אורית ישי - סגל מרצים בביה"ס לאמנות

ילידת תל אביב-יפו, מתגוררת ויוצרת בתל אביב.
אמנית פעילה בתחומי הצילום, הווידאו והמיצב. מרצה ומלמדת צילום.
בוגרת תכנית לימודי ההמשך באמנות במדרשה לאמנות, בית ברל (2012, בהצטיינות),
בוגרת המחלקה לצילום בבית הספר לאמנויות מוסררה (2006, בהצטיינות),
בוגרת מסלול אמנויות בחינוך במכללת דוד ילין (B.ED,2007 בהצטיינות).
מרצה אורחת באקדמיה לאמנויות בוינה, אוסטריה (2015)
מרצה בבית הספר לצילום מוסררה בירושלים (2007-2011)
מציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובחו"ל,  ביניהם- מוזיאון פתח תקוה לאמנות (אשת חיל, 2015), מוזיאון הרצליה לאמנות (דרך כוכב, 2014), גלריה הקיבוץ תל אביב (נורא יפה, יפה נורא, 2014), מוזיאון תל אביב לאמנות (פסטיבל אפוס, 2013).
עבודותיה נכללות באוספים מוזיאליים, מוסדיים ופרטיים בארץ ובחו"ל, ביניהם- מוזיאון ישראל ירושלים,
המוזיאון לאמנות עכשווית וינה- MUMOK WIEN, מוזיאון אמנות עכשווית קרקוב- MOCAK .

מלמדת

מרצה לצילום ומרכזת קורס אמנות בקהילה, בתכנית אמן מנחה. מרצה בתכנית קריאייטיב פלייסמייקינג בבית הספר לאמנות מכללת ספיר.
הקורס מכוון להעשרה ולהעצמת הידע והכוח לסטודנט בהכשרתו כמורה - האמן המנחה, לחיבור בין אמנות לחברה, לרכישת כלים והנעה לתרומה לקהילה, ולפרויקט אמנות משותף של סטודנטים וקהילה במרחב הציבורי.קורס הצילום מרכב מפרקטיקה ותרגול מעשי תוך כדי עבודה על פרויקט מונחה אישי, ומהיכרות עם צלמים אמנים מראשית ימי הצילום ועד ימינו בפרזנטציות המועברות על ידי הסטודנטים עצמם אשר מוכשרים בכך גם לתהליכי חקר מקיף ותרגול שיח אודות אמנות בפני קהל.
במהלך הקורס הסטודנטים לומדים לפענח ולפתח שיטות וכלים אישיים לזיהוי והגדרת דילמות וצרכים של קהילה, לומדים כיצד לארגן ולהוביל פרויקטים בקהילה, מפתחים עמדה אישית והשקפת עולם אמנותית לגבי תפקידם כיוצרים המחנכים לאמנות וכאמנים פעילים בחברה.

אורית ישי, ארץ הצבי-נוף נטוש, 2017, צילום סטילס מטופל

"אני מאמינה" בהוראת האמנות

אני מאמינה בהתייחסות רצינית ומתן כבוד לאדם ולמקצוע, אדם המכבד את המקצוע – המקצוע מכבד אותו.
אמנות היא שפה וכלי לביטוי ולהבעה אישית, היא מאפשרת 'לדבר ולומר' ולהעביר מסרים ורעיונות, לתמוך או למתוח ביקורת. אני רואה באמנות ובפעולה האמנותית דרך לשינוי חברתי ואמצעי להעצמה, וכלי המאפשר דיון וניסיון לפתרון דילמות וקונפליקטים. מפגש אישי ויכולת הידברות בין אדם לאדם מהווה בסיס ביצירת מצע לפעולה משותפת מכל סוג שהוא.
רכישת השפה באופן מקצועי מצריכה למידה מעמיקה ומקיפה, תיאורטית ומעשית, והשקעה מרובה בהתנסות.
אין קיצורי דרך להצלחה. זהו הבסיס ונקודת המוצא שאני מבקשת להקנות לתלמידיי.

CAPTCHA
כהוכחה שמדבור במילוי אנושי של הטופס, ענה על השאלה המתמטית הפשוטה.
7 + 4 =
JobSapir - אתר התעסוקה לבוגרים וסטודנטים