן שיווקי וממומן, ואפילו בגופי שידור ויוצרי תוכן. כולל בתפקידי ניהול משמעותיים. בוגרי המסלולים המועסקים בחברות השונות מייצגים את איכות ההכשרה שמקבלים הלומדים במסלול ומהווים גורם "נטוורקינג" מהמדרגה הראשונה.

מכיוון שמדובר במסלול חדש, טרם גובשו סופית רשימת הסדנאות ורשימת המרצים לשנת הלימודים תשע"ט. הרשימה שלהלן אינה סופית וייתכנו בה שינוים.

אנשי קשר

ראש המסלול - ד״ר רגב נתנזון

רכזת המחלקה - חן שור 077-9802578

רכזת סטודנטים - חיה נזרי 077-9802707

מייל מחלקתי - comm@sapir.ac.il